کد خبر: 10791
1402/09/02 - 13:21


تجاوزگری و جنایت در ذات رژیم صهیونیستی نهادینه است

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت:تجاوزگری و جنایت در ذات رژیم توسعه طلب صهیونیستی جای گرفته و در دکترین صهیونیست‌ها حمله به دیگر کشورها نهادینه شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مسعود اسداللهی روز پنجشنبه در جلسه جهاد تبیین با حضور مدیران استان، افزود: این رژیم از معدود کشورهای جهان است که هنوز قانون اساسی ندارد و مرزهای محدوده قطعنامه ۱۹۴۸ شورای ملل را نمی پذیرد و بن گوریون بنیان‌گذار اصلی و اولین نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد هرکجا تانک های اسراییل برسد آنجا مرزهای ماست.

وی گفت: تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی راهبرد این رژیم است تا این کشورها نتوانند از امنیت ملی خود دفاع کنند و به یک قدرت فرامنطقه ای وابسته شوند.

این کارشناس افزود: این الگوی مناسب رژیم صهیونیستی در برخورد با کشورهای منطقه از جمله امارات است.

وی گفت: این رژیم، حمایت از گرایش های تجزیه طلبانه را دامن می زند و در سرزمین های با این گرایش ها مثل اقلیم کردستان و جمهوری آذربایجان حضور پررنگی دارد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: صهیونیست ها خود را قوم برتر الهی تعریف می کنند و بقیه را از قوم پایینتری می دانند بنابراین باید در برابر توطئه های صهیونیستیها هوشیار بود و مقابله کرد.

وی در ادامه به برخی شبهه ها از جمله چرا باید با اسرایل و رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و چرا ایران مبارزه را با این رژیم آغاز کرد؟ اشاره کرد و افزود: بحران فلطسین از سال ۱۹۴۸ با یک قطعنامه شورای ملل و ۳۰ سال قبل از تشکیل انقلاب اسلامی آغاز شده بود و در سال ۱۳۲۷ بسیاری از جنگ ها و کشتارها صورت گرفت و در آن موقع حزب الله، حماس و انقلاب اسلامی وجود نداشت.

 

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی وقتی پیروز شد از آرمان سرزمین فلسطین دفاع کرد و اولین باری که از حیث نظامی و امنیتی با اسراییل درگیر شد اواخر خردادماه ۶۱ بود که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله و بخشی از شهرهای شیعیان را تصرف کرد و ایران تیپ حضرت رسول (ص) به فرماندهی حاج احمد توسلیان را به سوریه اعزام نمود.

وی با بیان اینکه هرکجا اشغال باشد مقاومت نیز هست و دفاع از سرزمین در برابر اشغال هم مشروع است، گفت: این رژیم شعار توسعه طلبانه از نیل تا فرات را سر می دهد.

اسداللهی در ادامه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی بود و اسراییل در این عملیات ضربه فنی شد، گفت: این عملیات ۱۰۰ درصد فلسطینی بود و جمهوری اسلامی طبق فرموده مقام معظم رهبری فقط از آن پشتیبانی کرد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، گفت: نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل آتش بس را نمی خواهد و اگر آن را بپذیرد شروع دوباره جنگ خیلی برای او سخت است و متهم به جنگ افروزی می شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانایرانتجزیه طلبانفلسطین
sedayezanjannews.ir/nx10791


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»