کد خبر: 10092
1402/05/16 - 17:9


معاون اول قوه قضائیه در زنجان:

روحیه تذکر به بدحجابان از بین رفته است

امام جمعه زنجان: شأنیت مسئولان، خدمت به مردم است/ استاندار زنجان: تعدد مراکز تصمیم‌گیر از چالش‌های حل مسائل است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان 16 مردادماه 1402 با حضور جمعی از مسئولان در محل سالن نور زنجان برگزار شد.

معاون اول قوه قضائیه در این جلسه با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران چه از نظر پیشرفت و چه اصرار دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت ها در مرحله حساسی قرار دارد، اظهار کرد: تلاش دشمن برای دو قطبی سازی در جامعه تحلیل نیست بلکه خبر است.

حجت الاسلام محمد مصدق با اشاره به اینکه دشمن به شدت در این زمینه کار می‌کند، تصریح کرد: باید حواسمان باشد که مبادا در زمین دشمن بازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالی که گذشت برای قوه قضاییه یک سال بی نظیر بود، اضافه کرد: چون مسائلی را برای قوه پیش آوردند که با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عزتمندانه از آن موضوع‌ها عبور کردیم و دشمن ناامید شد.
مصدق با اشاره به اینکه از نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و فراجا که همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان هستند، بیان کرد: امروز همه قوا و نیروهای مسلح همدل و پا به رکاب هستند و دشمن از همین می ترسد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن در حال ایجاد حاشیه در کشور است، اضافه کرد: سئوال بنده این است چرا گفته می‌شود در مورد حجاب قانون نداریم؟ از بروزرسانی قانون قدردانی می‌کنیم ولی نباید منتظر آن بمانیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید بيايند و بگویند چرا در برخورد با بی حجابی کوتاهی کردند، عنوان کرد: روحیه تذکر به بدحجابان از بین رفته است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه قبلا خود مردم با امر به معر‌وف مانع بدحجابی در جامعه می‌شدند اما این روحیه اکنون در جامعه وجود ندارد، بیان کرد: برخی از کشورها از دشمن پول گرفته تا با حجاب‌های زننده بی‌حجابی را عادی کنند، قوه قضاییه با این افراد برخورد کرده و پشتیبان پلیس در برخورد با این افراد است.

ایجاد امنیت و رفع تخاصمات از وظایف حکومت اسلامی است

در ادامه این جلسه آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مسئولان ارشد نظام در هماهنگی با هم، برای اداره امور پای کارند، ادامه داد: ایجاد امنیت و رفع تخاصمات از وظایف حکومت اسلامی است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه شأنیت مسوولان خدمت به مردم است، اضافه کرد: انجام وظیفه در نظام جمهوری اسلامی، ذخیره آخرت است.

وی افزود: بین دستگاه قضایی و سیستم اجرایی در استان همفکری و همراهی خوبی در بهبود امور وجود داشته است.

تعدد مراکز تصمیم‌گیر از چالش‌های حل مسائل است

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این جلسه تعدد قوانین را از چالش های پیش روی حل مسائل عنوان کرد و گفت: خوانش و تفسیر قوانین می‌تواند تسهیل‌گرانه یا سختگیرانه باشد از این رو دستگاه قضایی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد کارها داشته باشد.

افشارچی همچنین تعدد مراکز تصمیم‌گیر را از دیگر چالش‌های حل مسائل برشمرد و اظهار کرد: اینگونه موارد به شکل یک زنجیر در پیش پای سیستم اجرایی قرار می گیرد و مدیران اجرایی را محدود می کند.

استاندار زنجان بر لزوم همفکری در گشایش امور تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه در گره گشایی نقش بی بدیلی دارد و در برخی موارد گره هایی ایجاد می شود که مدیران توان و قدرت عمل پیدا نمی کنند، در این شرایط همفکری و همراهی دستگاه قضایی بسیار موثر است.

وی به برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی برای قوه مجریه می تواند زمینه حرکت ایجاد کند.
در پایان مراسم طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه؛ حجت‌الاسلام «فرجی برحق» به سمت رییس کل دادگستری استان زنجان منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام صادقی نیارکی شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی نیز اخیرا با حکم حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به سمت رئیس کل دادگستری استان گیلان منصوب شده است.

حجت‌الاسلام علی فرجی از قضات برجسته آذربایجان شرقی است و ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی و دادگاه ویژه روحانیت آن استان را در کارنامه خود دارد.


صدای زنجانآیین تکریم و معارفهحجاب
sedayezanjannews.ir/nx10092


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»