کد خبر: 10183
1402/05/30 - 9:57


عضو شورای شهر زنجان خبر داد؛

اختصاص 2.5 میلیارد تومانی شورا و شهرداری به برنامه‌های اربعین

عضو شورای شهر زنجان از اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای برنامه‌های اربعین توسط شورا و شهرداری خبر داد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: این عضو شورای شهر در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه هنوز میزان دقیق اعتبارات اختصاص‌یافته به حمایت و پشتیبانی از مواکب و برنامه «جاماندگان» اربعین به تفکیک مشخص نیست، گفت: این میزان اعتبار در بودجه سالانه و از قبل پیش‌بینی‌شده بود و هنوز در خصوص افزایش و یا کاهش احتمالی آن تصمیمی گرفته نشده است که درصورتی‌که بنا بر افزایش این اعتبارات باشد این موضوع باید در قالب لایحه در شورا به رأی گذاشته شود.

«منصور مرادلو»، عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه اخیراً سعی شده است برای بودجه‌های فرهنگی شورای شهر چارچوب‌هایی در نظر گرفته شود، گفت: این چارچوب‌ها تعیین‌کننده مواردی خواهد بود که شورا و شهرداری از چه تیم ورزشی، موسسه فرهنگی، ویا هیئت و مجموعه‌ای و بر اساس چه معیارها و پارامترهایی حمایت و پشتیبانی کنند؛ به‌طوری‌که بر این اساس موضوع سو استفاده‌های احتمالی‌ در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به اختصاص 2 و نیم میلیارد تومان توسط شورا و شهرداری برای اجرای برنامه‌های اربعین، ادامه داد: بودجه فرهنگی در دی‌ماه به دست ما رسید و اعتباری برای موضوع جاماندگان اربعین و مواکبی که در اربعین در مرز و عراق مستقر هستند در بودجه سالانه در نظر گرفته شد که این اعتبار در حدود 2 و نیم میلیارد تومان بود.

به گفته مرادلو؛ در خصوص برنامه «جاماندگان اربعین» که چند سالی است در استان در حال برگزاری است هنوز تصمیم‌گیری دقیق نشده است. منتهی مراتب در تلاش هستیم تا برنامه‌ای برای کسانی که علاقه‌مند به حضور در اربعین بودند و به هر دلیلی ازجمله بیماری و یا ناتوانی و غیره نتوانسته‌اند در این مراسم حضور یابند، در نظر بگیریم که  در سالهای پیش مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مزار گلزار شهدای گمنام در گاوازنگ   در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این مراسم توسط عموم مردم مورد استقبال قرار گرفت، گفت: امسال نیز در تلاش برای تدارک این برنامه هستیم منتهی مراتب هنوز در مورد نحوه و چگونگی برنامه، تصمیم‌گیری نداشته‌ایم.

این عضو شورای شهر با اشاره به خرید تجهیزات و برخی از اقلام ضروری طی سال گذشته توسط شورا و شهرداری، اظهار کرد: سال گذشته یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت این بود که شورا و شهرداری درزمینهٔ خرید برخی از اقلام موردنیاز در دوران بحران نظیر زلزله و سیل  ورود پیدا کرد که با خرید این تجهیزات نه تنها تجهیزات مدیریت بحران خود را تکمیل کردیم بلکه از این تجهیزات در خدمات‌رسانی در میزبانی زائرین اربعین در مواکب زنجانی بهره بردیم.

 وی افزود: امسال نیز بنا است تا از برخی از هیئت‌های شناخته شده در اربعین که در مرز مهران و یا در خود سامرا و نجف به زائرین خدمات می‌دهند، حمایت‌هایی شود. منتهی هنوز در مورد میزان این حمایت‌ها و اینکه به هر هیئت چه میزان اعتبار اختصاص خواهد یافت، تصمیم‌گیری نشده است.

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناربعینشورای شهر زنجانمواکب و برنامه «جاماندگان» اربعین
sedayezanjannews.ir/nx10183


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»