کد خبر: 10575
1402/07/26 - 9:48


صدای زنجان نابسامانی وضعیت آرامستان بهشت زهرا (س) و ترافیک موجود در آن را بررسی می‌کند؛

ناآرامی در آرامستان

شهروندان: وضعیت آرامستان بهشت زهرا (س) نابسامان است و تل خاکی که در اطراف دیواره آن ریخته شده و ترافیک این منطقه موجب نارضایتی مردم شده است./رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر زنجان: مردم از درب خروجی بهشت زهرا (س) ورود می‌کنند و این مسئله باعث بروز ترافیک در مواقعی می‎شود با این وجود چندین درب برای این منطقه در نظر گرفته شده است./سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری زنجان: آرامستان بهشت زهرا (س) معارض داشت و از این رو محدوده آن مشخص نبود. با حل شدن مشکل معارض، وضعیت آرامستان ساماندهی خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: وضعیت نابسامان آرامستان زنجان یکی از دغدغه‌های مردم در روزهای گذشته بود. تل خاکی که در جنب یکی از دیوارهای این منطقه رها شده و حجم ترافیکی که در ورودی این مجموعه‌ ایجاد شده بود، باعث نارضایتی مردم نسبت به وضعیت این آرامستان شده است.

به طوری که یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با بیان اینکه وضعیت بهشت زهرا و ترافیک جاده آن اسفبار است، گفت: این در حالی است که هیچ کس به فکر ترافیک و جاده این منطقه نیست! واقعا تاسف بار است که جاده اصلی فرودگاه بین‌المللی مرکز استان به این شکل است. هر پنجشنبه مردم برای فرار از ترافیک به هر دری می‌زنند. یکی از شانه خاکی لایی می‌کشد و دیگری از خاکی به اتوبان می‌اندازد تا مثلا از ترافیک خلاص شود.

وی افزود: این وضعیت نابسامان باعث نارضایتی مردم شده است، مردمی که برای تدفین اموات به این آرامستان مراجعه می‌کنند و شاید حتی حال خوبی هم نداشته باشند؛ با دیدن این وضعیت حالشان بدتر می‌شود. ضمن اینکه هر پنج شنبه که مردم به این منطقه برای زیارت قبور مراجعه می‌کنند، باید شاهد نابسامانی این وضعیت باشند.

این شهروند گفت: علیرغم پیگیری چندین و چند باره این موضوع متاسفانه اقدام قطعی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و هر بار با بهانه‌های واهی این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

ورودی و خروجی آرامستان بهشت زهرا (س) باید مشخص شود

«سعید نجفی»؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر زنجان در این زمینه با اشاره به اینکه ساماندهی ترافیک شهری به عهده کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورا نیست، اظهار کرد: با این وجود با توجه به اینکه مردم در هر نقطه از شهر دچار مشکل باشند، شورا و شهرداری باید ورود داشته باشد، ما نیز به مسئله ترافیک آرامستان ورود داشتیم و عنوان کردیم که ورودی و خروجی آرامستان بهشت زهرا (س) باید مشخص شود.

چندین درب به بهشت زهرا باز خواهد شد

 وی ادامه داد: در کوتاه مدت همان ورودی و خروجی را خواهیم داشت؛ منتهی در دراز مدت چندین درب ورودی به بهشت زهرا باز خواهد شد تا مشکلات ورود و خروج مردم و حجم بالای ترافیک در ابتدای این آرامستان کم شود. یکی از درب‌های این آرامستان به سمت جاده کشتارگاه خواهد بود که این درب تنها برای مواقع اضطرار و بحران خواهد بود

به گفته این مسئول، در کنار این درب؛ درب دیگری هم به این آرامستان باز خواهد شد که برای بخش اداری خواهد بود و آمبولانس اموات را به غسالخانه منتقل می‌کند. دو درب دیگر نیز برای ورودی و خروجی در نظر گرفته خواهد شد تا مشکلات حل شود.

مردم از درب خروجی بهشت زهرا (س) ورود می‌کنند و این مسئله باعث بروز ترافیک در برخی مواقع میشود

 نجفی با تشریح وضعیت فعلی آرامستان بهشت زهرا (س) افزود: در حال حاضر ما در زمینه درب ورودی مشکلی نداریم. در برخی از مواقع نیز پلیس راهور اگر شرایط این امکان را به آنها بدهد در این مکان حضور پیدا می‌کنند. مشکل اصلی اما ورود مردم ازدرب خروجی این آرامستان است، متاسفانه مردم به دلیل اینکه در سمت درب اصلی با ترافیک مواجه هستند به قصد اینکه ترافیک را دور بزنند، از خروجی وارد می‌شوند که این امر باعث قفل شدن مسیر شده و مسائل و مشکلات زیادی را مسبب می‌شود.

سعی در کنترل ترافیک این منطقه با به کارگیری پلیس راهور و یا انتظامات داریم

به گفته نجفی، متاسفانه پلیس راهور به جهت اینکه در کل کشور کنترل ترافیک را به صورت هوشمند اعلام کردند، عنوان می‌کند که کمبود نیرو دارد و نیروهای مازادی ندارد که در این زمینه ورود داشته باشد و اگر بتوانیم با پلیس راهور هماهنگ کنیم تا ترافیک در این منطقه روان و تسهیل شده باشد؛ مشکل ترافیکی این منطقه حل خواهد شد.

 وی ادامه داد: قطعا اگر این امر محقق نشود با هماهنگی مدیر آرامستان، انتظاماتی برای این منطقه در نظر گرفته خواهد شد تا اجازه این کار داده نشود که ماشین‌ها از خروجی آرامستان ورود داشته باشند. اگر خروج را مدیریت کنیم بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از باز کردن درب‌های مطرح شده، باید مباحث ترافیکی این منطقه بررسی شود تا در صورت باز کردن این درب‌ها مشکلی به جهت ترافیکی و افزایش احتمال تصادفات بروز نکند، اظهار کرد: این موضوع باید در شورای ترافیک مجوز بگیرد. پیگیر این موضوع خواهم بود تا مشکلات تا سال جدید حل شود. احتمالا بحث معارض بهشت زهرا هم وجود داشته که این مشکلات به نظرم حل شده است.

مشکل معارض آرامستان بهشت زهرا حل شد و از همین رو مشکلات مربوط به ساماندهی این آرامستان حل خواهد شد

در ادامه محمدرضا اجاقلو؛ سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری زنجان با بیان اینکه سند آرامستان زنجان دچار مشکل بود و معارض داشت؛ به طوری که حتی نمی‌دانستیم محدوده آرامستان از کجا تا به کجا است، اظهار کرد: ضلع غربی آرامستان که عنوان می‌کنند که خاک‌ انباشته شده است و سر و سامان داده نمی‌شود؛ به همین موضوع مرتبط بود و در همین چند روز گذشته است که مشکل معارض حل شده است و حرائم آرامستان مشخص شده و از همین رو به زودی مشکلات این منطقه حل خواهد شد.

به گفته اجاقلو؛ در این زمینه جهت ساماندهی وضعیت آرامستان تامین اعتبار صورت گرفته است و طی روزهای آینده (نهایت تا هفته آینده) این مشکل ساماندهی خواهد شد و خاک‌های این منطقه جمع‌آوری می‌شود و این منطقه سر و سامان می‌یابد.

 وی افزود: این آرامستان در وضعیت فعلی 20 هکتار است و در حال حاضر میتوان گفت که ظرفیت دفن اموات را تا 4 یا 5 سال آینده دارد. همچنین با اضافه شدن 30 هکتار الحاقی به محدوده این آرامستان، شاید تا 20 سال آینده دیگر مسئولان دغدغه آرامستان را در شهر زنجان نداشته باشند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری زنجان در ارتباط با محورهای برون شهری آرامستان نیز گفت: با توجه به اینکه این مناطق جزو محورهای برون شهری است، شهرداری در این باره تکلیفی ندارد، اما با توجه به مساله ترافیک در محور آرامستان مقرر شده اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اجرای اصلاحات لازم در محل تلاقی این محور با کمربندی شمالی شهر اقدام کند.

اجاقلو تصریح کرد: البته با توجه به ساخت محور شهیدان کریمی تا خروجی شهر انجام مطالعات فاز دوم برای اجرای تقاطع غیر همسطح توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآرامستانتعیین تکلیفشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10575


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»