کد خبر: 10145
1402/05/24 - 10:10


گزارش صدای زنجان از حضور سخنگوی دولت در نشست دانشجویان زنجانی

اعتراض دانشجویان زنجانی به آقای سخنگو

چرخ سانتریفیوژها خاموش و قلب راکتورها را سیمان کشیدند ولی رشد اقتصادی تقریبا صفر شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/سمیه محرمی: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در مراسم اختتامیه دوره خط امام (ره) که ۲۳ مرداد‌ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، حضور یافته و به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

سخنگوی دولت در ابتدای این برنامه با تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد: هر چه می‌گذرد خوی وحشیانه دشمنان برای دوست و دشمن بیشتر عیان می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه وضعیت آینده دنیای مدرنی که جهان به سمت آن حرکت می‌کند روشن است، گفت: سال 42 که امام مسیر را نشان داد به این اندازه روشن نبود ولی امام با ژرف اندیشی به این نتیجه رسیده بود که آینده دنیای مدرن درخشان نیست.

وی با اشاره به اینکه امام احیاگر انسانیت و بشریت بوده است، عنوان کرد: امروز زندگی مدرن تفاوت زیادی با انسانیت دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به حوادث پس از انقلاب اسلامی و دشمنی‌ها با ایران با بیان اینکه در مسیر توسعه کشورمان به صورت مستمر موانعی ایجاد کردند، بیان کرد: یک سوم از عمر نظام به جنگ گذشت و پس از آن ایران وارد فاز تحریم، جنگ رسانه‌ای و غیره شد در حالی که کشورهای دیگری که همزمان با ایران در این مسیر قرار داشتند مورد حمایت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با همه موانع باز ایران در خیلی از شاخص‌ها از کشورهای مشابه خود جلوتر است، بیان کرد: این در حالی بود که در این مسیر موانع زیادی وجود داشت.

جهرمی گفت: این اقدام به این دلیل است که نباید الگوی ایران اسلامی به موفقیت برسد و این الگو کارکرد خود را نشان دهد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در این 44 سال بعد از انقلاب گاهی مسیر گم شده و مسیر از خط امام انحراف یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سطح روسای جمهور هم بودند افرادی که از خط امام فاصله گرفتند و گفتند زمین بدهیم زمان بگیرم که این نمونه عیان است و موارد پنهانی هم داشتیم، ادامه داد: اگر این اشتباهات را نداشتیم بسیار جلوتر از شرایط امروز کشور بودیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه خط سیاسی امام نه شرقی و نه غربی بود، گفت: خط امام خط استقلال و اعتماد به خدا و مردم بود، خط امام خط نمی‌توانیم و خط التماسی نبوده و نه خط اینکه حل مشکلات یک کلید بیشتر ندارد و آن هم التماس به غرب است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه زمانی که از خط امام منحرف شدیم به خاکی رفتیم، اضافه کرد: این انحراف بر اقتصاد، فرهنگ و غیره تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی خط امام خط آزادی مدنی و اجتماعی براساس قانون اساسی است، بیان کرد: آزادی مفهوم اسارت در برابر نفس را دارد؟ گاهی در دورانی انحراف از خط امام داشتیم که به نام امام، آزادی نمایشی و غیر واقعی مطرح شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه خط امام در حوزه اقتصادی توجه به محرومان و نیازمندان بود، گفت: امام در صحبت‌های خود محرومان را ولی نعمتان می‌دانستند نه اینکه برخی گفتند ممکن است بعضی ها زیر چرخ دنده‌های اقتصاد له شوند.

وی با اشاره به شکاف فقر و غنا در برخی دولت‌ها با اشاره به اینکه برخلاف تاریخ انقلاب نگاه اقتصادی امام این نبوده است، گفت: اگر به نتیجه‌ای رسیده‌ایم نباید آن را به نام انقلاب زده بلکه این شرایط نتیجه خروج از انقلاب است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه خط امام خط قانون اساسی و حمایت از بنیان خانواده است، گفت: خط امام خطی نیست که بگوید برای حاکمیت بهشتی و جهنمی بودن مردم فرقی ندارد پس با این شرایط فلسفه نظام اسلامی چیست؟

وی با بیان اینکه ما امروز جایی ایستاده‌ایم که حرکت ما نسبت به گذشته مسیر شفاف‌تری است، اضافه کرد: پیش از این تجربه عینی و ملموس شکوفا شدن در مقابل تحریم را نداشتیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در گام نخست انقلاب ما تجربه مقایسه اعتماد به غرب یا عدم اعتماد با این شرایط را نداشتیم، بیان کرد: کلید حل مشکلات را از داخل جستجو کردیم و سیر رشد مشخص بوده، مسیر و سیر رشد در زمان حل مشکلات با اتکا به غرب نیز روشن است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در برهه‌ای گفتند چرخ سانتریفیوژ نمی‌تواند بچرخد ولی چرخ اقتصاد مردم نچرخد، گفت: چرخ سانتریفیوژها خاموش و قلب راکتورها را سیمان کشیدند ولی رشد اقتصادی تقریبا صفر شد.

وی اضافه کرد: در آن ایام دولت روی تردمیل راه می‌رفته است البته اگر نخوابیده باشد چرا که برخلاف چرخ اقتصاد چرخ تورم چرخید به نحوی که این ارقام در 70 سال بی‌سابقه بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسخنگوی دولتبنزین
sedayezanjannews.ir/nx10145


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»