کد خبر: 10639
1402/08/04 - 12:25


رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان خبر داد

کشف زمين خواری 10ميلياردی در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف یک فقره زمين خواري به ارزش 10 ميليارد ريال خبر داد و گفت: 450 متر از اراضی ملی در شهرک مهدیه خلع ید شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سرهنگ حسین بدری رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در پی رصد محورهای مواصلاتی استان ماموران دایره مبارزه با قاچاق كالا و ارز و اطلاعات عملیات، یک دستگاه کامیونت حامل سواری لکسوز ال ایکس 570 را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان افزود: ماموران در بررسی مدارک هویتی سواری لکسوز متوجه انقضای اعتبار پلاک گذر موقت شده و آن را توقیف کردند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی خودروی توقیفی تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گردید . 

بدری با اشاره به اينكه كارشناسان ، ارزش تقریبی خودرو مكشوفه را 200 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

 

کشف انبار احتکار روغن موتور در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در راستای اجرای مبارزه با احتكار کالاهای اساسی، ماموران پليس امنيت اقتصادی استان زنجان در شهرستان زنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی از وجود يک انبار احتکار روغن موتور فاقد مجوز مطلع شدند.

وی اظهار کرد: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادی استان در معیت بازرسان اداره صمت از اين انبار بازديد کرده و در بازرسی از آن مقدار 10 هزار و 880 لیتر روغن موتور فاقد مجوز و احتکار شده كشف كردند که طبق نظريه کارشناسان صمت با توجه به عدم ثبت انبار در سامانه جامع انبار ها و سامانه تجارت از مصاديق احتکار محسوب شد.

رئيس پليس امنيت اقتصادی استان زنجان با اشاره به اينکه ارزش کالاهای کشف شده از سوی کارشناسان 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در اين مورد پرونده قضایی تشکيل و دو متهم در این زمینه تحويل مراجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، يکی از اولويت‌های مهم پليس است که در اين راستا با تشکيل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبي در اين زمينه بوده‌ايم.

بدری ضمن تقدير و تشکراز مساعدت و معاضدت هموطنان عزيز در کل استان زنجان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادی، موضوع را به مرکز فوريتهای پليسی 110 اطلاع دهند.

 

کشف زمين خواری 10ميلياردی در زنجان

رئيس پليس امنيت اقتصادی استان زنجان بيان داشت: در پی وصول گزارش از نشانگان اقتصادی مبنی بر تصرف غير قانونی اراضی ملی در زمین‌های شهرک مهدیه زنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از بررسی‌های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 450 مترمربع از اراضی ملی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی و به مقام قضائی معرفی کردند.

بدری ارزش زمين خلع شده از چنگ متهم را برابر نظر کارشناسان، 10 ميليارد ریال اعلام و عنوان کرد: در این مورد پرونده قضایی تشکیل و تحت رسیدگی است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپلیس
sedayezanjannews.ir/nx10639


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»