کد خبر: 5281
1399/12/06 - 8:28


نمایندگان اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی از دستگاه‌های نظارتی خواستند:

صورت‌های مالی تعاونی علوم پزشکی را بررسی کنید

چرا صورت‌های مالی 19 ساله شرکت بررسی نشده است؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اعضا و ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی می‌گویند که حدود 3 ماه از پایان دوره هیئت مدیره فعلی شرکت گذشته است و ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبات سال‌های 96 و 97 مبنی بر حسابرسی و واگذاری هر یک از پروژه‌ها به اعضا و ذی‌نفعان همان پروژه، خواستار برگزاری انتخابات هستند.

آن‌ها از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارند تا برای احقاق حقوق آن‌ها و خانواده‌های‌شان مسیر را برای بررسی وضعیت تک‌تک پروژه‌ها و تهیه صورت‌های مالی و استخراج کلیه اموال، دارایی‌ها و بدهی‌ها و مطالبات شرکت هموار کنند.

برخی‌ می‌گویند شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان باید منحل شود اما این امر مستلزم حسابرسی کامل است. هیئت مدیره‌های قبلی که باید برای هر پروژه حسابرسی جداگانه‌ای انجام می‌دادند، این کار را نکرده‌اند!

شهریورماه امسال علی پاک‌منش، مدیر وقت امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این رابطه به پایگاه خبری صدای زنجان گفت: «در ادوار گذشته، هیئت مدیره‌ها حساب و کتاب‌ها را قروقاطی‌ کرده‌اند، هزینه هر پروژه آپارتمان را به باغشهر و از باغشهر نیز به جای دیگری اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر ۹۲ هکتار از اراضی این شرکت از جمله فاز یک گلشهر (محل اجرای پروژه) خارج از محدوده بوده که نیازمند بررسی در کمیسیون ماده ۵ اداره‌کل راه‌وشهرسازی است و از حوزه اختیارات اداره تعاون خارج است. این اراضی مربوط به زمین‌های کشاورزی است که به لحاظ قانونی امکان خرد شدن و واگذاری اراضی کشاورزی ممنوع است! البته اگر هم این اراضی خرد شوند به درد اعضا و ذی‌نفعان نمی‌خورد. ما برای انحلال این شرکت آمادگی داریم اما تا زمانی که این موارد تعیین تکلیف نشود، امکان واگذاری پروژه ممکن نیست».

اعضا و ذی‌نفعان پروژه‌های شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان بارها با تجمع مقابل محل اجرای پروژه و دستگاه‌های اجرایی مراتب نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند که آخرین مورد، 27 بهمن‌ماه گذشته مقابل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بود اما اعضا و ذی‌نفعان می‌گویند نه اداره‌کل تعاون و نه هیچ یک از مسئول دیگری کاری برای پیگیری مطالبه‌شان نکرده‌ است!

تعدادی از اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان بر لزوم اجرای مصوبات سال‌های 96 و 97 مبنی بر حسابرسی و واگذاری هر یک از پروژه‌ها به اعضا و ذینفعان همان پروژه تاکید کردند و خواستار برگزاری انتخابات و ورود نماینده دادستانی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و سایر دستگاه‌های ناظر و نماینده اعضای تک‌تک پروژه‌ها جهت بررسی و تهیه صورت‌های مالی و استخراج کلیه اموال، دارایی‌ها و بدهی‌ها و مطالبات شرکت و برخورد قضایی با متخلفان ادوار مختلف هیئت مدیره و ادارات مربوطه برای عودت دارایی‌های تصاحب شده شرکت شدند.

طبق ماده 30 قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در کلیه شرکت‌های تعاونی، مجمع عمومی عادی، بالاترین رکن و مرجع تصمیم‌گیری برای هر شرکت تعاونی است. در راستای ماده فوق اعضای شرکت تعاونی مسکن کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مجامع عمومی عادی سال‌های 96 و 97 که با مجری‌گری اتاق تعاون و نظارت و همراهی اداره تعاون (اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) برگزار شد تصمیم بر حسابرسی و واگذاری اختیار تک‌تک پروژه‌ها به اعضای همان را مصوب و به هیئت مدیره منتخب ابلاغ کردند.

به گفته این اعضا چند سال پیش جهت رفع هرگونه بهانه‌ای با دعوت از شاکی مربوطه شرکت که حدود 20 سال از هرگونه فعالیت اعضا جلوگیری می‌کرد، با نظارت و موافقت مدیر وقت تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یک نفر وکیل پایه یک دادگستری، تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده و شخص مذکور را حدود 7 ماه از شرکت کنار گذاشتند.

اما بنا به دلایلی نامعلوم نه تنها به تفاهم‌نامه توجهی نشد بلکه مصوبات مجامع سال‌های 96 و 97 نیز که حتی دستور جلسات نیز توسط کارشناسان اداره کل تعاون مبنی بر حسابرسی و واگذاری اختیار تک‌تک پروژه‌ها به خود اعضا پیشنهاد و با تائید اداره‌کل تعاون در روزنامه رسمی کشور درج شده بود، توسط هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی و اداره کل تعاون کنار گذاشته شد و در کمال ناباوری کلیه امور شرکت در اختیار پیمانکار کنار گذشاته شده، قرار گرفت!

این اعضا با اشاره به خواسته اغلب اعضا، سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی که به گفته خودشان در طول سه سال از سوی هیئت مدیره تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان جدی گرفته نشده‌اند، از مسئولان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سؤال کردند که:

1- چرا مصوبات مجامع سال‌های 96 و 97 اجرایی نشده و با هیئت مدیره متخلف برخورد نشده است؟

2- چرا هیئت مدیره‌ای که توانایی حسابرسی و واگذاری اختیار پروژه‌ها را نداشته با اطلاع اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اقدام به صدور آگهی و جذب عضو جدید کرده است؟ آیا شما نمی‌دانید که اموال و دارایی شرکت متعلق به اعضای قدیمی و اصلی که 20 سال قبل سرمایه‌گذاری کرده‌اند، است؟

3- چرا فردی که کنار گذاشته شده بود را همه کاره شرکت کرده و تمامی اسناد مالی، حقوقی و فنی و غیره را اختیارش قرار داده و با او همکاری می‌کنید؟

4- چرا باوجود ارسال چندین نامه و طومار مبنی بر تخلفات هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس شرکت از سوی اعضا و ذی‌نفعان، با هیئت مدیره برخورد نکرده‌اید؟ آیا نمی‌دانید که برابر اساسنامه شرکت تعداد بازرسان شرکت باید 3 نفر باشد در حالی که بیش از یک سال است 2 بازرس شرکت استعفا داده و اداره شما اجازه حضور یک نفر بازرس علی‌البدل را نداد؟ جناب مدیرکل چرا برای جلوگیری از نابودی باقی‌مانده دارایی اعضا، درخواست مجمع برای برکناری هیئت مدیره را نمی‌کنید؟

5- با کدام دلیل و برهان دستور عدم رای مرکز داوری اتاق تعاون را صادر کرده‌اند؟ مگر استقلال رای  داور که در مقام قضایی است را نمی‌دانید؟ جناب آقای یوسفی آیا خبر دارید که با هماهنگی مدیران وقت اداره تعاون، اتاق تعاون، هیئت مدیره و دست‌اندرکاران شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی، اعضای اصلی و قدیمی آپارتمان‌های 81 اخراج و امتیاز آن را که نزدیک به 20 سال در انتظار خانه‌دار شدن هستند و تا سال 90 سه بار با شرکت قرارداد متمم بسته‌اند، شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی هر بار فقط مبالغی را از اعضا دریافت کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده‌ و به همین خاطر اعضای آپارتمان‌های 81، اعتمادی به شرکت نداشته و به همین دلیل در مجامع سال‌های 96 و 97 خواستار واگذاری اختیار پروژه به خودشان شده‌اند و اجازه احداث نداده‌اند؟

احداث آپارتمان‌های 81 بدون مجوز؟

یکی از نماینده‌ها مدعی شد: هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی تحت فشار پیمانکار به ظاهر طلبکار که البته به گفته دست‌اندرکاران شرکت، مشاور شده است بدون اخذ پروانه و سایر مجوزها و نظارت‌های لازم اقدام به تکمیل و احداث آپارتمان‌های 81 می‌کند! جالب است مسئولان اداره کل تعاون استان زنجان جلسه 14 تیرماه سال 98 که مختص به آپارتمان‌های 81 بوده را به عنوان مجمع تلقی کرده و باعث تضییع حقوق اعضای اصلی و قدیمی شرکت شده‌اند.

دریافت مکرر هزینه مشاعات از اعضا

او در ادامه گفت: متاسفانه مسئولان شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی اجازه اسکان در آپارتمان‌هایی که جریان ساخت و ساز آن‌ها نیز ایراد قانونی داشته است اجازه اسکان نمی‌دهند و چندین برابر عرف معمول از اعضا هزینه مشاعات را طلب می‌کنند.

نمایندگان اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی همچنین به نامه‌های ارسالی به رئیس قوه قضائیه اشاره کرده و گفتند: اعضای شرکت تعاونی با تهیه طوماری مطالبه خود را تهیه و به نمایندگان مردم زنجان در مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادستان، استاندار و اداره‌کل بازرسی استان ارسال کردند. متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها اصلا ترتیب اثر نداده و حتی حاضر نشدند به ما وقت ملاقات بدهند تا برای چند دقیقه حرف‌های ما را بشنوند! ما امیدواریم حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه نزدیک 21 سال حق و حقوق اعضای تعاونی مسکن علوم پزشکی را پیگیری کند چرا که ما تا احقاق حقوق قانونی‌مان هرگز کوتاه نمی‌آییم.

خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان برای پاسخگویی شفاف به ادعاهای مطروحه اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان موضوع را از طریق مسئولان تعاونی پیگیری کرد اما تا لحظه انتشار این گزارش کسی حاضر به پاسخگویی به صورت حضوری و حتی تلفنی نشد.

پایگاه خبری صدای زنجان با توجه به ادعاهای مطرح شده از سوی نمایندگان اعضای شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان، باوجود عدم پاسخگویی مسئولان شرکت، آمادگی انتشار پاسخ شرکت تعاونی را دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعاونی مسکن علوم پزشکیصورت‌های مالی
sedayezanjannews.ir/nx5281


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»