کد خبر: 1693
1399/01/28 - 16:44


اظهار نظر متفاوت مسئولان درباره خبر بازگشایی بازار زنجان

کشمکش در بازار

رئیس هیئت امنای بازار زنجان: مجوز را استانداری صادر کرده بود/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: ستاد مبارزه با کرونای استان تایید نکرده بود/ فرماندار زنجان: خبر کذب بود

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- چهارشنبه هفته گذشته رئیس هیئت امنای بازار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خبر از بازگشایی بازار از عصر روز چهارشنبه خبر داد که شب همان روز این خبر تکذیب شد زیرا ستاد مبارزه با کرونای استان این تصمیم را نظر شخصی دانسته بود که از مصوبات ستاد کرونا نبوده است.

رئیس هیئت امنای بازار در گفت‌وگو با صدای زنجان اعلام کرد: مجوز بازگشایی بازار از عصر روز چهارشنبه هفته گذشته توسط استانداری زنجان صادر شده بود ولی چون برای این تصمیم مصوبه‌ای ابلاغ نشده بود ستاد مبارزه با کرونا با آن مخالفت کرد و این موضوع سبب اختلاف نظرهایی بین استانداری و ستاد گردید.

سیدمحمد علویون ادامه می‌دهد: به احتمال زیاد از شنبه هفته آینده بازار تاریخی زنجان بازگشایی می‌شود و همچنین راسته طلافروشان نیز می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

این در حالی‌ست که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌گوید: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان فضاهای سرپوشیده از قبیل بازار، مجتمع‌های تجاری و پاساژها تا اطلاع ثانوی بسته هستند و صنوف کم‌خطری که هم اکنون مجوز فعالیت دارند نیز با ضوابطی خاص می‌توانند به کار خود بپردازند.

خبر بازگشایی بدون تایید ستاد بود

به گفته ناصر فغفوری، هیات امنای بازار تصمیماتی مبنی بر بازگشایی بازار گرفته بودند که بدون تایید ستاد مبارزه با کرونا بوده و چون این ستاد مجری برنامه‌هاست دستور بازگشایی بازار فقط توسط این ستاد ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان صمت نیز یکی از اعضای ستاد مبارزه با کرونای استان است، خاطر نشان می‌کند: جمعه شب پیش رو جلسه‌‌ای مبنی بر بازگشایی بازار توسط ستاد تشکیل می‌شود و در صورت تصمیم بازگشایی؛ مصوبه آن به هیات امنای بازار ابلاغ می‌شود ولی تا صدور تصمیم جدید بازار تعطیل است.

این مسئول با بیان اینکه تصمیم بازگشایی بازار بر خلاف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بوده است، تصریح می‌کند: هم اکنون تصمیم نهایی برای بازگشایی فضاهای سرپوشیده گرفته نشده و این مصوبه تنها با توجه به شرایط و شیوع کرونا تصمیم گیری میشود.

وی طرح زوج و فرد خودروها در زنجان را یکی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان عنوان می‌کند و می‌گوید: طرح زوج و فرد خودروها در زنجان در راستای فاصله گذاری اجتماعی از سوی ستاد ابلاغ شده که شورای عالی ترافیک و فرماندار تصمیم‌گیرنده اجرای آن در شهر نبودند ولی به اعتقاد ستاد مبارزه با کرونا اجرای آن برای کاهش آمار کرونا ضروری است.

فرماندار زنجان از اعضای ستاد مبارزه با کرونا نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اذعان به اینکه از دیدن خبر بازگشایی بازار متعجب شده است، می‌گوید: طبق مصوبه گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند فضاهای مسقف و سرپوشیده به علت شیوع و احتمال آلودگی بالا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

خبر کذب بوده است

وی ادامه می‌دهد: با دیدن خبر بازگشایی بازار از سوی رئیس هیئت امنای بازار پیگیر این موضوع شده که مشخص شد تغییری در مصوبه ستاد ایجاد نشده و این خبر کذب بوده است.

رضا عسگری می‌افزاید: بازگشایی بازار از سوی مراجع ذی‌صلاح از قبیل اتاق اصناف و سازمان صمت اعلام می‌شود و رسانه‌ها برای پیگیری این موضوع می‌بایست از دستگاه‌های مربوطه پرس و جو و اطلاع‌رسانی نمایند.

وی با بیان اینکه این تصمیمی که از سوی هیئت امنای بازار مبنی بر بازگشایی بازار گرفته شده بود طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا نبوده است، ابراز می‌کند: مرجع تصمیم گیرنده ستاد مبازره با کرونا است و طبق مستندات پیش‌بینی می‌شود تا آخر فروردین این تعطیلی‌ها ادامه داشته باشد و با توجه به شرایط استان در شیوع کرونا و تعداد مبتلایان تصمیم‌گیری می‌شود.

کذب نبوده از سوی استانداری ابلاغ شده بود

این درحالیست که رئیس هیئت امنای بازار معتقد بود که مصاحبه‌ای که مبنی بر بازگشایی بازار داشته کذب نبوده و از سوی استانداری زنجان ابلاغ شده بود.

هم‌چنین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز یکی از اعضای ستاد مبارزه با کروناست که تاکید دارد تا اطلاع ثانویه بازار تعطیل است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتعطیلی بازار زنجانسیدمحمد علویونفرماندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1693


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»