کد خبر: 10790
1402/09/02 - 13:16


مسافری که به ماه می‌رود

ماه از آغاز برای انسان مهم بوده است، شاید از آن جهت که همیشه بالاتر از ما و در موقعیت برتر بوده، به لطافت تابیده و نیز با زیبایی‌شناسی جمعی ما منطبق بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حسین نجاری: ماه از آغاز برای انسان مهم بوده است، شاید از آن جهت که همیشه بالاتر از ما و در موقعیت برتر بوده، به لطافت تابیده و نیز با زیبایی‌شناسی جمعی ما منطبق بوده است. بی‌تردید ماه در رویاپردازی انسان کارکرد موثری داشته و در سیر تکوین و تکامل او نقش به سزایی ایفا کرده است و همواره مقصدی برای بلندپروازی‌های انسان کمال‌گرا بوده است.

گر چه ماه از جهان ما بی‌خبر است ولی همواره مقصود ما بوده است، علیرغم سکونت انسان متفکر در این کره‌ی خاکی و تعمیق و توسعه‌ی جهان هستی و برخورداری از مواهب زیست متفکرانه، او به خلق جهنم دهشتناکی نیز در این بهشت واقعی پرداخته که قربانیان بی‌شماری داشته است، از این رو بیم آن می‌رود بشرِ تبهکار روزی ماه را هم به تباهی بکشاند و دامنه‌ی این تباهی به کره‌ی مریخ نیز سرایت کند. با این حال انسان در پی فتح جهان هستی است و روحیه‌ی استعلایی و استیلاجویی، او را به دنیاهای ناشناخته‌‌ای دلالت می‌کند تا رازهای جدیدی را از هزارتوی خلقت بگشاید... و من همچنان نگران زیباییِ ماهم، نگران زیبایی این کره‌ی روشن و رازناک که روزی شمایل روشن‌اش به تیرگی گراید.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحسین نجاریماهزیبایی
sedayezanjannews.ir/nx10790


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»