کد خبر: 4844
1399/08/30 - 21:16


هشدار پلیس استان به دارندگان خودروهای پلاک غیربومی که قصد ورود به شهر زنجان را دارند،

جریمه یک میلیون تومانی پلاک‌های غیربومی از فردا

سرهنگ سیدحبیب موسوی امروز در گفت‌وگو با صدای زنجان اظهار داشت: هر خودرویی با پلاک غیربومی که وارد شهر زنجان شود به مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر 24 ساعت حتی اگر در شهر مشاهده شوند، جریمه می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- با توجه به قرارگیری نام زنجان در بین شهرهای وضعیت قرمز از فردا محدودیت‌های ترددی در آن اجرایی می‌شود که به گفته یک مسئول در نیروی انتظامی استان هر خودروی با پلاک غیربومی که از فردا وارد شهر زنجان شوند به مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر 24 ساعت جریمه می‌شود.

سرهنگ سیدحبیب موسوی امروز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اجرای محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذرماه با اشاره به این‌که طبق تصمیم‌های اتخاذ شده از فردا به مدت دو هفته از ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به شهر زنجان جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: هر خودرویی با پلاک غیربومی که وارد شهر زنجان شود به مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر 24 ساعت حتی اگر در شهر مشاهده شوند، جریمه می‌شود.

رئیس صدور گواهینامه رانندگی راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات ترددی برخی از شهروندانی که خودروهای آنان پلاک غیربومی است ولی ساکن شهر زنجان هستند، افزود: هر چند طبق قانون این افراد باید پلاک‌های خود را بومی می‌کردند ولی در دستورالعمل ابلاغی برای ورود خودروهای غیربومی کارمندان دولت، خودروهای درمانی، امدادی و انتظامی، حمل بار و مسافر، افرادی که نوبت جراحی داشته و یا زمان احضاریه و حضور در موعد مقرر تعیین شده را دارند با ارائه مدارک مثبته شامل محدودیت‌های ابلاغی نمی‌شوند.

سرهنگ موسوی با اشاره به این‌که طبق هماهنگی‌های انجام شده به سرتیم‌ها اعلام شده تا همکاری لازم با این افراد را داشته باشند یادآور شد: صرفاً افرادی جریمه می‌شوند که در این تعطیلات برای تفریح و یا کارهای غیرضروری وارد شهر زنجان شوند.

افرادی که به جریمه‌های 500 هزار تومانی اعتراض دارند به دایره اجرائیات راهور مراجعه کنند

این مسئول در واکنش به اعتراض برخی از افرادی که در محدودیت‌های قبلی اعمال شده جریمه 500 هزار تومانی شدند، بیان کرد: افرادی که در دوره قبلی اعمال محدودیت‌های ترددی جریمه 500 هزار تومانی شدند و معتقدند این جریمه به ناحق بوده و به آن اعتراض دارند، می‌توانند به کمیسیون ماده 5 دایره اجرائیات راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و اعتراض خود را برای بررسی ثبت کنند که نهایتاً در مدت 2 هفته نتیجه کمیسیون اعلام شده و اگر اعتراض‌شان وارد بود جریمه‌شان حذف می‌شود.

وی در بیان مشکلات ایجاد شده برای راهنمایی و رانندگی در اجرای محدودیت‌های ترددی چند هفته گذشته به اصرار برخی از افراد با پلاک‌های غیربومی به شهر زنجان اشاره کرد و گفت: از شهروندان و افراد غیربومی خواهش می‌کنیم به ماموران اصرار نکنند تا برخلاف محدودیت‌های اعمال شده رفتار کنند چرا که این طرح در راستای حفظ سلامت هموطنان است تا رفت و آمد کم شده و بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

این مسئول در مورد ضرورت تردد برخی از همشهریان به باغات و روستاهای اطراف شهر زنجان به اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از بروز مشکل برای این افراد اشاره داشته و یادآور شد: سختگیری برای این افراد که برای کار مجبور به خروج از شهر هستند وجود نداشته و بیشتر سختگیری‌ها برای پلاک‌های غیربومی است.

80 درصد مردم محدودیت تردد قبلی اعمال شده را رعایت کردند

به گفته رئیس پلیس صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان در محدودیت‌ قبلی اعمال شده برای تردد 80 درصد مردم توصیه‌ها را جدی گرفته و محدودیت‌ها را رعایت کردند.

وی با تأکید بر این‌که در محدودیت قبلی اعمال شده 149 راننده جریمه 500 هزار تومانی شدند، خاطرنشان کرد: اکثر این خودروها پلاک‌های غیربومی بودند که می‌خواستند وارد شهر زنجان شوند.

8 هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های زنجان

 این مسئول در ادامه به موتورسیکلت‌های رسوبی اشاره داشته و یادآور شد: در حال حاضر 8 هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های پلیس راهور وجود دارد که در طول سال‌های 90 تا 98 توقیف شده‌اند.

وی از راکبین موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ پلیس راهور هستند خواست تا در مدت 2 ماه یعنی از 17 آبان ماه تا 17 دی ماه به تحویل موتورسیکلت‌های خود مراجعه کنند در غیر این صورت به نفع بیت‌المال به فروش می‌رسد.

راکبین برای ترخیص موتورسیکلت‌های خود به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنند

سرهنگ موسوی با بیان این‌که در راستای جلوگیری از تجمع افراد برای تحویل موتورسیکلت‌های خود در کل استان اجازه ترخیص این دستگاه‌ها به مراکز پلیس +10 نیز داده شده است، افزود: راکبین این موتورسیکلت‌ها نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی نداشته و می‌توانند با ارائه مدارک لازم به پلیس 10+ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

به گفته این مسئول برای ترخیص موتورسیکلت‌ها فقط هزینه پارکینگ آن هم با تعرفه سال 94 اخذ می‌شود به طوری که در مرکز استان به ازای هر روز 720 تومان و در شهرستان‌ها 480 تومان هزینه پارکینگ دریافت می‌شود از طرفی طبق ارزش‌گذاری انجام شده کمترین قیمت موتورسیکلت موجود در پارکینگ 3 میلیون تومان است که این موضوع نیز باید مد نظر راکبین این موتورسیکلت‌ها باشد.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپلیس زنجانسید حبیب موسویمحدودیت های کرونایی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4844


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»