کد خبر: 10459
1402/07/10 - 11:12


هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با نفوذ توده گرد و غبار و وزش باد کیفیت هوای مناطق مختلف استان کاهش یافته و این وضعیت برای گروه های حساس ناسالم می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / «حسین سلطانی»؛ افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری است و از بعد ازظهر با وزش باد همراه می‌شود که در برخی ساعات شدت وزش باد به حد نسبتا شدید و شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه احتمال بارش های خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد، یادآورشد: فردا /سه شنبه / نیز بارش هایی برای استان به خصوص نواحی کوهستانی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

سلطانی اظهار کرد: روز پنجشنبه هفته جاری با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان بارندگی های پراکنده ای در برخی مناطق روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نوسانات محسوسی در استان طی ۲ روز آینده نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه با کاهش دما، هوای نسبتا سردی در استان حاکم خواهد شد.

سلطانی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۴ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۶ درجه، آببر ۱۹ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآلودگی هواگروه های حساسکارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی است
sedayezanjannews.ir/nx10459


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»