کد خبر: 10515
1402/07/18 - 9:24


100 هکتار از مراتع سرخ آباد زنجان در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: روزهای گذشته آتش سوزی مرتع و جنگل در روستای گلجین شهرستان زنجان واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد آغاز شده بود که به محض اطلاع کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و محیط بانان منطقه به محل اعزام و پس از حدود 9 ساعت آتش مهار شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محمدرضا یافتیان اظهار داشت: علت آتش‌سوزی در دست بررسی بوده و متاسفانه حدود 100 هکتار مرتع و  درختان جنگلی در آتش سوخته است.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست با استفاده از آتش کوب، فلکسی پک و دمنده اقدام به مهار آتش کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در مواقع آتش سوزی طبیعت به حیوانات هم آسیب جدی وارد می‌شود، گفت: لانه حیوانات در آتش‌سوزی‌ها به طور کامل از بین می‌رود و برخی جانداران مانند انواع خزندگان، لاک پشت‌ها، پرندگان و ... در آتش گرفتار و دچار مرگ می‌شوند.
یافتیان
 با اشاره به اینکه احتمال آتش زدن عمدی وجود دارد و ما با جدیت در حال بررسی علت آتش‌سوزی هستیم، افزود: انتظار داریم عموم مردم دوستدار محیط زیست باشند و از آن حفاظت کنند و از اقداماتی که سبب تخریب محیط زیست می شود پرهیز کنند.
وی در پایان ضمن تشکر از زحمات کارشناسان و محیط بانان که در مهار آتش نهایت تلاش را داشتند، گفت: مردم عزیز استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و حوادث محیط زیستی می‌توانند از طریق مراجعه به نزدیک ترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تماس‌های 1540 و 09392888657 اطلاع دهند تا اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد.
 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیر کل محیط زیست استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10515


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»