کد خبر: 7990
1400/06/31 - 15:46


فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

پاسداشت شهدا وظیفه ماست

سردار جهانبخش کرمی: در صورت اختصاص 5 میلیارد مصوب شورای شهر برای کنگره شهدای استان، جای مصرف آن مشخص است و تاکنون هیچ اسرافی در این زمینه نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با تاکید بر اینکه هنوز مبلغ ۵ میلیارد تومانی که توسط شورای اسلامی شهر زنجان تصویب شده، به کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان اختصاص نیافته و در صورت اختصاص جای مصرف آن مشخص است و تاکنون هیچ اسرافی در این زمینه نشده است، گفت: به نظرم این‌ها هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است که نسل‌های بعدی از آن استفاده خواهند کرد.

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز چهارشنبه 31 شهریورماه در نشست با بیان اینکه انتشار 200 عنوان کتاب با هزاران جلد ارزش شهدا را دارد، عنوان کرد: شهدا اگر در حیات بودند باید از خدماتی که هر یک از ما حق داریم از آن‌ها بهره‌‌مند شویم، برخوردار می‌شدند، آیا شهدا ارزش انتشار کتاب و هر اقدام فرهنگی را ندارند؟ آیا بعد از 35 سال، دیدار با خانواده‌های آن‌ها به پاس رشادت‌های شهدا نباید وظیفه ما باشد؟ سینه آزادگان گنج است ما خود را موظف به ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان در قالب فیلم، عکس، کتاب کرده و تا کنون بیش از 10 هزار جلد از این اسناد جمع‌آوری شده است. به نظرم این‌ها هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است که نسل‌های بعدی از آن استفاده خواهند کرد.

عملکرد ضعیف برخی از ارگان‌ها

این مسئول در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها در قبال کنگره ملی 3535 شهید استان نیز به خبرنگاران گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان زنجان ماموریت داشته و برخی‌ها در آستانه کنگره باید فعال شوند اگرچه برخی از ارگان‌ها، کمیته‌ها و شهرستان‌ها ضعیف عمل کرده‌اند!

کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، مهرماه سال جاری برگزار می‌شود

کرمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان در مهرماه سال جاری افزود: زمان قطعی کنگره متعاقبا اعلام می‌شود ذکر این نکته ضروری است که 6 هزار و 327 برنامه در راستای برگزاری این کنگره تدارک دیده شده است.

این مسئول برگزاری یادواره‌های شهرستانی و اقشار اعم از اساتید، معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب را از برنامه‌های شاخص در راستای کنگره اعلام کرد و گفت: دیدار با رهبری، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، یادواره «شهدا آبروی محله»، یادواره شهدای سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و عزیزان جهاد سازندگی با همکاری ارگان‌خای ذیربط، ارائه الگوهای جهادی توسط پایگاه های مقاومت، پخت و توزیع غذا، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و اهدای خون از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان است.

کرمی با اشاره به نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: به منظور بزرگداشت حضور بانوان در عرصه‌های جهادی، ویژه برنامه‌ای هم برای بانوان ایثارگر در نظر گرفته‌ایم. ما معتقدیم نقش بانوان در جبهه‌های جنگ اگر بیشتر از آقایان نباشد کمتر هم نیست از این رو در برنامه‌های کنگره از نقش تاثیرگذار بانوان در دفاع مقدس غافل نشده‌ایم.

وی از چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب به مناسبت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبرداد و گفت: هزاران اسناد از نقش رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول از جمع‌آوری ۵۱۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس استان زنجان خبر داد و گفت: اسناد دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید به عنوان سرمایه برای آینده حفظ شوند.

کرمی از افتتاح ۱۷ پروژه آبرسانی و خانه محروم، تولید و پخش برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یادواره شهدای روحانیت نیز در استان برگزار می‌شود.

وی از جمع‌اوری و اهدای یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: با آغاز طرح شهید سلیمانی رزمایش کمک مومنانه هوشمند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسپاه زنجانکنگره شهدای زنجانسردار جهانبخش کرمی
sedayezanjannews.ir/nx7990


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»