کد خبر: 10826
1402/09/07 - 9:37


مدیر عامل شرکت گاز زنجان تاکید کرد:

توجه به اصول ایمنی مصرف گاز ؛ لازمه پیشگیری از انفجار و آتش سوزی

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان تاکید کرد: توجه و رعایت اصول ایمنی در هنگام نصب وسایل گاز سوز و مصرف گاز در پیشگیری از بروز خطر انفجار و آتش سوزی لازم و ضروی است.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رحیم سیمانی‌نژاد، ارتقاء سطح آگاهی و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی در زمان نشت گاز برای مشترکین را ضروی دانست و اظهار داشت: باید در راستای بالا بردن سطح آگاهی جامعه و آشناسازی مشترکین گاز در خصوص بروز خطرات احتمالی، به علت عدم رعایت اصول ایمنی مصرف گاز ، از امکانات فضای مجازی و رسانه‌های جمعی مانند رادیو ، تلویزیون و کانال‌های اطلاع رسانی دیگر در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی استفاده کرد.
وی به بیان رعایت برخی اصول مصرف ایمنی گاز در فضای سربسته به ویژه منازل پرداخت و یاد آور شد: در صورتی که شهروندان متوجه نشت گاز شده و احساس کردند گاز در داخل فضای خانه‌ یا هر محل سرپوشیده دیگر پر شده است، پس از قطع گاز از مبدا، باید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده و از ایجاد هر گونه جرقه الکتریکی یا زدن کلید برق، روشن کردن لوازم برقی و یا ایجاد نور و روشنایی با روشن کردن چوب کبریت یا فندک خودداری کنند تا هیچ منبع قابل اشتعالی را به وجود نیاورند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمن و استاندارد وسایل گاز سوز و نصب آن، تصریح کرد: عدم نصب درپوش هنگام استفاده نکردن از لوله گاز ، نشت گاز از سیستم لوله کشی داخلی مانند جوش ها، اتصالات، لوله‌ها و نشت گاز به علت فرسودگی، پارگی و پوسیدگی شیلنگ گاز از جمله دلایل آتش سوزی و انفجار حوادث گازی به ثبت رسیده در استان است.
سلیمانی‌نژاد با تاکید بر عدم استفاده از وسایل گازسوز پر مصرف در فضاهای بدون تهویه مناسب، تاکیدکرد: نباید از وسیله‌های گاز سوز مانند پکیج، آبگرمکن دیواری و شومینه در فضاهای بدون تهویه استفاده شود چرا که علاوه بر احتمال ایجاد خطر مسمویت گازهای سمی، احتمال بروز آتش سوزی و انفجار به علت نشت گاز را فراهم می‌سازند.
وی ادامه داد: قرار گرفتن اجسام قابل اشتعال مانند پرده و دستمال در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز نیز می‌تواند از دیگر دلایل بروز آتش سوزی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان بر استفاده از بست‌های استاندار در نصب وسایل گاز سوز به سیستم لوله کشی ساختمان، تاکید کرد و گفت: مشترکین گاز باید حتما با استفاده از کف صابون از سلامت شلنگ گاز و محکم بودن بستها اطمینان حاصل کنند.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانایمنیگازپیشگیری
sedayezanjannews.ir/nx10826


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»