کد خبر: 10332
1402/06/25 - 19:19


معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان:

سالانه ۱۶۴ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه ۱۶۴ هزار تن شیر در زنجان تولید می‌شود که بخشی از آن مازاد بر نیاز استان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز /  محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۳۰ درصد شیر تولیدی در استان مازاد است و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است، گفت: این استان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان‌های همجوار به فرآورده‌های لبنی را تامین می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دامداری‌های کوچک روستایی عمده تأمین ‌کننده شیر گوسفندی در استان است، گفت: در راستای سالم‌سازی تولیدات، بازرسی‌های مستمر کارشناسان در این بخش انجام می‌شود.

این مسئول تولید مناسب این محصول غذایی را یادآور شد و تاکید کرد: کیفیت تولید این محصول در سطح استان مناسب و پاسخگوی نیازها بوده و وضعیت فعلی تولید در استان رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲ گاوداری شیری در استان فعال است، اضافه کرد: ظرفیت این واحدها ۲۲ هزار و ۶۰۰ راس است.

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد واحدهای پرواربندی گوساله استان را ۱۴۰ واحد با ۲۰ هزار راس اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد پروار بندی بره ۷۳ واحد با ۲۸ هزار راس و گوسفند داشتی نیز ۴۲ واحد با ۲۵ هزار راس است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحصولات لبنیجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10332


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»