کد خبر: 10574
1402/07/26 - 9:19


عضو کمیسیون نظارت با انتقاد از طولانی شدن روند صدور اعتبارنامه منتخبین هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان اعلام کرد

اعتبارنامه هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان کجاست؟

مظاهر یوسفی‌امیری: «اسقاط شرایط» تعدادی از افراد در انتخابات تعیین سمت غیرقانونی و بدون اطلاع کمیسیون نظارت بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: پس از اسقاط شرایط تعدادی از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان که در انتخابات تعیین سمت، در راس قرار گرفته بودند، معاون اقتصادی استاندار زنجان سوم مهرماه 1402 در گفت‌وگو با صدای زنجان از تعیین تکلیف انتخابات هیئت رئیسه اتاق ظرف یک الی 2 هفته خبر داد.

 اما  با گذشت مهلت اعلامی، تا به امروز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. البته عضو کمیسیون نظارت و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان «اسقاط شرایط» تعدادی از افراد در انتخابات تعیین سمت را غیرقانونی و بدون اطلاع کمیسیون نظارت دانسته و می‌گوید چرا اعتبارنامه‌هایی که باید طبق قانون ظرف 10 روز صادر می‌شد با گذشت بیش از یک ماه خبری از آن نیست؟

مظاهر یوسفی‌امیری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به انتخابات «تعیین سمت» هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان در 21 شهریورماه 1402 از عدم صدور اعتبارنامه منتخبین با گذشت بیش از یک ماه انتقاد کرد و گفت: طبق قانون، اعتبارنامه‌ باید ظرف 10 روز صادر می‌شد اما به علت دخالت برخی از ارگان‌های نظارتی تا به امروز صادر نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون نظارت در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه «تعدادی از منتخبان بنا به بررسی‌های صورت گرفته اسقاط شرایط شدند و مسئولان ذیربط تصمیم گرفتند که ترکیب هیئت رئیسه قبلی باقی بماند. آیا برای هیئت رئیسه‌ای که در انتخابات شهریورماه مورد قبول نشده باید به دنبال اعتبارنامه بود؟» افزود: اعتبارنامه باید در مهلت قانونی صادر می‌شد اما مسئولان ذیربط به صورت غیرقانونی مانع شدند و دلیل کارشان را «اسقاط شرایط» تعدادی از منتخبین اعلام کردند. این افراد اگر موضوعی هم بود باید آن را به کمیسیون نظارت ارجاع می‌دادند تا مسائل در کمیسیون بحث و بررسی شود چرا که رای کمیسیون قطعی و لازم الاجرا است.

یوسفی‌امیری ادامه داد: پس از بر هم خورد ترکیب هیئت رئیسه اتاق اصناف (انتخابات شهریورماه 1402) کمیسیون نظارت تشکیل (حدود یک هفته قبل) و صراحتا اعلام شد که معطلی برای صدور اعتبارنامه منتخبین بدون دلیل بوده است در نتیجه «اسقاط شرایط» تعدادی از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف رد شد. اعتبارنامه افراد باید تا به امروز صادر می‌شد اما هنوز خبری نیست! مسئولین باید پاسخ دهند که چرا با وجود اینکه اسقاط شرایط تعدادی از منتخبین هیئت رئیسه اتاق اصناف از سوی کمیسیون نظارت رد شده است، اعتبارنامه‌ها را اعطا نکرده‌اند؟

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان و عضو کمیسیون نظارت هر گونه اقدام خارج از ضوابط در این کمیسیون در خصوص برگزاری انتخابات را رد کرد و افزود: صراحتا اعلام می‌کنم که کمیسیون نظارت هر اقدامی کرده، قانونی بوده است و امیدواریم برخی از ارگان‌ها نیز به رای اتحادیه‌ها احترام گذاشته و نخواهند نظر خود را به رای‌دهندگان تحمیل کنند!

هر چند پیگیری‌های صدای زنجان جهت گفت‌وگو با هادی تقیلو، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان زنجان میسر نشد.

گفتنی است، حسین محمدی، معاون اقتصادی استاندار زنجان سوم مهرماه 1402 در خصوص بخشی از ادعاهای مطروحه انتخابات تعیین سمت اتاق اصناف و «اسقاط شرایط» دو نفر از منتخبین به صدای زنجان گفته بود: در انتخابات قبلی باید اعتبار اعضا مورد بررسی قرار می‌گرفت. پروسه‌ای که متاسفانه به این مرحله رسیده است ناشی از عدم بررسی مباحث مربوط به اعتبارنامه و مسائل مربوط به اسقاط شرایط در کمیسیون نظارت بوده است.

محمدی با بیان اینکه انتخابات تعیین سمت قابل تایید نیست و اجازه نمی‌دهیم به علت عدم وحدت رویه مشکلی برای اصناف به وجود بیاید، تصریح کرد: فعلا «محمد بازرگان»، مسئولیت ریاست اتاق اصناف زنجان را بر عهده دارد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان در پاسخ به سؤال صدای زنجان در خصوص احتمال برگزاری مجدد اتاق اصناف زنجان گفت: بررسی می‌کنیم تا با مجوز کمیسیون نظارت، فردی را به صورت موقت انتخاب شود. احتمال بر هم خوردن ترکیب اتاق اصناف زنجان دور از انتظار نیست و سعی می‌کنیم ظرف یک الی ۲ هفته آتی این مورد تعیین تکلیف شود.

محمدی در پاسخ به برخی ابهامات مبنی بر «اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ها هستند و از طرفی وقتی در ترکیب اتاق اصناف جای دارند آیا فقط به هنگام عهده‌دار شدن سمت برخی ارگان‌های نظارتی متوجه عدم صلاحیت آن‌ها شدند؟ آیا باور کنیم که عدم صدور اعتبارنامه و اسقاط شرایط تعدادی از اعضای هیئت رئیسه اتاق که بعد از تعیین سمت، برای حفظ صندلی مدنظر برخی از تصمیم‌گیران نبوده است؟» گفت: در این خصوص اما و اگر هست. شاید یکی از اعضای اتاق اصناف زنجان فاقد شرایط است. به همین دلیل سیستم‌های نظارتی ورود کردند و موضوع را بررسی کردند به هر حال ظرف یک الی ۲ هفته آتی همه چیز مشخص می‌شود.

به گزارش صدای زنجان، جلسه تعیین سمت هیات رییسه اتاق اصناف مرکز استان در روز سه شنبه ۲۱شهریور راس ساعت ۸صبح در راستای اجرای ماده ۹قانون نظام صنفی و طبق دعوتنامه شماره ۹۹۴۶۹۰ صورت گرفت و طبق آرا ماخوذه با حضور هیات اجرایی، حسین ندرلو به عنوان رییس، مسعود شکوری به عنوان نایب رییس اول، محمد رضا محمدی نایب رییس دوم، محمد بازرگان به عنوان دبیر، سجاد مقدمی به عنوان خزانه دار انتخاب شدند اما تا به امروز خبری از صدور اعتبارنامه برای منتخبین یا تعیین تکلیف ترکیب هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان نیست!

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناعتبارنامهانتخابات تعیین سمت هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10574


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»