کد خبر: 1099
1398/02/14 - 19:46


استاندار زنجان در سی‌امین جشنواره امتنان از کارگران نمونه استان تاکید کرد:

مدیران خوبی داریم، باید چابک شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

علی‌اکبر فیض‌لو- استاندار زنجان در سی‌امین جشنواره امتنان از کارگران نمونه استان و خانواده شهدای کارگری با اشاره به نام‌گذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال رونق تولید، اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در راستای رونق بخشیدن به تولید داخلی، باید امسال از طرفی در جهت فرهنگ‌سازی در حوزه کار و کارگری و از طرف دیگر ایجاد امنیت شغلی کارگران، فعالیت‌های خوبی انجام شود و همه توان خود را برای توسعه تولید ملی به کار بگیریم.

فتح‌اله حقیقی با بیان اینکه دستور مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی به صورت غیرمستقیم به تولید مرتبط بوده و به صورت مستقیم به جوانان اشاره دارد، خاطرنشان کرد: 40 سال از دشمنی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد که در این مدت آن‌ها با برنامه‌های مختلف همواره سعی در برهم زدن آرامش کشور داشته‌اند و امروز نیز این دشمنی‌ها به اوج خود رسیده است، خوشبختانه طی این سال‌ها با تدابیری که اندیشیده می‌شود، همیشه دشمنی آمریکا موجب منفعت برای کشور بوده و برنامه‌های آن‌ها منجر به اتحاد هر چه بیشتر کشور شده است. 

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر ایجاد آرامش در جامعه، اضافه کرد: هر کسی باید به سهم خود جامعه را آرام نگاه دارد، چرا که در جامعه ناآرام توسعه و پیشرفت حاصل نمی‌شود، لذا تکلیف اصلی هر شخصی در شرایط کنونی ایجاد آرامش در جامعه است.

حفظ اشتغال موجود، اولین قدم ایجاد رونق در تولید ملی

استاندار زنجان حفظ اشتغال موجود را اولین قدم ایجاد رونق در تولید ملی دانست و افزود: درراستای تحقق شعار سال،  اولاً باید اشتغال موجود را حفظ کرد و در درجه دوم اشتغال جدید ایجاد کرد، مطمئناً استان زنجان با توجه به وجود نیروهای انسانی خوب و هماهنگی مناسب بین دستگاه‌ها و مسئولین، توان توفیق در این مسیر را دارد.

این مقام مسئول، مدیران استان را به چابک بودن تشویق کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های خوبی که در استان وجود دارد در سال گذشته به هیچ‌کدام از واحد‌های تولیدی اجازه تعطیلی داده نشد و زمینه حفظ واحدهای تولیدی فعال استان نیز فراهم گردید.

حقیقی با اشاره به کسب رتبه اول کشور از باب درصد مازاد درآمد استان، ادامه داد: سال گذشته 39 دفتر واحدهای تولیدی که در استان‌های دیگر بودند به زنجان انتقال داده شد که این مهم برای استان بسیار ارزشمند بود و در کسب رتبه اول کشور تاثیر مثبت داشت.

این مقام مسئول بومی‌سازی اشتغال در استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های گذشته درصد استخدام نیروی بومی و غیر‌بومی در واحدهای تولیدی تناسب نداشت که با تلاش‌های انجام گرفته این مسئله رفع شد و در حال حاضر الویت واحدهای تولیدی جذب نیروی بومی است.

استاندار زنجان از تلاش جهت بازگشایی واحدهای تعطیل شده خبرداد و اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی که قبلاً تعطیل شده‌اند با کمی حمایت می‌توانند به چرخه تولید بازگردند که این اقدام یکی از کارهایی است که باید طی سالجاری انجام شود، همچنین واحدهایی که توان بازگشت ندارند نیز با معرفی سرمایه‌گذار مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا بتوانند فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

اهمیت امنیت شغلی کارگران برای دولت

وی با بیان اینکه الفبای صادرات، خدشه نخوردن به امنیت شغلی کارگران است، ادامه داد: استانداری حمایت‌های لازم را از واحدهای تولیدی دارد چرا که یکی از مسائل مهم کشور فعال بودن این واحدهاست ولی به صراحت اعلام می‌کنیم که این حمایت‌ها تا زمانی وجود دارد که کارگر واحد تولیدی ضربه نبیند، اگر کارگر ضربه ببیند ما هیچ عهد اخوتی با آن واحد نداریم، تنها چیزی که از کارفرمایان انتظار می‌رود از ضربه خوردن کارگر جلوگیری کنند، چرا که جایگاه امنیت شغلی کارگران برای ما جایگاه مهمی است.

این مقام مسئول صادرات نفتی در تحریم‌‌های موجود را اقدامی جهادی دانست و خاطرنشان کرد: این که بتوانیم کاری کنیم که از یک سو کیفیت محصول خوب باشد، از سوی دیگر صادرات محصول خوب باشد و همچنین صادرات قابل رقابت در منطقه ایجاد شود، به نوعی اقدام جهادی انجام داده‌ایم، مطمئناً ایجاد چنین شرایطینیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی بوده و به همین دلیل نمونه بارز جهاد است.

حقیقی از در نظر گرفتن 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبار برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید خبرداد و افزود: در سال 97 تمامی جلسات محوری در حوزه صنعت و تولید و جلسات رفع موانع تولید، در داخل کارخانه‌ها برگزار شد تا بتوان مشکلات موجود را از نزدیک لمس کرد.

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری

مدیر‌کل اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان نیز در این مراسم هفته کارگر را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به جایگاه والای کارگران عنوان کرد و گفت: روز کارگر فقط نماد تلاش و زحمت‌ نیست بلکه نماد نوآوری، سازندگی، توسعه و تعالی کشور است، در دین مبین اسلام نیز به جایگاه ارزشمند کارگران اشاره شده است.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه کارگران در سال رونق تولید ملی نقش مهمی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال مواردی از قبیل مقابله اساسی با قاچاق کالا، از بین بردن موانع و گسیل تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی، اصلاح قوانین دست و پاگیر، پرهیز از بروکراسی بی‌مورد، اعمال مشوق‌های لازم برای تولید و در نظر گرفتن تمهیداتی جهت کاهش هزینه‌های تولید، اهمیت بالایی دارند که نهایتاً موجب رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی می‌شود.

وی به فعالیت تعاونی‌های مسکن طی سال‌های گذشته در زمینه واگذاری زمین و واحدهای مسکونی به کارگران اشاره کرد و افزود: با توجه به رسالت و صیانت از نیروی کار، تعاونی‌های مسکن استان طی سال‌های اخیر یک هزار و 145 قطعه زمین و بیش از  4 هزار و 500 واحد مسکونی به کارگران تحویل داده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به 7 هزار مورد بازرسی انجام گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال 97، خاطرنشان کرد: بازرسی‌های انجام شده طی سال گذشته موجب بالا رفتن ایمنی در کار شده و در همین راستا حوادث ناشی از کار نیز 36 درصد کاهش یافته است.

یوسفی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در سال 97، اضافه کرد: در سال 97 نرخ بیکاری استان از 10.3 درصد به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده که این مهم ماحصل انجام فعالیت‌های چشم‌گیر در حوزه اشتغال است.

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx1099


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»