کد خبر: 10205
1402/06/02 - 10:11


رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان:

جامعه پزشکی از سرمایه‌های اجتماعی و معنوی جامعه هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه جامعه پزشکی از سرمایه‌های اجتماعی و معنوی جامعه هستند، گفت: نباید بگذاریم این سرمایه‌های ارزشمند از دست برود و میزان اعتماد مردم به جامعه پزشکی کاهش یابد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  محمد محرمی صبح دیروز اول شهریور در آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز، ضمن گرامیداشت این روز، گفت: پایین آمدن اعتماد مردم به جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به منزله یک زنگ خطر به شمار می‌آید. مهاجرت یکی از مهم‌ترین دلایل بروز چنین مشکلاتی در جامعه امروز ماست که در برخی اوقات شاهد این گونه اتفاق‌ها هستیم.

وی به تحول در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: می‌بایستی یک گفتمان جدید در حوزه سلامت ایجاد شود. می توان با استقبال از خلق ایده‌ها و بنیان‌های جدید در حوزه سلامت این اتفاق را میسر کرد تا عدم اعتماد به خبرگان و دلسوزان جامعه پزشکی جایگزین آن نشود. اگر بدانیم که مصالح سلامتی مردم و جامعه پزشکی سالم با هم تلفیق یافته و عجین هستند و دو مقوله جدا از هم نیستند حتماً اتفاق خوبی در این عرصه اتفاق می‌افتد.

وی به بیان اقدامات این سازمان در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: اجرای سامانه بر خط صدور مجوز مطب، غیرحضوری کردن دریافت پروانه مطب، اجرای برخط سامانه عدم سوء پییشنه به زبان فارسی، طراحی و اجرای سامانه ابلاغ انتظامی، اتصال به سامانه صدور مجوز کشور از جمله این اقدامات این سازمان در سال گذشته به شمار می‌رود.

وی اتصال به پنجره دولت هوشمند الکترونیک را یکی از مهم ترین اتفاقات این سازمان برشمرد و تصریح کرد: بسیاری  از مکاتبه‌های سازمان نظام پزشکی با دانشگاه و شورای اداری و سازمان‌هایی که در ارتباط با حوزه سلامت هستند از بابت این اتصال شبکه میسر شده است و داشبورد مدیریتی نیز در این سازمان ایجاد شده است.

وی به میزان متوسط رشد تعرفه‌ها از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تغییر ضریب مالیاتی افراد شاغل در مراکز درمانی خصوصی از ۷۰ به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد. ضریب مالیاتی مطب‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی بطور میانگین ۷/۲ درصد کاهش یافته است. ضریب مالیاتی فروش داروخانه‌ها از ۶ به ۴ درصد کاهش یافته است. همچنین کالاهای بهداشتی و تجهیزاتی داروخانه‌ها از ۲۶ به ۱۰ درصد و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اولین دوره برنامه آموزش نظام پزشکی در مردادماه سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز آموزشی، مهارتی جزو افتخارات دوره هشتم این سازمان به شمار می‌رود. همچنین در بخش توسعه ایجاد خزانه داری کل، برای تجمیع حساب‌ها و درآمدهای نظام پزشکی سراسر کشور و فعال نمودن کمیته رسیدگی به تخلفات کارکنان پس از ۲۰ سال و کاهش میزان مراجعات به سازمان به میزان ۴۱ درصد به دلیل غیر حضوری کردن ارائه خدمات از دیگر  اقدامات مؤثر این سازمان در سال گذشته است.

 


صدای زنجانپزشکنظام پزشکی
sedayezanjannews.ir/nx10205


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»