کد خبر: 4393
1399/07/01 - 13:47


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

نتوانستیم ظرفیت آی‌.سی.یو را دو برابر کنیم

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار بر این بود در طول ۶ ماه گذشته ظرفیت آی.سی.یو دو برابر شود اما در حال حاضر با اهداف پیش‌بینی شده فاصله داریم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت شهروندان و خیران در موضوع مقابله با موج کرونا، عنوان کرد که تاکنون برنامه تدوین شده برای ارتقای بیمارستان‌ها برای مقابله با موج کرونا عملیاتی نشده است چون فراتر از توان وزارتخانه و دستگاه‌های دولتی است.

پرویز قزلباش امروز در پنجمین جلسه کارگروه امور اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به این‌که برنامه عملیاتی در این زمینه که بیمارستان‌ها را در چند ماه به حدی برسانیم که بتوانیم با موج کرونا مقابله کنیم تدوین شده بود، اظهار کرد: عملیاتی کردن این برنامه فراتر از توان وزارتخانه و سیستم دولتی است از همین رو نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم.

به گفته این‌ مسئول هر چند طبق پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار به سمت حل مشکل در این حوزه پیش رفتیم ولی همچنان نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های مردم هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان این‌که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قرار بر این بود که در طول ۶ ماه گذشته ظرفیت آی.سی.یو دو برابر شود، بیان کرد: در حال حاضر با اهداف پیش‌بینی شده فاصله داریم.

وی با تأکید بر این‌که در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی نیز نیازمند کمک مردم و مشارکت ان‌ها در تامین تخت‌های مورد نیاز هستیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه التماس دعا و کمک از سوی مردم هستیم.

این مسئول در مورد فعالیت واحدهای عرضه دخانیات در سطح شهر نیز ضمن انتقاد از نبود هیچ محدودیتی برای تعداد واحدهایی که باید در این صنف فعالیت کنند، بیان کرد: متأسفانه مشخص نیست که در شهر زنجان چه تعداد مغازه باید در حوزه عرضه دخانیات فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که در بحث ایام محرم در مورد فعالیت هیئت‌ها و غیره درخواست‌ها از علوم پزشکی این بود که ما عنوان کنیم فعالیت آن‌ها در ایام کرونایی تهدیدی بر سلامت عمومی است و از این طریق شکایت و برخوردها انجام شود، افزود: نمی‌شود در هر حوزه‌ای با این روش پیش رفت بلکه با تعیین محدودیت‌های لازم در صورت عدم رعایت آن‌ها برخوردها با واحدهای متخلف عرضه‌کننده دخانیات باید انجام شود.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپرویز قزلباشظرفیت آی.سی.یو در زنجانعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4393


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»