کد خبر: 10556
1402/07/24 - 8:35


صدای زنجان وعده پرداخت برخی از مزایا و رفاهیات به بازنشستگان مخابرات زنجان را بررسی می‌کند؛

وعده‌هایی که در دسترس نیست

بازنشستگان مخابرات زنجان: فقط اجرای قانون را می‌خواهیم، دریافت رفاهیات حق ماست یکی از کارمندان مخابرات زنجان: مشکل پرداختی‌ها مختص بازنشستگان نیست، کارمندان هم مشکل دارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: داستان تجمع بازنشستگان و حالا کارکنان مخابرات استان زنجان موضوع جدیدی نیست و گویا از ماه‌ها قبل به دلیل مشکلات پیش آمده برای این قشر و خلف وعده مخابرات نسبت به پرداخت برخی از مزایای و رفاهیات بازنشستگان و کارکنان این اداره دوشنبه‌های هر هفته تجمعی در مجموعه مخابرات استان زنجان برپا می‌شود.

تجمعی که همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز صورت گرفت و موجب طرح موضوع مشکلات این قشر توسط خبرنگار صدای زنجان به وزیر شد. با توجه به گذشت بیش از یک ماه و نیم از این خبر و استمرار تجمع کارکنان در مخابرات خبرنگار صدای زنجان موضوع را بار دیگر پیگیری کرد تا علت و عوامل این شرایط را بررسی کند.

بازنشستگان مخابرات خواستار اجرای بدون کم و کاست آیین نامه هستند

مجتبی کریمیان یکی از بازنشستگان مخابرات زنجان در گفت‌‌وگو با صدای زنجان با اشاره به مشکل چندین ساله بازنشستگان مخابرات اظهار کرد: عمده مطالبات ما شامل رفاهیات است که از زمان دولتی بودن مخابرات قرار بود هم به شاغلان و هم بازنشستگان پرداخت شود.

این بازنشسته زنجانی با اشاره به اینکه از آن سالی که تصویب شد مخابرات به بخش خصوصی واگذار شود مقرر شد، تعهدات نیز به صاحب جدید واگذار شود، افزود: زمان واگذاری بدون گمانه‌زنی و حدس در مورد مالک بعدی شرکت مقرر شد تعهدات حفظ شود و رفاهیات بازنشستگان به روال سابق پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود محکم‌کاری‌های قانونی به دلیل بدقولی‌های مکرر بازنشستگان سراسر کشور شروع به تجمع کردند، گفت: از سال 1397 و در زمان وزارت آذری جهرمی با چاره‌اندیشی مطالبات بازنشستگان پرداخت شد.

این بازنشسته با اشاره به اینکه از دی‌ماه 1400 مجددا پرداختی بازنشستگان انجام نشده است، گفت: هر از چند گاهی چندغازی پرداخت می‌شود که قابل مقایسه با رقم اعلام شده نیست.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت رفاهیات قالبی در نظر گرفته شده است، افزود: بازنشستگان خواستار اجرای بدون کم و کاست آیین نامه هستند و چیز مازادی نمی‌خواهند.

کریمیان در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع زمین در نظر گرفته شده برای فروش و پرداخت مطالبات بازنشستگان با اشاره به اینکه نیروهای مخابرات به عنوان سهامداران این شرکت راضی به زیان این مجموعه نیستند، خاطر نشان کرد: قرار شد از محل اموال و املاک غیر مولد مدیریت هر استان نسبت به پرداخت مطالبات خود کنند.

کریمیان اضافه کرد: این زمین در دانش‌سرا قرار دارد که برای جبران مطالبات بازنشستگان اختصاص داده شده است که مشکلات خاص به خود را دارد و باید تغییر پیدا کند چرا که با توجه به نوع کاربری خریداران تمایلی برای خرید وجود ندارند.

وی با بیان اینکه از این شرکت می‌خواهیم مطالبات خود را در موعد مقرر و به صورت منظم پرداخت کنند، گفت: چرا که با وجود تورم پولی که قرار بود سال گذشته به ما واریز شود، امروز ارزش ندارد.

توضیحاتی که وزیر ارتباطات را هم قانع نکرد

موضوعی که در سفر وزیر ارتباطات سفر به زنجان (6 شهریورماه 1402) به آن اشاره شد و وزیر از پاسخ مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان نسبت به علت عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان این شرکت قانع نشد و از «شبستانی» خواست تا به جای جبران این مطالبات از محل فروش ملک به فکر چابک‌سازی و افزایش درآمدهای این مجموعه باشد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به زنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال صدای زنجان با اشاره به اینکه دولت سهامدار عمده مخابرات نیست، مخابرات خصوصی است و کمتر از ۲۰ درصد آن دولتی است، اظهار کرد: البته باید این مشکل داخلی حل شود، دولت نیز پیگیر پرداخت به موقع مطالبات بازنشستگان است.

وی افزود: معتقدیم این عزیزان در زمان، دولتی بودن مخابرات، زحمات زیادی کشیده‌اند و حق آب و گِل دارند.

زارع‌پور در این مصاحبه با بیان اینکه شرکت مخابرات یک سوم افزایش درآمد را باید صرف پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلان کند، ادامه داد: آن طور که به ما گفته‌اند این مهم در ۱۵ استان کشور محقق شده است.

وزیر ارتباطات همچنین خطاب به مدیرعامل مخابرات زنجان از وی خواست علت عدم پرداخت به موقع مطالبات را تشریح کند که «حبیب‌الله شبستانی»، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان در توضیح این شرایط با اشاره به اینکه ملک ۹۷۰ متری این شرکت در منطقه دانشسرای زنجان به قیمت ۳۸ میلیارد تومان ۵ بار به مزایده گذاشته شده اما مشتری نداشته است، گفت: هر گونه پرداخت مطالبات بازنشستگان منوط به فروش رفتن این ملک است.

این در حالی بود که وزیر ارتباطات در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه «اگر قرار بود مطالبات بازنشستگان از محل فروش ملک جبران شود پس چرا موضوع افزایش تعرفه‌ها مطرح شد؟»، از مدیرعامل مخابرات خواست تا این مشکل را طبق نظر هیئت مدیره شرکت ملی مخابرات، از محل افزایش تعرفه‌ها تامین کند.

این در حالی بود که «حبیب‌الله شبستانی»، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه میزان درآمد مخابرات زنجان ۱۵ میلیارد تومان و هزینه‌های این شرکت نیز ۱۹ میلیارد تومان است، گفت: میزان ضرر شرکت مخابرات زنجان ۴ میلیارد تومان است در نتیجه نمی‌توان از محل مدنظر (گفته وزیر ارتباطات) مطالبات بازنشستگان را پرداخت کرد!

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ گفت: مخابرات زنجان موظف به «چالاک» کردن مجموعه و «شتاب‌بخشی» به درآمدها است.

امروز، روز آرامش است نه تجمعات ما

دشتی دیگر بازنشسته این مجموعه نیز در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه  آنچه از اسلام فهمیده‌ام این است که باید پول کارگر را قبل از خشک شدن عرقش واریز شود، گفت: پس چرا این همه نسبت به پرداخت حق ما تعلل می‌شود.

این بازنشسته با گلایه از مدیریت مخابرات زنجان با بیان اینکه هر چه اعتراض می‌کنیم، می‌گویند به ما ربطی ندارد مربوط به تهران است، تصریح کرد: پس ما باید حرف خود را با چه کسی در میان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه به مدیر کل می‌گوییم برود و مطالبات ما زنده کند اما وی توجهی ندارد، اظهار کرد: شبستانی در 32 هفته که ما در مخابرات حضور داریم، بازنشستگان را آدم هم حساب نکرده و پایین نمی‌آمده است.

دشتی با اشاره به اینکه دو بار پیش به اتاق مراجعه کردیم و یک بار هم وی را در سالن دیدیم، گفت: وی حاضر به صحبت با ما نیست تا راهی برای حل مشکل ما پیدا کند.

این بازنشسته با اشاره به اینکه من به عنوان یک بازنشسته باید امروز آرامش داشته باشم، گفت: نه اینکه تازه باید استرس بکشم که روز دوشنبه در تجمعات چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه ما برای این مجموعه خون دل خورده و برای رسیدن به این شرایط تلاش کرده‌ایم، گفت: حق یک بازنشسته نیست که هر بار برای مطالبات خود تجمع کند.

دشتی با اشاره به اینکه ما خواسته‌ای جز دریافت حق و حقوق خود نداریم، بیان کرد: ما به دنبال ایجاد آشوب و یا اخلال نیستم و به همین دلیل در این مدت که تجمع داشتیم از هر گونه ایجاد اخلال خودداری کردیم.

مطالبات تنها برای بازنشستگان نیست، کارمندان نیز مشکل دارند

یکی از کارکنان این اداره نیز که خواست نامش نزد صدای زنجان محفوظ باشد، اظهار کرد: پرداخت حقوق کارکنان این مجموعه به نحوی است که کارکنان مخابرات هم به جمع تجمع کنندگان پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: در حالی که با توجه به مشکلات اقتصادی پرداخت دیگر هنگام حقوق کارکنان، آنها را با مشکل مواجه کرده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمطالباتبازنشستگانمخابرات
sedayezanjannews.ir/nx10556


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»