کد خبر: 10163
1402/05/26 - 14:48


مدیرعامل مهرانه در واکنش به انتقادات نسبت به برخی هزینه‌کردها:

نمی‌گذارند مردم را از سرطان دور نگه داریم

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان در واکنش به انتقادات نسبت به هزینه‌کرد در مهرانه گفت: این اظهار نظرها حمله به رویکرد پیشگیرانه مهرانه است و نمی‌گذارند مردم را از سرطان دور نگه داریم.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: نشست خبری اصغر وثوق مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با اصحاب رسانه زنجان 26 مردادماه 1402 در محل سالن جلسات این انجمن برگزار شد.

اصغر وثوق مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان در این نشست در پاسخ به پرسش صدای زنجان در زمینه مهاجرت پزشکان متخصص و همچنین تحمیل هزینه اضافه به بیماران با عنوان زیرمیزی اظهار داشت: خدمات مالی به بیماران مهرانه در چهارچوب هزینه‌های بیمارستانی و معمولی پرداخت می‌شود و اینکه یک عده در بیرون چه می‌کنند خودشان می‌دانند و خدایشان.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت مهرانه مدیریت سرطان است نه بیماران مبتلا به سرطان اظهار کرد: این مهم با توجه به رویکرد پیشگیرانه میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت ۱۷ سال فعالیت انجمن مهرانه، ۱۱ هزار و ۳۱۵ پرونده در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر بالا بودن ابتلا به سرطان در سطح استان وجود دارد که با توجه به پرونده‌های تشکیل شده، می‌توان گفت میزان ابتلا به سرطان در استان صعودی نیست.

وثوق با بی‌نظیر خواندن مهرانه در کشور و حتی جهان گفت: این خیریه در هیچ یک از استان‌های کشور مشابه نداشته و این به علت بزرگواری مردم این شهر است و شرایط اقتصادی جلوی کمک های مردم را نگرفته بلکه به آن اضافه کرده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با اشاره به کمک‌های همیشگی مردم به مجموعه مهرانه عنوان کرد: درآمد انجمن مهرانه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۰ و ۳۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات در بخش‌های مختلف مهرانه عنوان کرد: هم‌اکنون در کلینیک انجمن خیریه مهرانه استان خدمات رادیوتراپی، شیمی درمانی، آزمایشگاهی و پزشکی هسته‌ای ارائه می‌شود.

وثوق از خریداری دستگاه پت اسکن فوق پیشرفته در بخش پزشکی هسته‌ای در مهرانه زنجان خبر داد و گفت: این دستگاه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی خریداری شده که ۵۰ درصد آن وام بانکی بوده است  و این دستگاه هم‌اکنون تنها به بیماران استان زنجان ارائه خدمات می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان از مراجعه درمانی ۹۲ هزار نفر به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان در سال گذشته خبر داد و افزود: این انجمن برای ارائه خدمات خود از بیماران هزینه دریافت نمی‌کند و با هزینه‌های دریافتی از بیمه‌ها که در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده، اداره می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با تاکید بر اینکه با کمک مردم، دیگر نیاز نیست بیماران برای هزینه درمان خود مجبور به فروش خودرو، ماشین و یا سرمایه خود شوند، اضافه کرد: در سال گذشته باید ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بیمار هزینه دریافت می‌شد که این اتفاق روی نداده است.

وثوق با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مورد تاکید و توجه مهرانه در حوزه پیشگیری است، گفت: در مدت ۹ سال در حوزه تغذیه به ۴۳ هزار بانوی زنجانی و ۳۶ هزار دانش‌آموز آموزش‌ارائه شده است که با توجه به این آموزش‌ها شاهد هستیم شتاب ابتلا به سرطان در زنجان صفر شده است.

 با 800 میلیون آن زمان نمی‌شد یک دستگاه خرید چه برسد به ساخت بیمارستان

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان در ادامه در واکنش به برخی اظهارات منتشر شده در مورد هزینه‌کرد در مهرانه با اشاره به اینکه یک پزشک متخصص زحمت کشیده در استان زنجان در سخنانی گفته‌اند 8 میلیارد تومان برای ساخت سالن همایش مهرانه حیف و میل شده است، عنوان کرد: این در حالی است که این رقم در حقیقت 819 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اگر جمله دوم نبود میگفتم 8 میلیارد ریال مد نظر بوده است، افزود: ولی چون گفته‌اند با این رقم می‌توانستند بیمارستان بسازند منظورشان همان رقم است.

وثوق با اشاره به اینکه ساخت 70 درصد سالن همایش مهرانه توسط خانواده کریمیان تقبل شده است، ادامه داد: این مکان امروز محل برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزش است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با اشاره به اینکه این پزشک گفته است با این رقم می‌توانستیم بیمارستان بسازیم در حالی که در همان سال تنها یک دستگاه با ارزش 5 میلیارد تومان در مهرانه خریداری شده است، تصریح کرد: این اظهارنظرها حمله به رویکرد پیشگیرانه مهرانه است و نمی‌گذارند مردم را از سرطان دور نگه داریم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمهرانهسرطان
sedayezanjannews.ir/nx10163


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»