کد خبر: 10545
1402/07/22 - 13:37


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان خبر داد؛

صدور ۲۹ رأی محیط‌زیستی به عنوان مجازات جایگزین حبس در زنجان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از صدور ۲۹ رای محیط‌زیستی به عنوان مجازات جایگزین حبس برای متخلفان در راستای حفاظت از محیط‌زیست استان در ۱۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: این اقدام نشان دهنده توجه مقامات قضایی استان به اهمیت محیط‌زیست است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از صدور ۲۹ رای محیط‌زیستی به عنوان مجازات جایگزین حبس برای متخلفان در راستای حفاظت از محیط‌زیست استان در ۱۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: این اقدام نشان دهنده توجه مقامات قضایی استان به اهمیت محیط‌زیست است.

محمدرضا یافتیان با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس در راستای محوری‌ترین اصل حفاظت از محیط‌زیست یعنی همان فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردم در امر حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست، صادر شده است، تصریح کرد: امروزه موضوعات محیط‌زیستی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته و پذیرفته شده است و در صورت بی‌توجهی به موضوعات زیست‌محیطی، کیفیت زندگی بشر نیز کاهش می‌یابد؛ چرا که همه آنچه در چرخه طبیعت، تولید و صنعت وجود دارد برای کیفیت بهتر زندگی انسان است.

این مسئول با بیان اینکه بی‌مهری به طبیعت به طور حتم همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: صدور احکام جایگزین برای حمایت از محیط‌زیست نشان می‌دهد دستگاه قضا نیز به این بخش نیز حساس است و شاهد هستیم در ۱۸ ماه گذشته ۸ حکم در زنجان، ۹ مورد در خدابنده، ۴ حکم در شهرستان خرمدره؛ ۶ مورد در شهرستان ایجرود و ۲ رای در سلطانیه و ابهر از سوی قضات صادر شده است.

یافتیان ادامه داد:این آرا که در راستای محیط‌زیست بوده شامل خرید علوفه برای حیات وحش، خدمات عمومی رایگان، تهیه دستگاه‌های مورد نیاز آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت‌محیط‌زیست، پاک‌سازی  پسماند معابر و طبیعت، تهیه تابلو برای مناطق تحت حفاظت و دیگر موارد است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان ضمن تشکر از مراجع قضایی استان با ابراز امیدواری در رابطه با همکاری فی‌مابین برای بهره‌مندی از این ظرفیت برای حفاظت بهتر محیط‌زیست استان، گفت: خوشبختانه قضات در زنجان در مورد جرائم زیست محیطی به موضوع مجازات‌های جایگزین حبس توجه ویژه‌ای دارند و در مواردی برای مجرمان زیست‌محیطی قاضی حکم به تأمین و توزیع علوفه به مقدار مشخص برای حیات‌وحش منطقه‌ای خاص، ساخت آبش‌خور برای حیات وحش و تهیه بنر با شعار زیست محیطی داده است.

یافتیان اظهار کرد: مجازات‌های جایگزین حبس از جنبه‌های مختلف به ویژه تأثیری که بر فرد متخلف می‌گذارد بسیار ارزشمند است و بی شک درگیر کردن یک متخلف زیست‌محیطی با مسائل حیات‌وحش بیش از حبس او را متوجه خطایش می‌کند.

منبع: ایسنا


صدای زنجانمجازات جایگزین حبستخلف
sedayezanjannews.ir/nx10545


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»