کد خبر: 10927
1402/09/21 - 17:17


صدای زنجان از یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر زنجان گزارش می‌دهد

سدی مقابل سد معبر!

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان: سد معبر در سطح شهر زنجان گسترده بوده و رفع این مشکل جزو حقوق عامه است/شهردار زنجان: سد معبر یک آسیب اجتماعی است که در شهر متولی ندارد، در برخی مواقع جان کارکنان شهرداری در برخورد با سد معبر به خطر می‌افتد/عضو شورای شهر زنجان: نباید در برخورد با دست‌فروشان و مغازه‌داران یکسان برخورد کرد/معاون اداری و مالی شهردار: شهرداری از اداره راه و شهرسازی طلب 800 میلیارد تومانی طلب دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/سمیه محرمی: یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر زنجان روز سه‌شنبه 21 آذرماه سال 1402 در سالن جلسات این مجموعه با موضوع بررسی لوایح و مصوبات این جلسه برگزار شد، البته ورود و اعتراض یک جانباز به داخل جلسه شورای شهر زنجان نیز یکی از حواشی این جلسه بود.

منصور مرادلو، عضو شورای شهر زنجان در ابتدای جلسه رسمی و علنی اظهار کرد: بازگشایی پادگان، پروژه سبزه‌میدان، بوستان شهر، احداث بازارچه، سنگ‌فرش بازار و زیباسازی شهری از جمله اقدامات قابل توجه شهرداری بوده که انجام شده و جای قدردانی دارد.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های در دست اجرا از جمله بوستان شهر و پروژه شهیدان کریمی نیز در موعد مقرر به سرانجام برسد، خاطر نشان کرد: باید طبق برنامه‌ریزی بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی همچنین با گلایه از وضعیت سد معبر موجود در اقصی نقاط شهر با بیان اینکه این سد معبرها آزاردهنده شده است، تصریح کرد: سد معبر در سطح شهر زنجان گسترده بوده و رفع این مشکل جزو حقوق عامه است چرا که شهروندان از این وضعیت گلایه دارند.

 سد معبر یک آسیب اجتماعی است

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در پاسخ به این موضوع با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در شهرداری زنجان از مشکلات این مجموعه است، اظهار کرد: باید متوجه بود که که اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده نوعی امیدآفرینی به شمار می‌رود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مکانیزه کردن آبیاری فضاهای سبز، پیاده‌روسازی‌ها، آسفالت‌ریزی گسترده در سطح شهر، رفع ۱۵۰ مورد آبگرفتگی از جمله اقدامات شهرداری است، تصریح کرد: در زمینه ساخت و احداث کانال برای نخستین بار اتفاقات خوبی در زنجان روی داده است.

وی با اشاره به اینکه سد معبر یک آسیب اجتماعی است که در شهر متولی ندارد، عنوان کرد: جمع‌آوری سد معبرها برای شهرداری یک کار دو ساعته است و با وجود آسان بودن این جمع‌آوری، این اقدام آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی را در پی خواهد داشت.

گاهی جان کارکنان شهرداری به خطر می‌افتد

فیروزفر با بیان اینکه حل معضل سد معبر در سطح شهر نیاز به اجماع عمومی در بین مسئولان دارد و همه تبعات آن نباید متوجه شهرداری شود، تاکید کرد: همچنین باید توجه داشت که حل معضل سد معبر نیازمند فرهنگ‌سازی است چرا که باید متوجه بود که شرایط متعددی در وقوع پدیده دست‌فروشی و سد معبر دخیل است.

وی با اشاره به اینکه وقتی با دست‌فروشان برخورد می‌شود آنها می‌خواهند نخست با مغازه‌دارانی که سد معبر کردند برخورد شود و بالعکس، گفت: اینگونه بگویم که در برخورد با پدیده سد معبر جان کارکنان شهرداری به خطر می‌افتد.

نباید در برخورد با دست‌فروشان و مغازه‌داران یکسان برخورد کرد

این در حالی بود که کاظم مجتهدی، دیگر عضو شورای شهر زنجان برخورد با دست‌فروشان و سد معبر توسط مغازه‌ها را دو مقوله جدا دانست و ادامه داد: نباید این دو گروه یکسان دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان سد معبر را تخلف آشکار و به تمسخر گرفتن حاکمیت دانست و افزود: متولیان و مسئولان باید در حوزه سد معبر ورود و نسبت به رفع این پدیده ناخوشایند اقدام کنند.

 

طلب 800 میلیارد تومانی شهرداری از اداره راه و شهرسازی زنجان

حسن عیوض‌زاده معاون اداری و مالی شهرداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درآمدهای کوششی شهرداری زنجان در اغلب مناطق تحقق یافته است، عنوان کرد: بخش اعظم درآمدهای شهرداری‌ها از محل تغییر کاربری‌ها است اما در این بخش حدود 800 میلیارد تومان طلب از راه و شهرسازی وجود دارد که هیچگونه اقدامی برای پرداخت آن انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تحقق بودجه شهرداری نباید به درآمدهایی مانند ارزش افزوده متکی بود، تاکید کرد: با مسئولان راه و شهرسازی جلساتی هم برای حل مشکل مطالبه شهرداری برگزار شده که نتیجه‌ای نداشته است البته شهرداری زنجان به تکالیف خود در قبال ارگان‌های دیگر از جمله راه و شهرسازی عمل کرده، ولی این ارگان برای انجام تالیف خود هیچ اقدامی نمی‌کند.

اعتراض یک جانباز در جلسه علنی شورای شهر زنجان

گفتنی است جلسه صحن علنی شورای شهر زنجان امروز با حاشیه خاص خود همراه بود چرا که در جریان نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ، فردی معترض وارد صحن شده و با فریاد و داد و بیداد شروع به بیان صحبت های اعتراضی خود پرداخت.

این فرد که ابتدا با فریاد و سپس اشک و زاری خواستار حل مشکل خود بود موجب ایجاد رعب و وحشت در بین حاضران در جلسه شد اما به نظر می‌رسید بلاتکلیفی و سردرگمی ناشی از عدم رسیدگی به خواسته و مطالبه‌اش موجب شده بود با این حجم از ناراحتی و فشار عصبی وارد جلسه شورا شود.

با توضیحات رئیس شورای شهر زنجان مشخص شد که وی که از جانبازان دفاع مقدس بودند برای پیگیری خواسته خود به شهرداری زنجان مراجعه کرده و شهرداری برای پاسخ به خواسته وی لایحه‌ای را برای حل مشکل متقاضی به شورای اسلامی شهر زنجان می‌فرستد، اعضای شورا نیز در جلسه علنی با توجه به مستندات موجود با اکثریت آرا با لایحه ارسالی شهرداری مبنی بر حل مشکل این شخص موافقت می‌کنند و مصوبه جهت بررسی به کمیته تطبیق شهرستان ارسال می‌شود و پس از طرح، در کمیته تطبیق رد می‌شود در ادامه با اصرار اعضای شورای شهر و ارجاع موضوع به مرجع حل اختلاف یعنی هیئت حل اختلاف استان، این هیئت رای کمیته تطبیق را مبنی بر رد لایحه شورا تایید می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد گره در مسئله می‌شود. موضوع به شکلی برای این شخص شاکی تفهیم شده بود که ایراد و گره کار دست شهرداری و شورای شهر است و آنها این مسئله را حل نمی‌کنند، که در آخر منجر به وقوع این صحنه نامناسب در صحن علنی شورای شهر شد.
در انتها نیز با بررسی‌های مجدد مشخص شد که شورای تطبیق شهرستان می‌توانسته طبق موارد قانونی موجود مشکل این شهروند با توجه به شرایط جانبازی و ایثارگران را حل کند اما عدم حل مشکل خود را به شورا و شهرداری زنجان ربط داده بود تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسد معبردست فروشاعتراض جانباز
sedayezanjannews.ir/nx10927


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»