کد خبر: 10015
1402/05/03 - 14:36


افزایش 4.7 درصدی مصرف آب در زنجان

در استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر در قالب 21 شهر و 631 روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان مصرف آب مشترکین در استان زنجان در 4 ماهه امسال با 4.7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 24 میلیون و 826 هزار متر مکعب رسیده است.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: میزان مصرف آب شرب روستایی در 4 ماهه سال جاری با 8.6 درصد افزایش به بیش از 7 میلیون متر مکعب رسیده و مصرف آب شهری در این مدت نیز 3 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تشریح مصرف آب شهرهای استان بیان داشت: میزان مصرف آب در شهر قیدار طی 4 ماهه سال جاری 17.2  درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بین شهرهای استان، بیشترین مصرف متعلق به این شهر می باشد.

جزءقاسمی به کاهش مصرف آب در برخی شهرهای استان نیز اشاره کرده و گفت: بیشترین کاهش مصرف آب در بین شهرهای استان مربوط به شهر ابهر می باشد که 4.9 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته می باشد.

این مسئول با اشاره به مصرف بی رویه آب در برخی روستاهای گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم برای آبیاری باغ، باغچه و احشام باعث شده میزان مصرف آب در برخی روستاها به چندین برابر الگوی استاندارد مصرف برسد.

وی با تاکید بر کاهش میزان بارندگی ها نسبت به میانگین بلند مدت و محدودیت در منابع تامین آب در استان زنجان، از شهروندان خواست تا با مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را برای بهره مندی همگانی از نعمت الهی آب  یاری نمایند.

وی تاکید کرد علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت ها، تمامی اقدامات لازم جهت تامین آب پایدار و سالم برای شهروندان استان زنجان پیش بینی شده و در صورت همراهی مردم در مصرف بهینه، بدون وقفه در ارائه خدمات آبرسانی از تابستان امسال عبور خواهیم کرد.

گفتنی است: در استان زنجان جمعیتی  افزون بر یک میلیون و 100 هزار نفر در قالب 21 شهر و 631 روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

 


صدای زنجانمصرف آبالگوی مصرف
sedayezanjannews.ir/nx10015


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»