کد خبر: 10664
1402/08/08 - 10:24


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد

انجام بیش از 5 هزار آزمون کنترل کیفی آب در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، امسال بیش از 5 هزار آزمون کنترل کیفی آب آشامیدنی در سطح استان انجام داده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ «علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: بیشترین تعداد این آزمون‌ها به ترتیب مربوط به آزمون میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین است.

وی با اشاره به اعمال استانداردهای سختگیرانه برای نظارت و کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان گفت: کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفا بوده و آزمایشگاه مرکزی زنجان نیز در این راستا به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان به همراه 5 آزمایشگاه دیگر در شهرهای خرم‌دره، ماهنشان، زرین آباد، آببر و قیدار به عنوان یکی از آزمایشگاه های برتر کشور پایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکین شهرها و روستاهای استان را بر عهده دارند.

وی یادآورد شد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان برای پنجمین سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه ISO17025  شده و همچنین اخذ گواهینامه مذکور در آزمایشگاه‌های فاضلاب، ریزآلاینده معدنی آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه باکتریولوژی شهرستان خرم‌دره نیز در سال جاری در دستور کار قراردارد و همواره جزء آزمایشگاه برتر در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور بوده است.

جزء قاسمی به اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده در استان زنجان نیز اشاره کرده و گفت: با اجرای این برنامه و با شناسایی تهدیدات موثر درکیفیت آب، اولویت‌‌بندی آن‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی برای رفع تهدید و همچنین پیش‌بینی برنامه‌هایی براي اطمینان از عملکرد صحیح اقدام هاي اصلاحی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف موجب تضمین کیفیت آب می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون برنامه ایمنی آب در شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و مجتمع‌های آبرسانی والایش و خراسانلو اجرا شده و در شهرهای قیدار، زرین‌آباد و روستای دیزج‌آباد نیز طی سال‌جاری اجرا می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجزقاسمی
sedayezanjannews.ir/nx10664


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»