کد خبر: 10661
1402/08/07 - 15:52


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در نشست مطبوعاتی مطرح کرد

توزیع روزانه بیش از یک میلیون لیتر بنزین در زنجان

حمید حبیبی: در استان زنجان توزیع سوخت مازوت بسیار محدود است و در این رابطه استان سبز هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به صدای زنجان گفت که هیچ نگرانی بابت سوخت رسانی به اقصی نقاط استان حتی مناطق صعب‌العبور وجود ندارد و به هر روشی که شده این خدمت در اسرع وقت به مردم ارائه می‌شود.

حمید حبیبی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان یکشنبه (۷ آبان‌ماه) در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر چالش‌های پیش روی این شرکت در سوخت‌رسانی به روستاهای فاقد آنتن اظهار کرد: 100 درصد جغرافیای استان تحت پوشش آنتن‌های مخابراتی قرار دارند، تنها بخش ناچیزی (در حد لکه‌های کوچک) فاقد آنتن هستند که به وضعیت جغرافیایی منطقه برمی‌گردد. البته برای این مناطق نیز سختگیری نکرده‌ایم و در نقاط مشخص که آنتن‌دهی مشکلی ندارد، در زمان و مکان مشخص امکان استفاده از کارت جهت تامین سوخت خانوارها خدمات لازم ارائه می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: البته شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان مشکلی در قبال روستاهای فاقد آنتن ندارد و به روش توسعه دکل یا روش فیزیکی (حضور در منطقه) فرآیند سوخت‌رسانی را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد.


 شرکت پخش فراورده‌های نفتی در مواقع اضطراری بهتر از شرایط عادی خدمت‌رسانی می‌کند

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به دیگر سؤال صدای زنجان مبنی بر میزان ذخائر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان در مواقع اضطراری عنوان کرد: استانداردهای بین‌المللی درباره ذخائر استراتژیک متفاوت است، نُرم آن در ایران 30 روزه است. انبارهای نفتی و سوخت رسانی نیز به صورت شبکه‌ای است و مراکز مربوطه نیز به یکدیگر متصل هستند و این گونه نیست که اگر در زنجان مشکلی بابت سوخت رسانی باشد، مشکلی پیش می‌آید. مثلا اگر زنجان دچار مشکل شود، قطعا کمبود از انبار قزوین تامین می‌شود و بلعکس. اما همانطور که عرض شد سوخت رسانی فقط از طریق خطوط لوله نیست. اگر راه‌آهن نبودف خطوط لوله، اگر خطوط لوله نیز نبود از طریق جاده و با نفتکش انجام وظیفه می‌کنیم. شاید همین تفاوت ما با سایر شرکت‌های فعال در حوزه انرژی باشد به همین دلیل عضو اصلی مدیریت بحران هستیم و در شرایط بحرانی بهتر از شرایط عادی خدمت رسانی می‌کنیم.

توزیع میانگین بیش از یک میلیون لیتر بنزین به‌صورت روزانه در زنجان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه براساس استانداردها ذخایر نفت در استان‌ها برای ۳۰ روز وجود دارد، گفت: شبکه توزیع نفت و فرآورده‌های آن در کشور بسیار پویا و در دسترس است و تلاش می‌شود کارها منطبق با برنامه پیش رود.

حبیبی با بیان اینکه هیچ بحرانی نمی‌تواند مانع توزیع نفت و فرآورده‌های آن باشد، اظهار کرد: ۹۴۸ روستا در استان وجود دارد که ۲۶۰ روستا در مناطق صعب‌العبور قرار دارد که تلاش می‌شود سوخت ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق تامین شود.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه به‌طور میانگین ۲ میلیون لیتر نفت‌گاز در استان توزیع می‌شود، افزود: تنوع مصرف در این حوزه بسیار بالاست. در حوزه توزیع بنزین نیز در استان روزانه به‌طور میانگین ۱ میلیون و ۷۸ هزار لیتر توزیع می‌شود. هم چنین ۲۵۰ هزار لیتر نیز نفت سفید در استان روزانه توزیع می‌شود.

 توزیع محدود سوخت مازوت در زنجان

حبیبی همچنین با تاکید بر اینکه در استان زنجان توزیع سوخت مازوت بسیار محدود است و در این رابطه استان سبز هستیم، گفت: سوخت جایگزین اکثر واحدهای صنعتی گازوئیل بوده و کمتر از ده واحد صنعتی و تولیدی از آن استفاده می‌کنند.

این مسئول به وضعیت توسعه جایگاه سوخت CNG در استان اشاره کرد و یادآور شد: روزانه ۵۰۰ هزار مترمکعب سوخت در استان توزیع می‌شود. ۳۰۰ مرکز سوخت‌رسانی در استان وجود دارد که مرتبط با همه سوخت‌ها می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به کیفیت سوخت بنزین در استان نیز گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تنها مرجع توزیع سوخت در استان‌ها بوده و کیفیت سوخت در جایگاه‌ها یکی است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطرنشان کرد: البته در زمانی که حجم مصرف بنزین بالا باشد پالایشگاه‌ها مجبور به تولید بیشتر و در نتیجه کاهش تولید بنزین یورو ۴ می‌شود با این حال توزیع این سوخت در استان بنا بر حجم وارده انجام می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننفت
sedayezanjannews.ir/nx10661


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»