کد خبر: 10930
1402/09/22 - 8:41


معاون شهرسازی شهرداری زنجان:

«کوی فاطمیه» زنجان جابجا می‌شود

منصور سلطان‌محمدی: در نزديكترين نقطه محله مذکور، اقدامات مربوط به تدارک زمین و مطالعه و تغییر کاربری را انجام و منتظر نظر کمیسیون ماده 5 هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: معاون شهرسازی شهردار زنجان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای انتقال کوی فاطمیه زنجان گفت: شهرداری زنجان در نزديكترين نقطه محله مذکور اقدامات مربوط به تدارک زمین و مطالعه و تغییر کاربری را انجام داده است كه در صورت تاييد و ابلاغ آن توسط كميسيون ماده 5؛ ساير پيگيری‌های لازم نيز بعمل خواهد آمد.

منصور سلطان‌محمدی، معاون شهرسازی شهردار زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص تعداد محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد اظهار کرد: در شهر زنجان از هفت محله با عناوین «اسلام آباد»، «نجف آباد و بی سیم»، «بخشي از شهرك شهدا»، «کوی فاطمیه»، «گوجیک آباد»، «سایان و مهدیه» و «کوي وحدت(خاندره)»می توان به عنوان محلات فرسوده و ناکارامد و هدف بهسازی و بازافرینی نام برد.

به گفته معاون شهرسازی شهردار زنجان، بر اساس ماده۴ قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری مجری طرح‌های احیا بهسازی و نوسازی در این بافت ها وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها می‌باشند.

سلطان‌محمدی  با استناد به آیین نامه اجرایي برنامه ملي بازآفریني شهری پایدار مصوب شده عنوان کرد: بر این اساس؛ تأمین 30 درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تعریض معابر، اصلاح هندسی، تأمین فضای سبز جدید، جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و آزادسازی اراضی برای موارد ذکر شده در طرح ‌ها و برنامه‌ھای بازآفرینی شھری پایدار بر عھده شھرداری‌ھا و 70 درصد بر عھده دولت است.

بنا به اظهارات معاون شهرسازی شهردارزنجان؛ این مجموعه برابر وظايف ذاتی خدمات دهی در محدوده شهر به محدوده‌های مذکور نيز كليه خدمات قانونی از قبيل؛ عمرانی (آسفالت‌ریزی و پیورگذاری و اصلاح انهار و غیره  ) و سایر خدمات شهری  نظیر خدمات جمع اوری پسماند و رفت و روب و غیره ارائه می‌کند.

معاون شهرسازی شهردار زنجان در تشریح اقدامات اجرايی و عملياتی شهرداری ابراز کرد: در این راستا پروژه بازگشایی معابر در محدوده‌های هدف بازآفرينی نظیر فاز نخست ادامه بازگشایی خیابان ۱۱ اعتمادیه به كارخانه كبريت که بخشی از سکونت گاه غیررسمی (بیسیم) را شامل می‌شود، احداث پارک دانشور پشت مسجد ثارالله محله نجف آباد و پارک امامی پیرامون شهرک شهدا نیز از جمله اقدامات شهرداری در محلات هدف در راستای ارتقای کیفیت زندگی ساکنین آن محل بوده است.

سلطان‌محمدی در خصوص مصوبات ستاد بازآفرینی در سنوات قبلی در خصوص انتقال کوی فاطمیه نیز به صدای زنجان گفت: شهرداری زنجان در نزديكترين نقطه محله مذکور اقدامات مربوط به تدارک زمین و مطالعه و تغییر کاربری را انجام داده است كه در صورت تاييد و ابلاغ آن توسط كميسيون ماده ٥؛ ساير پيگيری‌های لازم نيز بعمل خواهد آمد.

این مسئول همچنین در خصوص مصوبه انتقال کوی فلسطین عنوان کرد: در این پروژه، راه و شهرسازی متولی اقدام ملی (مسکن) است. در مصوبه مذکور موضوع انتقال و نحوه تحویل مسکن جدید به اداره راه و شهرسازی  محول شده و شهرداری در اين خصوص وظيفه‌ای نداشته و همچون ساير نقاط شهری به اين محدوده نيز خدمات شهری ارائه می‌کند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکوی فاطمیهبافت فرسودهارتقای کیفیت زندگی
sedayezanjannews.ir/nx10930


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»