کد خبر: 10715
1402/08/17 - 11:49


هلال احمر ایران یکی از ۵ جمعیت برتر دنیاست

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال‌احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت‌الاسلام هاشم حسین‌المدنی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک هفتاد و ششمین سال تاسیس سازمان جوانان اظهار کرد: در این سازمان وظیفه جذب، سازماندهی، توانمندسازی و بکارگیری و مشارکت اعضا در فعالیت های مختلف را داریم.

وی تاکید کرد: سازمان جوانان درگاه ورودی هلال احمر به شمار می رود چرا که همه اعضا از طریق این سازمان وارد مجموعه شده، آموزش می‌بینند و در گروه های مختلف با هدف ارائه خدمات به هموطنان سازماندهی می شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود.

حجت الاسلام حسینی المدنی  اظهارداشت:  در حال حاضر  یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و برای ارائه خدمات به هموطنان همکاری می کنند.

وی رنج سنی عضویت در سازمان جوانان هلال احمر را چهار تا ۳۵ سال بیان کرد و ادامه داد:  کودکان در کانون غنچه ها سازماندهی می شوند و نوعدوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه گیری را آموزش می بینند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:  دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می شوند.

حجت الاسلام حسینی المدنی گفت: در زمان حاضر هلال احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی  به نسبت جمعیت وجود ندارد.

وی با تاکید کرد: در این خصوص  رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم و هلال احمر یکی از پنج جمعیت برتر دنیاست.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به گروه های سحر(سفیران حمایت روانی و اجتماعی ) اشاره کرد و گفت:  سال گذشته ۴۵ گروه داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است.

حجت الاسلام حسینی المدنی گفت: اعضای هر کدام از گروه ها چهار نفر  شامل فرمانده و سه سرگروه در قالب مسئول روانشناسی، دوستدار فضای کودک، مدیریت روانشناسی فضای مجازی در حوادث و بلایا فعالیت داشته و به آسیب دیدگان خدمات می دهند.

وی خاطرنشان کرد:  در مواقعی که حادثه ای نداریم این تیم ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار حضور داشته و به صورت رایگان آموزش می دهند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به تیم دادرس دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد و گفت:  پس از پنج سال مسابقات این طرح ملی برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی المدنی ادامه داد: اعضای تیم های دادرس توانایی پناه‌گیری ایمن، خروج اضطراری، ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی و اسکان اضطراری را یاد می گیرند.

وی اضافه کرد: در دادرس پیشرفته اعضای  جوانان در کمتر از ۱۵ دقیقه  اقدام به برپایی کمپ اسکان اضطراری  می کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:  در گذشته به کانون طلاب به صورت جدی توجه نشده بود که برای نخستین بار توانستیم با برپایی گردهمایی در مشهد مقدس این کانون ها را سازماندهی کنیم و بخش قابل توجهی از امدادرسانی در سیل اخیر آستارا توسط طلاب انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی  از آسیب های جدی و معضل آینده جهان خواهد بود، تصریح کرد:  از تعهد کاشت یک میلیارد اصله نهال منابع طبیعی در کشور در چهار سال را سال گذشته هلال احمر با کمک اعضای جوانان ۱۰۰ هزار نهال را در کمتر از ۱۹ دقیقه غرس کرد.

 

خدمت به همنوع اصل مهمی در بعد انسانی و عبادی است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه این دیدار ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان جوانان گفت: خوشبختانه زنجان استانی پیشرو و فعال است.

آیت اله علی خاتمی افزود: نیروهای جوان پر انرژی است و برای استفاده از ظرفیت آنها سازماندهی می شوند که این مهم بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: تنوع خدمات و زحمات هلال احمر را در حوادث مختلف و دیگر عرصه های بشردوستی از نزدیک مشاهده کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خدمت به بندگان را در ادبیات غنی خود داریم و این‌مهم اصلی مهم در بعد انسانی، عبادی و معنوی به شمار می‌رود.

آیت‌الله خاتمی اظهارداشت: خدمت بی منت مهم بوده و قوی و بیشتر خواهد بود چرا که همه از نوع بشر هستیم و نمی‌توانیم نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم.

گفتنی است، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، قرائت سوگند نامه سازمان جوانان، اجرای تحلیف اعضای جوانان هلال احمر زنجان از واحد جوانان به حوزه امداد و نجات، افتتاح کانون هاکی سازمان جوانان هلال احمر کشور به میزبانی زنجان با شعار"جوانان، محور تحرک"، رژه تیم ها و کانون های جوانان هلال احمر، اجرای مسابقات هاکی، نشست با دبیران کانون های اعضای هلال احمر، حضور در گفت و گوی ویژه خبر ساعت20 صدا و سیمای مرکز زنجان، بازدید از اردوگاه هارون آباد طارم و کتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زنجان به مناسبت هفتاد و ششمین سال تاسیس این سازمان است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرجوانانحجت‌الاسلام هاشم حسین‌المدنی
sedayezanjannews.ir/nx10715


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»