کد خبر: 10148
1402/05/24 - 14:2


رئیس کل دادگستری استان زنجان:

کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت باشد

حجت الاسلام علی فرجی برحق با تأکید بر این که کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود، گفت : با همفکری و توجه به امر پیشگیری میتوان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد .

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت الاسلام علی فرجی‌برحق با تأکید بر این موضوع که در خصوص کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود گفت : با همفکری و توجه به امر پیشگیری میتوان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد .

علی فرجی‌برحق در جلسه هم اندیشی با قضات محاکم عمومی و انقلاب زنجان با تقدیر از تلاشها و اقدامات همکاران گفت : جایگاه و شأن کار قضاوت و قضا بسیار بالاست ،چرا که کار ما در راستای اجرای عدالت و احقاق حق است و در انجام این رسالت خطیر بایستی از خدای متعال استعانت واز ائمه معصوم ( ع) مدد گرفت.

وی با بیان اینکه در آغازین روزهای مسئولیت بنده در دادگستری استان و دیدار با همکاران در حوزه های مختلف در جهت شنیدن مسائل و مشکلات و همفکری و تلاش برای حل مشکلات موجود است که امیدواریم همکاران با ارائه راهکار و ایده های سازنده به مدیریت استان کمک کنند .

رئیس کل دادگستری استان زنجان موضوع مهم اتقان آرا را از مباحث مهم در محاکم بیان کرد و گفت :در جلسه ای که با قضات دادگاههای تجدید نظر استان داشتیم بعضی از قضات به ضرورت توجه بیشتر قضات محاکم به اتقان آرا داشتند که برای این امر نیازمند ارائه راهکار موثر هستیم که در ادامه با کمک همکاران این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام فرجی‌برحق با تأکید بر این موضوع که در خصوص کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود گفت : با همفکری قضات و توجه به امر پیشگیری میتوان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد و اعتقاد همه ما این است ،کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

 وی با اشاره به اینکه همکاران بررسی و رسیدگی به پروندها را معطوف به وقت اداری نکنند اظهار کرد :رسیدگی به موقع و با دقت به پرونده ها انتظار ما است و در این خصوص همکاران بصورت شبانه روز تلاش کنند .

رئیس کل دادگستری استان زنجان استفاده از دادرسی الکترونیکی در محاکم را در صرفه جویی در زمان ، هزینه و جلوگیری از خطرات اعزام زندانی به محاکم بسیار ارزشمند و مهم برشمرد و گفت :استفاده از سیستمهای نوین در امر دادرسی با ایجاد بستر های لازم با قوت دستور کار همکاران قرار گیرد.

وی در ادامه بر رفتار محترمانه همکاران با عوامل زیر مجموعه دفتری و همچنین مراجعین و پرهیز از روابط ناصحیح قضات با برخی سود جویان و فرصت طلبان در تشکیلات قضایی استان تاکید کرد در ابتدای این جلسه حسن بیگدلی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان گزارشی از اقدامات و برنامه ها ارائه و همچنین قضات محاکم به بیان مسائل و مشکلات مجموعه خود پرداختند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرئیس کل دادگستری استان زنجانکثرت پرونده قضاییاحقاق حق و اجرای عدالت
sedayezanjannews.ir/nx10148


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»