کد خبر: 10076
1402/05/15 - 9:1


سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان؛

تلاش دشمن بر این است رسانه‌ها را پیاده‌نظام خود کند

نشست خبری سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح 14 مردادماه سال 1402 در محل سالن جلسات سپاه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح 14 مردادماه سال 1402 در محل سالن جلسات سپاه برگزار شد.

سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از صدر اسلام تا شهدای سلامت و مدافع امنیت اظهار کرد: با توجه به همرزم بودن با رزمندگان زنجانی در هشت سال دفاع مقدس ارادت ویژه‌ای به شهدای این استان دارم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در شرایط حساس به سر می‌بریم و این حساسیت در مورد مردم و نظام جمهوری اسلامی مطرح است، بیان کرد: امروز جهان در شرایط پیچیده و حساسی قرار دارد و جهان در حال تحول و دگرگونی است.

 وی با اشاره به اینکه قدرت‌ها در حال دگرگونی است، عنوان کرد: نظام تک قطبی در حال فروپاشی بوده و نظم جهانی ایجاد شده است. سردار شکارچی با اشاره به اینکه قدرت‌های سلطه‌گر در راس آنها آمریکا در حال دست و پا زدن برای حفظ سلطه خود و جلوگیری از قدرت گرفتن ایران هستند، عنوان کرد: این در حالی است که دشمن هر چه بیشتر دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ویژه دارند، اضافه کرد: اشرافیت از حقایق امروز رسانه‌ها را در جایگاه اصلی قرار می‌دهد و بدون آنها تحلیل درستی نمی‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط 44 سال گذشته از انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر تاریخ و دوره انقلاب اسلامی را با دوره قبل از خود مقایسه کنیم یک گام به جلو بوده و دشمن یک گام به عقب است.

شکارچی با اشاره به اینکه در جنگ شناختی و روانی این به صورت معکوس نشان داده می‌شود، اضافه کرد: این جنگ به ویژه برای جوانان و نوجوانانی که هشت سال دفاع مقدس را مشاهده نکرده‌اند، پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تاکید رهبر بر جهاد تبیین ، نشان دادن همان حقایق انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دشمن علیه ایران تحمیل هشت سال دفاع مقدس بود، اضافه کرد: این دوره، جنگ ایران و عراق نبود بلکه عراق خط مقدم استکبار جهانی بود و از تجهیزات پیشرفت‌ها، اطلاعات و ... در این جنگ در اختیار دشمن قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکلات ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و وابستگی ایران به سایر کشورها حتی در تامین سیم خاردار بیان کرد: امروز ایران خودکفا شده و پیشرفت‌های روی داده در کشور همگان را شگفت زده کرده است.

شکارچی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی چیزی به جز گردن کج کردن نمی‌بینیم، اضافه کرد: این در حالی است که به لطف خون شهدا ایران اسلامی پس از این دوران همواره سربلند بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: تلاش دشمن این است که رسانه‌ها را حداکثر سرباز پیاده نظام خود کرده و یا حداقل رسانه‌ها خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه درگیر یک جنگ بین‌المللی شناختی هستیم، بیان کرد: امروز ناهنجاری اجتماعی محصول جنگ دشمن است چرا که اعتقاد و باورها مورد تهاجم شبانه‌روزی دشمن است.

شکارچی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند از مساجد و روحانیت آسیب دیده‌اند برای همین برای آن برنامه دارند، اضافه کرد: دشمن می‌داند از سپاه و بسیج آسیب دیده و برای آن برنامه دارد و بخشی را پیاده‌سازی کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن به دنبال لکه‌های سیاه است تا آن را بزرگ کرده و به افکار عمومی منتقل کند، اضافه کرد: جنگ شناختی می‌تواند موجب ناامیدی مردم شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت رسانه‌ها در کشور بسیار سنگین است، اضافه کرد: مهم‌ترین جنگ افزار، جنگ شناختی رسانه است.

شکارچی با اشاره به اینکه کشته سازی یکی از راهبردهای دشمن برای متهم کردن نیروهای امنیتی بود، بیان کرد: به برکت این نیروها که جان خود را در مرزها نثار امنیت کشور می‌کنند شاهد امنیت و آسایش در کشور هستیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن برای هویت‌زدایی دینی و ملی بسیج شده است، بیان کرد:  همه توفیقات در کشور در سایه انسجام و اتحاد کسب شده است. امکان غلبه دشمن به صورت متفرقه بیشتر از وقتی است که انسجام داشته باشیم.

شکارچی با اشاره به اینکه نقطه تمرکز و کانونی کشور در جنگ شناختی جوانان است، بیان کرد: باید تمرکز مقابله با جنگ شناختی توسط رسانه‌ها جوانان باشند.

 


صدای زنجانسخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلحمعاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی
sedayezanjannews.ir/nx10076


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»