کد خبر: 10017
1402/05/03 - 16:44


گزارش صدای زنجان از برگزاری نشست مجمع خیرین یاری‌گران زندگی استان زنجان؛

به خاطر سمیه

علیرضا نبی کارآفرین خیر: شرط جذب در واحد تولیدی داشتن سوءسابقه است، جرم سنگین‌تر حقوق بیشتر/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان: باید در کنار بهبود معتادان اشتغالزایی کرد/ عدم اعتماد به معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مجمع خیرین «یاری‌گران زندگی استان زنجان»

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست مجمع خیرین یاری‌گران زندگی با حضور مسئولان کشوری و استانی و برگزاری انتخابات برای تشکیل مجمع خیرین استانی یاری‌گران زندگی سه شنبه3 مردادماه 1402 در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد.

علیرضا نبی کارآفرین خیر کشور در این جلسه با اشاره به اینکه روزی در زنجان حضور داشتیم که بین بازدید از کمپ ماده 16 و حضور در عزاداری در حسینیه اعظم زنجان یک انتخاب داشتیم و بنده پیشنهاد بازدید از کمپ ماده 16 را دادم چرا که اعتقاد داشتم عزاداری اصلی آنجا است، اظهار کرد: 24 بانوی معتاد متجاهر در این مرکز حضور داشتند که کمک به آنها بسیار ارزشمند است و من اعتقاد داشتم امام حسین (ع) هم دیروز در آنجا بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه تولیدی ما شرط اشتغال، داشتن سوءسابقه است، افزود: مجرمان 9 جرم خشن را جذب می‌کنیم و هر چقدر جرائم سنگین‌تر باشد فرد حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

این کارآفرین خیر با اشاره به اینکه سبک جذب نیرو در جهان نمونه است، عنوان کرد: برای همین از این روش به عنوان یک الگو در جهان استفاده می‌شود چرا که به این باور رسیده‌ایم که به جای تحمیل هزینه‌های ناشی از جرم افراد را به سمت فعالیت در واحدهای تولیدی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه وجود کمپ ماده 16 زیبنده زنجانی‌ها نیست، تصریح کرد: دیروز در بازدید از این کمپ با سه خواهر آشنا شدم و از بانویی به نام «سمیه» فرش دستبافش را خریدم. باید برای خاطر سمیه مجمع یاری‌گران زندگی تشکیل شود.

نبی با داوطلب شدن برای حضور در هیات مدیره مجمع یاری‌گران زندگی استان زنجان گفت: افتخار بنده کاندیداتوری در این مجمع‌ها است تا حضور در کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی.

وی از مسئولان خواست به جای سنگ‌اندازی همراه با خیرین باشند و افزود: باید در عمل کمک کنیم تا این مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه به همت خیرین در مجمع یاری‌گران زندگی نیازها و مشکلات احصا می‌شود و کمک‌ها به آن مسیر می‌رود، اضافه کرد: این مجمع در 17 استان فعالیت خود را آغاز کرده تا هر استان توانمندی‌ها و نیازهای خود را اعلام کند.

نبی عنوان کرد: زنجان معروف به بهشت خیرین است چرا که مردم این استان در هر شرایطی به فکر هم هستند.

کارآفرین خیر درخواست کرد عنوان شهروند زنجانی به وی داده شود و گفت: شاید شما قدر داشته خود را ندانید ولی حضور در زنجان به ویژه در این ایام برای بسیاری از مردم یک آرزو باشد.

 

زنجان هجدهمین استان تشکیل‌دهنده مجمع یاری‌گران زندگی

فرزین رحیم نظری مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه باگفت:امیدواریم تشکیل مجمع یاری‌گران زندگی به حال مردم مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با هفته مواد مخدر رئیس جمهور در بازدید خود از نمایشگاهی که به مناسبت این هفته برگزار شده بود پیشنهاد تشکیل مجمع خیرینی مانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز را داد، اظهار کرد: از این روز فعالیت برای تشکیل این مجمع در سطح کشور آغاز شد.

رحیم نظری با اشاره به اینکه استان زنجان هیجدهمین مجمعی است که در سطح کشور تشکیل می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم این مجمع بتواند فعالیت خود را در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود با تشکیل این مجمع زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی، ساماندهی و تشکیل شبکه اجتماعی خیرین فراهم شود، افزود: رویکرد این مجمع ایجاد مشارکت همه جانبه در طرح‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اجتماعی و صیانت از آسیب‌دیدگان است.

اقدامات مقابله‌ای سطحی و جمع آوری معتادان، کارساز نیست

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشارکت مردم برای مقابله با اعتیاد و مواد مخدر نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند، اظهار کرد: اعتیاد ریشه تمامی مشکلات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد آسیب‌های زیادی را به خود فرد و جامعه وارد می‌کند، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از اعتیاد، مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان تشکیل شد.

رفیعی با بیان اینکه اقدامات مقابله‌ای سطحی و جمع آوری معتادان، کارساز نیست، اضافه کرد: باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید در کنار بهبود معتادان بتوان کارهایی نظیر اشتغال و حرفه آموزی، بازاریابی و کسب درآمد را برای آنها انجام داد، خاطر نشان کرد: تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی یکی از تجارب ارزشمند در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری این مجمع در استان های دیگر نتایج خوبی را به دنبال داشته است، ادامه داد: استان زنجان با توجه به ظرفیت خیران خود می‌تواند در این بخش سرآمد باشد.

اقدامات حوزه اعتیاد دیر نتیجه می‌دهد

حسن حمزه‌زاده مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی به ویژه در حوزه اعتیاد دیر نتیجه می‌دهد و نیازمند صبر و حوصله است، تصریح کرد: به همین دلیل مشارکت همگانی برای به ثمر نشستن فعالیت‌ها ضروری است.

در ادامه این جلسه با رای حاضران در جلسه 110 نفر حاضر به عنوان اعضای مجمع یاریگران زندگی استان زنجان انتخاب و با رای‌گیری صورت گرفته «علیرضا نبی، سالار رفیع زنجانی، ناصر واسعی، علیرضا شهبازی، میثم موسوی، فاطمه بشیر موسوی، سید رضا موسوی‌زاده به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره مجمع و حمید آقائی و وحید توپچی خسروشاهی به عنوان اعضای علی‌البدل و همچنین پریسا اوصانلو به عنوان بازرس انتخاب شدند.


صدای زنجاننشست مجمع خیرین یاری‌گران زندگیعدم اعتماد به معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10017


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»