کد خبر: 10862
1402/09/13 - 8:20


مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان «پرداخت معوقات بازنشستگان» را مشروط به فروش ملک این مجموعه دانست؛

ماجرای پرداخت یک بدهی!

حبیب‌الله شبستانی: تلاش داشتیم با فروش ملک این شرکت در منطقه دانشسرا معوقات را بپردازیم اما به دلیل نوع کاربری این مجموعه به قیمت واقعی به فروش نمی‌رسید که با همکاری استانداری و شهرداری این مهم محقق شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان / سمیه محرمی: مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان با اشاره به اینکه در مورد پرداخت معوقات بازنشستگان مخابرات با اشاره به اینکه تلاش داشتیم با فروش ملک این شرکت در منطقه دانشسرا این معوقات پرداخت شود، گفت: به دلیل نوع کاربری این مجموعه به قیمت واقعی به فروش نمی‌رسید که با همکاری استاندار و معاون وی و همچنین شهردار زنجان نوع کاربری آن تغییر یافت تا این زمین با قیمت واقعی و مناسب به فروش برسد و امیدواریم به زودی با این اتفاق شاهد فروش و پرداخت معوقات بازنشستگان گرامی باشیم.

حبیب‌الله شبستانی مدیر عامل شرکت مخابرات استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای زنجان به ارائه عملکرد و گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه برای ارائه خدمات بیشتر پرداخت و همچنین به برخی مشکلات موجود در این بخش اشاره کرد.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار سال 1395 استان زنجان دارای یک میلیون و 57 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد جمعیت 711 هزار نفر شهری و 346 هزار نفر روستایی هستند، اظهار کرد: زنجان دارای تعداد 21 شهر و 926 روستا است که از این تعداد 891 روستا دارای ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شماره‌های تلفن ثابت در استان زنجان 320 هزار و 688 شماره با ضریب نفوذ آن 30 درصد است، اضافه کرد: تعداد 178 مرکز تلفن ثابت در استان زنجان دایر بوده و همچنین 33 مرکز تلفن ثابت در روستاهای کوچک دایر است.

شبستانی با اشاره به اینکه تعداد پورت منصوبه اینترنت در استان زنجان 81 هزار و 376 پورت است، خاطر نشان کرد: پورت مشغول به کار استان 67 هزار و 901 پورت با ضریب نفوذ 21 درصد است.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان با اشاره به اینکه تعداد مشترکان همراه اول استان یک میلیون و 600 هزار شماره همراه است، اضافه کرد: سایت‌هایی که این شماره‌ها را پشتیبانی می‌کنند 580 فقره است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پورت‌های تجاری موجود در استان زنجان یک هزار و 787 پورت است، اضافه کرد: کل ادارات در داخل استان از طریق فیبرنوری به هم وصل شده و شبکه دولت نیز از طریق این فیبر دایر است.

شبستانی با بیان اینکه در سال 1402 برای توسعه سایت‌ها، در نظر گرفته شده است 28 با تکنولوژی TD-LTE ایجاد شود، گفت: از این تعداد 12 سایت اجرا شده است و بقیه تا پایان سال 1402 اجرا می‌شود.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان با اشاره به اینکه 127 سایت 2Gو 178 سایت 4G و 3G و 236 سایت دارای تکنولوژی 2Gو 3G و 4G در استان فعال است، گفت: سایت‌های دارای 2G توان پشتیبانی اینترنت را ندارند و فقط برای تماس صوتی است که تا پایان سال 1402 این سایت‌ها دارای تکنولوژی 3Gو 4G خواهند شد.

وی از افزایش تکنولوژی uso در  18 روستا زنجان که اعتبارات آن از طریق وزارت ارتباطات تامین شده و در حال اجرا است، خبر داد و افزود: همچنین 6 ماهه گذشته سافت سوئیچ استانی نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل  مخابرات  منطقه زنجان گفت: در شهرک انصاریه کندی سرعت اینترنت وجود داشت که در برخی نقاط شهرک انصاریه تجهیزات جدید  فیبر نوری نصب شده و کندی سرعت حل  شده است.

فیبرکشی به پروژه‌های اجرایی دولت در شهرستان‌ها

وی افزود: فیبررسانی به پنجاه نقطه از جمله موسسه سلول‌های بنیانی سلطانیه، فیبررسانی به دوربین‌های خرم‌دره، فیبررسانی به اداره تبلیغات اسلامی و ساختمان‌های اطراف آن، فیبررسانی به دادگستری بزینه‌رود، ستاد دیه و کانون اصلاح و تربیت، شهرک صنعتی شهید شهریاری، سلطانیه و هیدج، شرکت آب و فاضلاب ابهر، خدابنده، خرم‌دره، طارم و ماهنشان، آب منطقه‌ای ابهر، خرم‌دره، خدابنده، طارم، ماهنشان، ایجرود و دندی و ...در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین با توجه به اجرای طرح نهضت جهادی فیبر نوری (نجما) در استان، پروژه نهضت مسکن ملی کوی برکت، کوی رضائیه فیبرکشی شده در این طرح انجام شده و در حال واگذاری تلفن و اینترنت نوری منازل FTTH به این نقاط هستیم.

مدیر عامل  مخابرات منطقه زنجان با اشاره به اینکه فیبرکشی در فاز 6 گلشهر از سال گذشته آغاز شده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های لازم افرادی که نمی‌توانستند از تلفن ثابت استفاده کنند می‌توانند از خط ثابت و اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وی افزود: به زودی در کوی ساوالان، فاز 7 و 8 گلشهر کاظمیه، کوی زیتون، ثمین، فرهنگیان و زنگان تلفن و اینترنت در بستر فیبر نوری واگذار خواهد شد.

شبستانی با بیان اینکه پروژه بعدی که در دست اقدام است فیبررسانی از نیک پی به شهر ماهنشان خواهد بود که کار آن آغاز شده است‌، اضافه کرد: در این مسیر 120 کیلومتر فیبررسانی انجام شده و در این مسیر به 13سایت همراه اول روستاها فیبرکشی خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان گفت: مسیر بعدی که حتما باید انجام شود محور زرین‌رود و خدابنده است که در این مسیر به روستای غلام ویس نیز فیبررسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بعدی شرکت مخابرات فیبررسانی از دندی به تعدادی از روستاهای اطراف است، بیان کرد: این طرح زیرمجموعه ماهنشان و انگوران خواهد بود و به میزان 30 کیلومتر است.

شبستانی اضافه کرد: فیبرکشی از مرکز سهرین تا روستای لگاهی در دست اقدام است تا اهالی این روستا از اینترنت با سرعت استفاده کنند، همچنین تعدادی از روستاهای دیگر استان در دستور کار برای افزایش تکنولوژی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ارائه تلفن به مردم از طریق فیبر نوری خواهد بود تا آنجایی که امکان دارد، خدمات ارائه خواهیم داد، افزود: مثلا در فاز ۶ گلشهر که  تلفن ثابتی وجود نداشت از این پس از طریق فیبر نوری خدمات دریافت خواهند کرد.

زنجان کمترین شکایت نسبت به قطعی تلفن را دارد

شبستانی با بیان اینکه آن محل‌هایی از شهر که امکانات دارند که هیچ ولی آن دسته از مکان‌هایی که فاقد فیبر نوری یا تلفن ثابت هستند مردم درخواست می‌کنند و با 20195 تماس می‌گیرند در اولویت برنامه قرار خواهند داشت، افزود: اطلاعات این متقاضیان در سامانه ثبت می‌شود و سعی می‌کنیم در اسرع وقت درخواست آنها را بررسی کنیم.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد میزان شکایات نسبت به قطعی تلفن‌ها در زنجان با بیان اینکه در مورد میزان تماس‌ها و اعتراض نسبت به قطعی طبق بررسی  سازمان تنظیم مقررات منطقه شمالغرب، زنجان کمترین قطعی را داشته و در داخل شهر کمترین شکایت را نسبت به سایر استان‌ها داریم، گفت: در روستاها نیز به محض اطلاع سریع برای رفع مشکل اقدام شده است.

شبستانی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد مدت زمان درخواست تا دریافت خط تلفن گفت: ما سعی می‌کنیم که ظرف سه روز این اطلاعات ثبت شود و در 48 ساعت تحویل داده شود مگر اینکه امکانات در منطقه نداشته باشیم. الان در فاز 6 گلشهر با پایان عملیات عمرانی بنر نصب خواهد شد تا مردم برای دریافت تلفن ثبت‌نام کنند.

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد واگذاری خط تلفن در مناطق شهری چون فرودگاه و امجدیه عنوان کرد: طرح‌های مخابراتی برحسب خانه‌های ویلایی انجام شده که یک یا دو خط نیاز داشتند که هم‌اکنون در بعضی مناطق ساخت و ساز انجام گرفته و یک واحد تبدیل به ۱۲ واحد شده است. افزایش ظرفیت با کابل مسی گران تمام می‌شود و اولویت ما استفاده از فیبرنوری بوده و فعالیت‌های عمرانی در دست اقدام است و اولویت با افرادی خواهد بود که با شماره 20195 تماس می‌گیرند.

 قوانین مصوب باید پشتیبانی مالی داشته باشد

شبستانی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد میزان درآمد کارگزاران ادامه داد: کارگزاران روستایی حداقل 8 تا 12 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد تفاوت نیروهای شهری و روستایی و انتقادات به تبعیض بین این دو گروه بیان کرد: هر قانونی که تصویب می‌شود باید منابع مالی آن مشخص شود و قانون‌های بدون پیش‌بینی منابع مالی فاقد توان اجرایی است در مورد یکسان سازی حقوق این نیروها نیز باید منابع مالی به شرکت مخابرات معرفی شود.

تغییر کاربری زمین مخابرات و فروش برای پرداخت معوقات بازنشستگان

مدیر عامل مخابرات منطقه زنجان همچنین در مورد پرداخت معوقات بازنشستگان مخابرات با اشاره به اینکه تلاش داشتیم با فروش ملک این شرکت در منطقه دانشسرا این معوقات پرداخت شود، افزود: به دلیل نوع کاربری این مجموعه به قیمت واقعی به فروش نمی‌رسید که با همکاری استاندار و معاون وی و شهردار همچنین زنجان نوع کاربری آن تغییر یافت تا این زمین با قیمت واقعی و مناسب به فروش برسد و امیدواریم به زودی با این اتفاق شاهد فروش و پرداخت معوقات بازنشستگان گرامی باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد آینده مخابرات و احساس نیاز برای برنامه‌ریزی بیشتر برای این شرکت گفت: شاهد هستید افزایش تعرفه در سایر شرکت‌های خدماتی به صورت سالانه و پلکانی اتفاق می‌افتد که این موضوع در شرکت مخابرات رخ نمی‌دهد و همین موضوع موجب شده است این شرکت زیان‌ده باشد و باید دولت در این حوزه چاره‌اندیشی کند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمخابرات استان زنجانپرداخت معوقات بازنشستگانقطعی تلفن
sedayezanjannews.ir/nx10862


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»