کد خبر: 10110
1402/05/19 - 10:17


صدای زنجان قهرمانی را تَکرار کرد

در نهمین جشنواره مطبوعات،خبرگزاریها و پایگاه های خبری استان،گروه رسانه ای صدای زنجان حائز ۵ رتبه برتر شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی خانی: نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ همزمان با روز خبرنگار در سالن اجتماعات  اتاق بازرگانی برگزار شد و در این مراسم نفرات برگزیده این دوره از جشنواره مطبوعات معرفی شدند و صدای زنجان با پنج رتبه درخشید.

زهره میرعیسی‌خانی نفر دوم مصاحبه، سروش سلطانی نفر دوم بخش صفحه بندی و  لیلامحمدی نفر سوم بخش خبر شدند. همچنین از رسانه صدای زنجان در بخش موضوعی آب و محیط زیست تقدیر شد. سمیه محرمی و الهام احمدی هم به صورت مشترک نفرات دوم بخش یادداشت شدند.

در ابتدای این مراسم، محسن افشارچی، استاندار زنجان با اشاره به اینکه خبرنگاران در سرما و گرما به امر اطلاع رسانی مشغولند، اظهار کرد: با وجود آمدن فضای مجازی کار رسانه‌ها سخت‌تر از گذشته شده است و دلیل این امر هم این است که شبکه های اجتماعی مردم را به سمت سطحی شدن پیش می‌برند. این یک نکته است و این نکته را باید در نظر بگیرم که رسانه‌ها  سطح درک افراد را بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه خیلی راحت می‌توان از موضوعات نقد کرد ولی کار درست این است که تلاش‌ها را ببینیم، گفت: انتظاری که ما از رسانه‌ها داریم  این است که ببینیم مدیران چه نقشه‌ای برای کارهایش  دارد و در چارچوب استان نظرش چیست؟ وقتی مدیری می‌آید باید ایده‌ای داشته باشد و  باید پازل‌ها را در کنار هم  بچیند تا آن امر و ایده تحقق یابد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بایستی نسبت به موضوعات تخصصی ورود کنند، اظهار کرد: در ارتباط با انتقادات همه را می‌پذیرم و من همه مطالب رسانه‌ها را دنبال می‌کنم و  با مدیران در این رابطه مذاکره میکنیم  و نسبت به برخی مسائل پیگیر هستم.

استاندار زنجان افزود: خود را متعهد به پاسخگویی به انتقادات میدانم. نقد باید مستدل و محترم باشد و به این اعتقاد دارم که از محل این نقدها استان پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما دوست داریم فردا از امروز بهتر باشد ؛ اظهار کرد:  اگر احیانا  رسانه‌ها عملکرد خوبی می‌بینند امیدافزایی کنند و در حالی که مطالبه می‌کنید و  نقد می‌کنید گاهی هم امید افزایی کنید.

استاندار با اشاره به اینکه نشریات و جراید خوبی در استان داریم، اظهار کرد:  در مورد درخواست اهالی رسانه مبنی بر عدم شکایت رسانه‌ها، خود ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم. در ابتدای فعالیتم یکی از دستگاه‌های استان از یکی از رسانه‌ها شکایت کرده بود که  در این زمینه به دنبال عدم پیگیری این شکایت بودیم. 

در ادامه  این مراسم صمد یوسفی اصل، رییس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد نشریات و رسانه‌های درحوزه اقتصاد محدود و غیر قابل قبول است، اظهار کرد: سوالم این است که حلقه مفقوده اقتصاد و رسانه کجاست؟ چرا اقتصاد و رسانه ما با هم فاصله دارند؟

وی ادامه داد: شخصا حلقه مفقوده در این خصوص را آموزش می‌دانم.از همین رو ما باید سواد اقتصادی رسانه‌ها را بالا ببریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جهت ارتقای رسانه یک دوره میان مدت آموزش خبرنگاری اقتصادی  از سوی اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همانطور که یک مدیر اقتصادی برای اینکه بنگاهش فعال باشد، باید به مسائل مالی توجه داشته باشد، یک مدیر سانه‌ای نیز برای اینکه خروجی خوبی داشته باشد باید به اقتصاد رسانه و پایداری مالی توجه کند.

به گفته یوسفی اصل، در دوره جدیدی که اتاق بازرگانی کار خود را شروع کرده است، جشنواره اقتصاد و رسانه را برگزار می‌کنیم که امیدواریم قدم خوبی در زمینه ارتقای رسانه‌ها در این زمینه برداشته باشیم.

در ادامه امر اله حسنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه  اثر قلم و نوشتن بالاتر از هنرهای دیگر حتی سینما است، اظهار کرد: آثار مطبوعات و نشریات استان در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است و به اذعان داوران کیفیت هم بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح سواد رسانه با رایزنی که با مرکز مطالعات رسانه‌ای داشتیم دوره‌های آموزشی را شروع کردیم که امید است این دوره‌ها مثمر ثمر باشد.

این مسئول اظهار کرد: پیگیر مسکن خبرنگاران هستیم تا مشکل این قشر حل شود و  در حوزه استانی نیز از طریق راه و شهرسازی  پیگیر اختصاص زمین برای این پروژه هستیم.

در ادامه یوسف ناصر، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با اشاره به اینکه  این جشنواره هشت دوره است که به صورت مستمر برگزار شده است، اظهار کرد: پس از  فراخوان نهمین دوره جشنواره مطبوعات، حدود ۴۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد که این آمار نسبت به سال قبل افزایش دو برابری داشت.

وی ادامه داد: ۳۶۲ مورد از ۴۰۰ اثر  ارسالی،  برای داوری ارسال شد که به گفته داوران ارسال آثار در بخش  یادداشت و سرمقاله و مقاله امسال بیش از سال‌های قبل بود.

وی در ادامه خطاب به استاندار افزود:  از استاندار خواستاریم تا در جلسات شورای اداری عنوان کنند که مدیران و مسئولان نسبت به مطالب رسانه‌ها بی‌تفاوت نباشند. در برخی از موارد مردم به رسانه‌ها پناه می‌برند و جای دارد که مسئولان به انتقادات و مطالبات واکنش نشان بدهند.

وی ادامه داد: انتظار ما از مدیران این است که در هر جناحی دولت عوض میشود مدیران در کنار رسانه ها باشند.

ناصر اظهار کرد: در استان مطالبی که انتشار می‌ یابد مسئولان از رسانه‌ها شکایت نکنند. ما در خانه مطبوعات حضور داریم تا اختلافات را حل و فصل کنیم.

                                                    

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتکرار قهرمانیصدای زنجانخبرنگار
sedayezanjannews.ir/nx10110


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»