کد خبر: 10852
1402/09/11 - 14:4


رئیس‌کل دادگستری زنجان:

آزادی 172محکوم غیر عمد مالی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از آزادی 172 زندانی جرایم مالی از زندان‌های این استان از ابتدای سال 1402تا دهم آذر ماه ماه خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان صبح امروز  شنبه 11 آذر ماه در جلسه ستاد دیه استان زنجان ، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند این ستاد در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد ۱7۲ محکوم مالی غیر عمد با کمک خیرین، گذشت شکات، ارائه تسهیلات و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان آزاد شده‌اند.
رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: مجموع بدهی این تعداد محکوم آزاده شده بیش از 85 میلیارد تومان بوده که بیش از ۱7 میلیارد تومان شکات از حق خود گذشت کردند که این اقدام ارزشمند خود مصداق کمک خیرین در این کار پسندیده است .
وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه  اشتغال زندانیان حتی بعد از آزادی از زندان در تأمین مایحتاج زندگی  آنها کمک خواهد کرد گفت : همچنین این امر در عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان  نیز موثر خواهد بود
وی  با تأکید بر این که دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حرفه های مختلف در زندان  از جمله فرش بافی و ... زمینه ایجاد  اشتغال و منبع درآمد برای  زندانیان فراهم خواهد کرد .
حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق با اشاره به پیشنهاد اعضای ستاد دیه استان مبنی بر بازدید ماهانه اعضا از یک واحد تولیدی اظهار کرد : این کار ضمن تبیین حساسیت موضوع کمک به زندانیان جرایم مالی به مدیران واحد های تولیدی، فرصت مناسبی برای مشارکت واحدهای تولیدی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی  است .که این امر هم مورد توجه قرار گیرد .
گفتنی است، در این جلسه تعداد 35 فقره پرونده زندانیان  واجد شرایط کمک مالی مورد بررسی و تصمیمات لازم جهت مساعدت و ارائه تسهیلات اتخاذ شد.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآزادی زندانیخیریندادگستری
sedayezanjannews.ir/nx10852


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»