کد خبر: 1692
1399/01/28 - 13:33


واکنش رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در پی انتشار خبر نوسازی 120 هزار تاکسی کشور تا دو ماه آینده:

پول رانندگان تاکسی به نوسازی نمی‌رسد

دولت کمک نکند خبری از نوسازی نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به این‌که درآمد رانندگان تاکسی به میزانی نیست که بتوانند تاکسی فرسوده خود را تعویض کنند، گفت: اگر حمایت دولت و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت نباشد شاهد نوسازی تاکسی‌ها نخواهیم بود چرا که خرید تاکسی نو در توان راننده نیست.

فرهاد رفیعی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان در واکنش به خبر منتشر شده در مورد نوسازی تاکسی‌های فرسوده تا دو ماه آینده اظهار کرد: موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده چند سالی است که از سوی مسئولان کشوری مطرح بوده ولی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

وی اجرایی شدن طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را منوط به شرایط شرکت‌های خودروساز سایپا و ایران خودرو و نیز اختصاص یارانه و تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت دانسته و عنوان کرد: در حال حاضر راننده‌ای که توان تعویض آینه خودروی خود را ندارد چگونه می‌تواند 50 میلیون تومان برای دریافت تاکسی نو هزینه کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به این‌که دولت باید مشوق‌هایی از قبیل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار رانندگان قرار دهد تا بتوانند تاکسی فرسوده خود را از رده خارج کنند، بیان کرد: اگر حمایت دولت نباشد خرید تاکسی نو در توان راننده نیست.

وی از وجود 2 هزار و 400 تاکسی فعال در زنجان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از 600 تاکسی فرسوده وجود دارد که در سامانه ثبت‌نام کرده و متقاضی تاکسی نو هستند.

گفتنی است 23 فروردین ماه امسال مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری خبر از نوسازی 120 هزار تاکسی تا دو ماه آینده خبر داد و به تردد بیش از 100 هزار تاکسی فرسوده در کشور اشاره کرد که اولویت نوسازی با ناوگان فرسوده با سن فرسودگی بالاست.

طبق گفته این مسئول قراردادی با شرکت خودروسازی منعقد شده که سمند بهینه شده در اختیار ناوگان تاکسی‌رانی قرار دهد و با استفاده از یارانه دولتی رانندگان وجه کمتری برای این نوسازی پرداخت کنند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننوسازی تاکسی های زنجانفرهاد رفیعیسازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1692


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»