کد خبر: 10872
1402/09/14 - 8:21


صدای زنجان از تنبیه دانش‌آموز بیمار در یکی از مدارس شهر چورزق (طارم) گزارش می‌دهد؛

زخمِ تنبیه

مادر دانش‌آموز: پزشکان گفته‌اند درمان فرزندم را باید از سر بگیریم چرا که بعد از تنبیه معلمش، زخم‌های ناشی از تصادفش دوباره سر باز کرده است!/رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان: حادثه بود نه تنبیه! مادر دانش‌آموز رضایت داده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در حالی که آموزش و پرورش استان زنجان سعی دارد با ارائه گزارش،‌ پرونده تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان بیمار شهرستان طارم را با دریافت یک رضایت از مادر دانش‌آموز ببندد، مادر این دانش‌آموز همچنان تاکید دارد رفتار این معلم با یک دانش‌آموز آن هم با آن شرایط  جسمانی درست نبوده است.

حکایت تنبیه بدنی و مخاطرات ناشی از آن موضوع جدیدی نیست و از زمان مکتب تاکنون ادامه دارد.

همواره نظارت بر عملکرد معلمان و کارکنان مدارس مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش بوده تا این قبیل تخلفات کاهش یافته و اولیای دانش‌‌آموزان با خاطری آسوده فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس راهی کنند.

اما با توجه به اینکه خطا ممکن است از هر شخصی سر بزند ناگریز باید پذیرفت که این قبیل رویدادها در مدارس ممکن است اتفاق بیفتد و با وجود اینکه دوران ضرب و شتم و تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس تمام شده است ولی هنوز گاهی از گوشه کنار خبرهایی با این مضمون به گوش می‌رسد.

یکی از این اتفاقات که در روزهای اخیر در شهرستان طارم مطرح شده است، موضوع تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان چورزقی توسط معلمش است به همین دلیل تماسی با محمدی، مادر این دانش‌آموز برقرار کردیم که وی ضمن تایید این موضوع می‌گوید: نمی‌دانم به چه کسی گلایه کنم؟ من این بچه را با سختی بزرگ کردم و امانتی در مدرسه بوده است.

 پزشکان گفته‌اند درمانش را باید از سر بگیریم چرا که با تنبیه معلمش،  زخم‌های ناشی از تصادفش دوباره سر باز کرده است!

محمدی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه چند ماه قبل فرزندم دچار حادثه رانندگی شد و در اثر این حادثه هر دو پای خود را از دست داد و به زودی قطع خواهد شد، اظهار کرد: فرزندم 8 ماه و 16 روز در بیمارستان بستری بود و شرایط سختی را گذراندیم تا او را به زندگی برگردانیم.

این مادر دانش‌آموز با اشاره به اینکه در این مدت هیچ کس پیگیر فرزند بنده نبود و حتی جای خالی وی در مدرسه احساس نشد تا معلم وی جویای حال او شود، گفت: تنها مدیر مدرسه خبری از وی گرفت و از شرایط فرزندم مطلع شد که از حادثه روی داده ابراز تاسف و ناراحتی کرد و متاثر شد.

وی با اشاره به اینکه توان مالی زیادی ندارد و اگر فرزند خود را درمان کرده است با کمک مردم و حمایت‌های جانبی خیرین بوده است، گفت: در کنار هزینه برای اینکه فرزندم دوباره بتواند بهبود پیدا کند، کار درمانی و استخر را با همراهی برادر بزرگتر خود و با مشقت فراوان گذراند.

محمدی با بیان اینکه 12 الی 13 روز بود که فرزندم به مدرسه بازگشته بود که گفتند وی دچار مصدومیت شده است، گفت: پرس و جو کردیم و گفتند که دانش‌آموزان در حال شیطنت بودن که معلم لگدی به صندلی فرزندم می‌زند که با توجه به ناتوانی وی در کنترل صندلی به زمین افتاده و دچار آسیب می‌شود و زخم‌هایش سرباز می‌زند.

این مادر دانش‌آموز با اشاره به اینکه دانش‌آموزان این کلاس معلمشان به دلیل داشتن هیکل درشت هراس دارند و از وی حساب می‌برند، بیان کرد: همین ترس باعث شده بود که در زمان شیطنت وقتی معلم از آنها می‌پرسد چه می‌گویید؟ کسی جرات حرف زدن نداشته باشد و پس از درگیری لفظی این حادثه روی دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده یک زن خودسرپرست بوده و فرزندانم تمایل داشتند با بنده زندگی کنند برای همین سرپرستی آنها را بر عهده گرفتم، ادامه داد: خودتان هم می‌دانید پذیرفتن مسئولیت مادری برای دو فرزند دختر و پسر آن هم در سن نوجوانی چقدر سخت است.

محمدی با اشاره به اینکه فرزندم را برادر بزرگترش در آغوش به مدرسه می‌برد و برمی‌گردانند و شرایط یک دانش‌آموزان عادی را ندارد، گفت: انتظار داشتیم شرایط وی در مدرسه لحاظ می‌شد و در رفتار و تعامل با وی با احتیاط بیشتری برخودر می‌شد.

توضیح آموزش و پرورش نسبت به موضوع، یک حادثه بود!

موضوع را از علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان پیگیر می‌شویم که وی برای بررسی موضوع و ارائه توضیحات تکمیلی اطلاعات دانش‌آموز را دریافت می‌کند و پس از چند روز ارائه توضیحات را به ولی‌الله هاشمی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تفویض می‌کند.

ولی‌الله هاشمی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان در تشریح وضعیت این دانش‌آموز با اشاره به اینکه وی در شهرستان طارم زندگی می‌کند، گفت: این دانش‌آموز سال گذشته یک حادثه رانندگی بسیار سخت را گذارنده و هشت ماه را در بیمارستان سپری کرده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این دانش‌آموز پس از ترخیص و گذراندن دوران نقاهت به مدرسه باز می‌گردد، گفت: معلم در زمان تدریس به صورت اتفاقی با پای وی برخورد داشته و موجب بروز این حادثه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اثر این حادثه با توجه به حساسیت شرایط این دانش‌آموز معلم، به همراه مدیر مدرسه وی را به بیمارستان می‌برد، اضافه کرد: پس از چکاب‌های لازم از سوی پزشکان اعلام می‌شود به وی آسیب جدیدی وارد نشده و زخم‌های روی بدن وی مربوط به همان حادثه رانندگی است.

هاشمی با اشاره به اینکه مادر و برادر این دانش‌آموز با حضور در مدرسه رضایت داده‌اند که این یک حادثه بوده و ناخواسته روی داده است، گفت: در این رضایت نامه آمده که مادر و برادر دانش‌آموز شکایتی از معلم ندارند.

بدرفتاری معلم را تایید نمی‌کنیم

وی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد گلایه‌های قبلی از نحوه عملکرد و برخود این معلم اظهار کرد: ما چنین موضوعی را تایید نمی‌کنیم.

وی با اشاره اینکه مدیر و معلم مدارک و گواهی مبنی بر عدم آسیب دانش‌آموز در این حادثه را ارائه داده‌اند، گفت: رضایت مادر و برادر دانش‌آموز نیز گواهی بر عدم آسیب دانش‌آموز در این حادثه که نمی‌توان نام تنبیه بر روی آن گذاشت، است.

با وجود توضیحات آموزش و پرورش با توجه به پیگیری‌های مادر این دانش‌آموز به نظر می‌رسد هنوز وی نسبت به حادثه روی داده گلایه و شکایت داشته و حادثه روی داده در مدرسه را یک حادثه ساده قلمداد نکرده است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتنبیهمدرسهدانش آموز
sedayezanjannews.ir/nx10872


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»