کد خبر: 10234
1402/06/07 - 9:12


با حضور وزیر ارتباطات در زنجان صورت گرفت؛

آغاز طرح اتصال اینترنت پر سرعت به منازل شهروندان زنجانی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فیبرنوری شهر زنجان (دوشنبه 6 شهریورماه 1402) که آغاز آن از دلجویی شرقی آغاز شد طرح فیبرنوری را یکی از طرح‌های مهمی خواند و اظهار کرد: در قالب این طرح همه ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فیبرنوری شهر زنجان (دوشنبه 6 شهریورماه 1402) که آغاز آن از دلجویی شرقی آغاز شد طرح فیبرنوری را یکی از طرح‌های مهمی خواند و اظهار کرد: در قالب این طرح همه ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با توسعه فیبر نوری ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با این توسعه کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: با این اقدام هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم اپراتورها با اتصال بی تی اس ها به فیبر نوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

زارع پور با اشاره به اینکه در قالب توسعه فیبرنوری می‌توان اینترنت را ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت داد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده این سرعت بیشتر هم شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اجرای پروژه فیبرنوری در ۱۲۰ شهر آغاز شده است، اضافه کرد: اجرای این پروژه در ۲۰ شهر نیز تمام شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در یک هزار و ۲۰۰ شهر اپراتور دوم مشخص شده است، گفت: در ۴۰۰ شهر نیز توافقات با شهرداران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری زنجان اردیبهشت سال آینده در شهر زنجان تمام می‌شود، اضافه کرد: کار اتصال شهرهای دیگر نیز تا هفته دولت سال آینده انجام می‌شود.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری شهر زنجان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است، اضافه کرد: پروژه فیبرنوری از مبانی حرکت اقتصاد دیجیتال است که پس از چند ماه پیگیری در حال اجرا بوده و در عرض چند ماه آینده اجرایی می‌شود.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز در قالب فیبرنوری یک اتفاق خوب در زنجان آغاز می‌شود، بیان کرد: در قالب این طرح به سمت زیرساخت هوشمندسازی می‌رویم.

علیرضا فیروزفر گفت: اميدوارم این بستر در کوتاه‌ترین فرصت فراهم و خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفیبرنوریاینترنت پرسرعتوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
sedayezanjannews.ir/nx10234


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»