کد خبر: 10576
1402/07/26 - 9:57


مشاوره در مراکز دولتی بهزیستی رایگان است

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در هفته سلامت روان ارائه مشاوره و خدمات روان شناختی در مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی بهزیستی برای عموم شهروندان رایگان است و این دفاتر در بهزیستی کلیه شهرستانها فعال هستند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ روح اله خدابنده لو ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان از 18 الی 24 مهر با شعار "سلامت روان حق همه افراد است " اظهار کرد: ارایه خدمات کارآمد مشاوره ای و روانشناختی با تاکید بر ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های بهزیستی در ارتباط با بهبود سلامت روان مراجعه کنندگان است و با توجه به گستره عوامل تاثیر گذار بر سلامت روان ، مسئولیت تامین سلامت روان جامعه نیاز به هماهنگی و همکاری بین بخشی دارد.

سرپرست بهزیستی با اشاره به مداخلات کارآمد روانشناختی بهزیستی در ارتقاء سلامت روان  مراجعه کنندگان عنوان کرد: 30 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که 11 مرکز به صورت تخصصی در زمینه های ازدواج و خانواده ، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی تربیتی، کودک و نوجوان ، سلامت جنسی خدمات ارائه می کنند که در شش ماهه نخست سال بیش از 10 هزار جلسه مشاوره برای مراجعه کنندگان برگزار شده است.

خدابنده لو تصریح کرد: صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت 8 صبح تا 24 شب فعال است  وتیم تخصصی  صدای مشاور  تاکنون توانسته با ارائه خدمات مشاورهای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی، موفق عمل کند.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده و آموزش والدین و توانمند سازی خانواده در بلوغ و نوجوانی، پیشگیری و کنترل کاهش طلاق، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در بحران ها، غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال با هدف  شناسایی زود هنگام اختلال طیف اضطراب کودکان از دیگر برنامه های پیشگیرانه بهزیستی در ارتقاء سلامت روان افراد است.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین راه‌های کمک به مشکلات اقتصادی و اجتماعی افراد مبتلا به اختلالات روان، قدم‌هایی است که سمن‌ها و مراکز خیریه می‌توانند در این راه بردارند و  متاسفانه این مسائل کمتر مورد توجه خیران قرار گرفته است. در حالی‌که نقش این گروه از اختلالات و آسیب‌ها در به خطر افتادن سلامت افراد و خانواده‌ها کم نبوده و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز باشد.

گفتنی است در تعریف سازمان بهداشت جهانی(WHO) سلامت نه تنها نبود بیماری یا معلولیت بلکه حالت بهینه خوب بودن جسمی، روانی و اجتماعی تعریف شده است. مفهوم سلامت روان از نظر سازمان بهداشت جهانی چیزی فراتر از نبود اختلالات روانی و شامل خوب بودن ذهنی، ادراک خودکارآمدی، استقلال و خودمختاری، کفایت و شایستگی، وابستگی میان سالی و خودشکوفایی توانمندی های بالقوه فکری و هیجانی است.


صدای زنجانمشاورهمشکلات اقتصادی و اجتماعیسلامت روان جامعه
sedayezanjannews.ir/nx10576


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»