کد خبر: 10799
1402/09/04 - 12:12


عضو شورای اسلامی شهر زنجان:

طرح ترافیکی شهر زنجان برای اجرا ابلاغ شد

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر تایید طرح ترافیکی مصوب در شورای ترافیک استان و ابلاغ آن برای اجرا به شهرداری زنجان گفت: دو طرفه شدن برخی از مسیرها، یک طرفه شدن برخی دیگر از مسیرها، تغییراتی در خط اتوبوس‌ها و باز شدن پیاده‌راه سبزه‌میدان برای حمل و نقل عمومی از جمله تغییرات اعمالی در ترافیک سطح شهر با اجرایی شدن طرح ترافیک خواهد بود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/سعید نجفی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان از تأیید اکثر بخش‌های طرح ترافیکی مصوب شورا در شورای ترافیک استان خبر داد و اظهار کرد: چند ابهام در مورد این طرح مطرح شده، ولی اجرای آن به شهرداری ابلاغ شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سبزه‌میدان از نظر مشاور و شورا یک پروژه یکدست است، افزود: تقسیم این پروژه به دو قسمت و اعمال‌نظر در مورد ترافیک آن هم بر عهده شورا است، ضمن اینکه سوای این بحث‌ها زیبایی پروژه در صورت اجرای ناقص از بین خواهد رفت که از موارد اختلافی بین مصوبه شورا و شورای ترافیک استان است.
وی با تأکید بر تأیید طرح ترافیکی مصوب در شورای ترافیک استان و ابلاغ آن برای اجرا به شهرداری زنجان تصریح کرد: دوطرفه شدن برخی از مسیرها، یک‌طرفه شدن برخی دیگر از مسیرها، تغییراتی در خط اتوبوس‌ها و باز شدن پیاده‌راه سبزه‌میدان برای حمل و نقل عمومی از جمله تغییرات اعمالی در ترافیک سطح شهر با اجرایی‌شدن طرح ترافیک خواهد بود.
نجفی در پاسخ به سؤالی در مورد حضور بی‌ضابطه موتورسواران در پیاده‌راه سبزه‌میدان گفت: این مشکل باید با همراهی نیروی انتظامی حل شود.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان به استقبال مردم از ناوگان اضافه شده به مناطق و شهرک‌های اقماری اشاره و تصریح کردتردد ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای جدید به‌صورت مرتب پایش می‌شود تا بتوان از این امکانات بهترین استفاده را کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 دستگاه مینی‌بوس از مجموع 36 دستگاه، 23 دستگاه ون از مجموع 25 دستگاه و 18 دستگاه از مجموع 41 دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شده است، افزود: با افزوده شدن باقیمانده خودروهای حمل و نقل عمومی به همراه اجرای طرح ترافیکی جدید، سیستم حمل و نقل عمومی را در حد نرمال قرار می‌گیرد.
نجفی به آغاز روند اجرایی طرح هوشمندسازی فعالیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ضمن کنترل فعالیت اتوبوس، زمان‌بندی هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که در کنار آن کیف پول هم در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد که در مرحله بارگذاری سامانه ستاد قرار دارد.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان تأکید کرد: در اجرای طرح هوشمند سازی حمل و نقل عمومی اولویت با بومی‌ها است به طوری که% 10 امتیاز به شرکت‌های بومی داده شده است و تا پایان سال جاری حمل و نقل عمومی شهر زنجان ساماندهی و در سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه احصای مشکلات ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در داخل شهر منوط به اجرای طرح ترافیکی مصوب دارد، افزودبا عملیاتی‌شدن طرح می‌توان مشکلات را احصا و نسبت به حل آن اقدامات لازم را انجام داد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانطرح ترافیکحمل و نقلهوشمندسازی
sedayezanjannews.ir/nx10799


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»