کد خبر: 7695
1400/03/23 - 16:45


جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان؛

سپاه برای سیاست چارچوب دارد

ممکن است کسی به اسم سپاه کارهایی بکند اما ما در سپاه بایدها و نبایدهایی انتخابی داریم و از ابتدا در این رابطه با متخلفین برخورد داشته‌ایم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نشست خبری ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، پیرامون مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امروز (۲۳ خردادماه) در اردوگاه شهید باکری زنجان برگزار شد.

او در این نشست خبری در پاسخ به سوال روزنامه صدای زنجان با مضمون اینکه «علیرغم اینکه سپاه موضع خود را در انتخاب بی‌طرف اعلام کرده و عنوان کرده است که له و یا علیه کاندیدای خاصی نیستیم، و تنها به دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخاب هستیم اما شاهد هستیم که برخی از مسئولین و خبرنگاران رسانه‌هایی که به نوعی به سپاه منتسب می‌شوند، رفتارهایی را دارند که موجب خاصی در این زمینه می‌شود، اظهار کرد: سپاه در زمینه مسائل سیاسی، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف دارد و باید و نبایدهایی برای آن مشخص شده است. ضمن اینکه وظایفی نیز برای آن مشخص شده است برای مثال سپاه در امنیت انتخابات نقش خواهد داشت و در حوزه رقابت سالم نیز آماده فراهم کردن فضا برای کاندیدهاست و در حوزه مشارکت حداکثری هم به عنوان نهادی که حافظ انقلاب است، اهتمام خواهیم ورزید. ضمن اینکه اگر مسئول و یا مورد خاصی باشد باید عنوان شود تا این ارگان به آن مورد رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد حتی اجازه نصب بنرهای تبلیغاتی را به هیچ یک از کاندیدها نداده است چرا که نباید ذهنیت مردم در این زمینه تخریب شود. ممکن است کسی به اسم سپاه کارهایی بکند اما ما در سپاه بایدها و نبایدهایی انتخابی داریم و از ابتدا در این رابطه با متخلفین برخورد داشته‌ایم و حتی فردی بوده است که به صورت قرار‌دادی با ما فعالیتی داشته است اما وقتی تصمیم به شرکت در شورا داشته است، سریع از ایشان خواسته شده که استعفای خود را بدهد و پس از اینکه کارهای خود را انجام داد، بازگردد و حتی در برخی موارد برای ورود مجدد این افراد هم مشکل ایجاد شده است چرا که نباید ذهنیت‌ها نسبت به سپاه تغییر یابد.

انتخابات هم برای مردم کشور و هم برای دشمنان کشور اهمیت دارد

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: امروزه بحث مهم کشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است. این موضوع هم برای پیشبرد اهداف کشور و هم برای دشمنان اهمیت دارد؛ چراکه اگر این مساله برای دشمنان اهمیتی نداشت هزاران میزگرد برای ایجاد اختلال در انتخابات برگزار و برای کاهش مشارکت در انتخابات تلاش نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان روی باورهای مردم و ناامن‌سازی فضای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند تا امید و اعتماد مردم نسبت به آینده نظام خدشه‌دار شود، افزود: انتخابات برای همه اهمیت دارد و باید با تحلیل و بررسی از گذشته درس بگیریم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که برای برداشتن گام‌های استوار برای آینده باید گذشته را شناخت

وی به عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: رسانه باید مطالبه‌گر باشد و از مسئولان در مورد عملیاتی‌سازی این بیانیه سئوال کند. در مجموعه سپاه این بیانیه به صورت راهبرد در درازمدت برنامه‌ریزی شده که تحقق آن مغفول نماند. برای آینده باید فکری کنیم و تجزیه و تحلیل درستی داشته باشیم. در شرایط فعلی سعی ما برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است تا از مسیر اصلی نظام اسلامی خارج نشویم

طهماسبی با اشاره به اینکه چند مولفه در انتخابات برای ما مهم است، یادآور شد: تامین امنیت انتخابات مولفه نخست است تا شرایط ایمن برای حضور مردم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: رقابت دیگر معیار مهم است و سعی می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها رقابت سالم ایجاد شود و مردم پای کار بیایند. همچنین مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نیز در صدر این رویکرد قرار دارد؛ چراکه حضور حداکثری شرط لازم این انتخاب است ضمن اینکه می توان اذعان کرد که شرط کافی این انتخابات، انتخاب فرد اصلح است.

انتخابات لیله‌القدر نظام اسلامی است

این مسئول با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات لیله‌القدر نظام اسلامی است، تصریح کرد: فصل‌الخطاب ایشان این است که با انتخاب فرد شایسته در قوه مجریه در راه تعالی انقلاب اسلامی حرکت کنیم. انتخابات یک روز است اما تاثیر آن چندین سال است و باید مسئولیت را به دست فرد شایسته سپرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی در کشور است، اظهار کرد: این در حالی است که ما سعی می‌کنیم دوگانه‌ مثبت را با موضوعات شفافیت و عدم و شفافیت، فساد و ضدفساد و مواردی از این دست مطرح کنیم. مردم در فشار اقتصادی هستند و مطالبه‌گری در حوزه‌های اقتصاد، جمعیت، ازدواج و اشتغال باید از طرف خود مردم و رسانه‌ها باشد اما باید واقعیت‌ها و خدمات انجام شده نیز اطلاع‌رسانی شود.

علاج دردهای کشور حضور پرشور و انتخاب اصلح در انتخابات است

طهماسبی با اشاره به اینکه علاج دردهای کشور حضور پرشور و انتخاب اصلح در انتخابات است تا در امتداد ولایت و سیاست‌های کلی نظام، رئیس جمهور آینده کشور را ۴ سال مدیریت کند، اظهار کرد: سپاه له یا علیه کسی وارد عرصه نمی‌شود،باید به انتخابات به عنوان تکلیف نگاه کنیم چرا که حضور مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه چندین سال است که شعار سال به موضوع اقتصاد اختصاص دارد، ابراز کرد: امسال در مورد مانع‌زدایی در حوزه صنعت، عارضه‌یابی را در دستور کار قرار دادیم تا با رفع موانع یک واحد تولیدی، تعدادی مشغول به‌کار شوند. توانایی‌های کشور ما زیاد است و کشور در تولید چند نوع واکسن ورود کرده است. در حوزه‌های علمی، دفاعی، پزشکی و سایر موارد پیشرفت‌های خوبی داشتیم و هرکجا جهادی عمل کردیم به توفیق دست یافتیم.

سپاه و بسیج به حوزه‌هایی ورود کرده که هیچ پیمانکاری حاضر به انجام آن نیست

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج به حوزه‌هایی ورود کرده که هیچ پیمانکاری حاضر به انجام آن نیست و مردم در این زمینه دچار مشکل شده‌اند، اظهار کرد: اولویت اول ما تامین آب شرب و اولویت دوم ایجاد کانال‌های کشاورزی است. در این خصوص سپاه استان توانسته است به 60 روستای استان آبرسانی کند. همچنین در سایر موراد نیز سپاه ورود پیدا کرده است به طوری که برای شناسایی آفت سن گندم دستگاه‌های خود را در اختیار جهاد کشاورزی گذاشتیم.200 نفر از مهندسان بسیج کشاورزی در ارائه خدمات تخصصی پای کار هستند و کمک‌های مومنانه را همچنان در دستور کار داریم‌

این مسئول خاطرنشان کرد: کنگره ملی شهدای استان در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و از همه دستگاه‌ها و اقشار درخواست کمک برای برگزاری با شکوه این برنامه را داریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسپاه زنجانابوالفضل طهماسبی
sedayezanjannews.ir/nx7695


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»