کد خبر: 10139
1402/05/23 - 12:19


در نشست خبری قائم مقام کمیته امداد کشور در زنجان مطرح شد:

کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیشتر شده است

در سال‌جاری ۱۰۰ هزار خانواده توانمند شده و از چرخه کمیته امداد خارج می شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام کمیته امداد کشور 22 مردادماه 1402 در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: از جمله سیاست‌های کمیته امداد در برنامه ششم کاهش فرآیند رسیدگی و حمایت از نیازمندان از طریق چابک‌سازی است.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد با همه‌ توان در تلاش است تا اعتماد عمومی را افزایش دهد، اضافه کرد: اعتماد عمومی گرانبهاترین سرمایه و دارایی کمیته‌ امداد است.

وی با اشاره به افزایش بودجه و همراهی دولت در تخصیص اعتبارات عنوان کرد: با این افزایش بودجه کمک معیشت ماهیانه جامعه هدف کمیته امداد افزایش یافته است.

خاکسار با اشاره به اختصاص اعتبارات از بانک‌ها در سال گذشته بیان کرد: با این اعتبارات ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شده است.

قائم مقام کمیته امداد کشور همچنین از رشد 20 درصدی کمک معیشت به مددجویان کمیته خبر داد و افزود: با تلاش صورت گرفته تاخیری در پرداختی کمک معیشت مددجویان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مستمری مددجویان یک نفر ۷۶۴ هزار تومان، دو نفر یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است، گفت: میزان مستمری خانوارهای ۵ نفر به بالا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار است.

خاکسار با بیان اینکه کمک‌های مردمی با وجود تورم و فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است، گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری میزان کمک‌های مردمی نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است.

قائم مقام کمیته امداد کشور خاطر نشان کرد: همچنین میزان کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد این است که خانوارهای تحت پوشش دو نفر به بالا برای تامین مسکن در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: همچنین تدبیر ما این است که همه خانواده‌های روستایی بدون خانه را خانه‌دار کنیم.

خاکسار با اشاره به اینکه یکی از محورهای جدی فعالیت کمیته امداد مسکن است، بیان کرد: مسکن سهم زیادی در سبد معیشت مردم دارد.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه تلاش داریم به طور جدی روی مسکن متمرکز شویم، گفت: در این زمینه هم از اعتبارات دولتی و هم از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان، سپاه و کمک‌های خيران استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ هزار مسکن در سال گذشته احداث شده و در اختیار مددجویان سطح کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: اعتباراتی نیز برای تعمیر منازل پیش‌بینی شده است.

خاکسار با اشاره به اینکه میزان رشد اعتبارات در بخش معیشت نسبت به سال گذشته 20 درصد بوده است، گفت: مستمری‌ها هم به موقع به مددجویان پرداخت می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره‌ به اینکه برای ارائه تسهیلات اشتغال امسال مرز افراد تحت پوشش دهک‌های یک تا سه را با مجوز شکستیم، افزود: این امکان فراهم شده که از افراد تا دهک ۵ که تحت پوشش کمیته امداد نیستند را در صورت تقاضای شغل وارد گردش ایجاد شغل کنیم.

خاکسار با اشاره به اینکه اشتغالزایی یکی از راهکارها برای توانمندسازی مددجویان است، افزد: برنامه‌ریزی شده در سال‌جاری ۱۰۰ هزار خانواده توانمند شده و از چرخه کمیته امداد خارج شوند. 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امدادکمکهای مردمی
sedayezanjannews.ir/nx10139


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»