کد خبر: 3523
1399/03/20 - 15:11


فعالیت 500 دستگاه تاکسی فرسوده در زنجان

به گفته رئيس اتحاديه تاكسی‌رانی زنجان در حال حاضر حدود 500 دستگاه تاکسی فرسوده در زنجان فعالیت داشته و از دو سال پیش تاکنون ناوگان تاکسی‌رانی نوسازی نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته رئيس اتحاديه تاكسی‌رانی زنجان در حال حاضر حدود 500 دستگاه تاکسی فرسوده در زنجان فعالیت داشته و از دو سال پیش تاکنون ناوگان تاکسی‌رانی نوسازی نشده است.

مهدی بهرامی ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر زنجان اظهار کرد: حمل و نقل عمومی دو سال است که نوسازی نشدند از سوی دیگر شرایط تعیین شده برای ارائه تاکسی‌های نو به گونه‌ای است که پرداخت آن از توان راننده تاکسی خارج است.

وی با اشاره به این‌که نوسازی تاکسی‌های فرسوده در تهران انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان مرتبط در شهرداری عنوان کردند که فعلاً دستورالعمل نوسازی تاکسی‌های فرسوده ابلاغ نشده است.

رئيس اتحاديه تاكسی‌رانی زنجان در پاسخ به تعداد تاکسی‌های فعال در شهر زنجان بیان کرد: تعداد زیادی از تاکسی‌های شهر زنجان به دلیل فرسوده بودن از سیستم حمل و نقل حذف شده و توان فعالیت ندارند.

بهرامی با تأکید بر این‌که در حال حاضر کدام راننده تاکسی پول نقد دارد که 80 میلیون تومان برای خرید تاکسی سمند بدهد و 10 سال بعد همین سرمایه‌اش با فرسوده شدن خودرو به صفر برسد، تصریح کرد: تاکسی‌رانان به دلیل اقساطی نبودن شرایط خرید تاکسی نو از آن استقبال نمی‌کنند چرا که وضعیت فعلی به گونه‌ای است که اگر سرمایه 80 میلیونی را برای خرید یک زمین خارج از محدوده اختصاص دهد 10 سال بعد سرمایه‌اش با رشد 100 درصدی مواجه می‌شود.

وی با بیان این‌که طبق پیگیری‌های انجام شده در مورد نوسازی تاکسی‌های فرسوده مسئولان عنوان کردند که منتظر دستورالعمل اجرایی هستند، عنوان کرد: شرایط اعلامی برای نوسازی ناوگان تاکسی نیز به گونه‌ای است که 20 میلیون تومان راننده تاکسی باید به صورت نقد پرداخت کند و 50 میلیون تومان نیز وام اختصاص می‌دهند.

رئيس اتحاديه تاكسی‌رانی زنجان با اشاره به این‌که شرایط در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی‌ها به هیچ وجه با وضعیت درآمدی رانندگان تاکسی همخوانی ندارد، بیان کرد: با دریافت وام 50 میلیون تومانی باید در ماه یک و نیم تا دو میلیون تومان قسط بدهیم که پرداخت آن از توان راننده تاکسی با وضعیت فعلی درآمدی غیرممکن است.

به گفته این مسئول در حال حاضر حدود 500 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از مجموع تاکسی‌های فرسوده 300 دستگاه پیکان و حدود 200 دستگاه آردی و پراید در شهر زنجان وجود دارد که باید نوسازی شوند./ 942

انتهای پیام                                                                                                                                                                  

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتاکسی های فرسودهاتحادیه تاکسی رانان زنجانمهدی بهرامی
sedayezanjannews.ir/nx3523


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»