کد خبر: 10255
1402/06/09 - 14:33


خوانشی جدید از تحولات منطقه خمسه به پژوهشگران و محققان

کتاب «مشروطیت در زنجان» منتشر شد

کتاب «مشروطیت در زنجان؛ ستیزه‌ها و کشمکش‌های گروه‌های اجتماعی و عناصر سیاسی و مذهبی در سال‌های ۱۳۲۴_۱۳۲۹ ه.ق»، خوانشی جدید از تحولات منطقه خمسه به پژوهشگران و محققان عرضه می‌کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ کتاب ضمن پیش کشیدن بسیاری از  مباحثی که تاکنون بدان‌ها نپرداخته‌ و توجهی نکرده اند، با تبیین و تحلیل، به سئوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ روشنی می‌دهد.

در این اثر نویسنده با بررسی و بهره‌گیری از انبوه منابع عمومی، کتب خطی، اسناد سازمان‌هایی مانند وزارت امور خارجه، اسناد ملی ایران و مجلس شورای اسلامی، اسناد خاندان ها و کلکسیون داران، ده‌ها روزنامه عصر قاجار و مقالات پژوهشگران را مورد بررسی قرار داده، تا بتواند از میان انبوه داده‌ها و مباحث مطرح شده پیرامون تحولات زنجان، گزاره های درست را به خوانندگان عرضه نماید. این کتاب با این حجم از اطلاعات و داده‌ها و مباحث جدید، برای نخستین بار تحولات منطقه خمسه در سال‌های مشروطه تا مجلس دوم شورای ملی را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

نویسنده اثر علامه بر این کتاب، تاکنون پنج مقاله علمی_پژوهش در نشریات معتبر کشور و هم چنین چند مقاله در فصلنامه فرهنگ زنجان به چاپ رسانده است.


صدای زنجانمشوطیتتاریخ زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10255


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»