کد خبر: 10935
1402/09/22 - 13:46


شهردار زنجان در مانور زمستانی اعلام کرد؛

تجهیز شهرداری زنجان به195 دستگاه ماشین‌آلات زمستانی

شهردار زنجان از تجهیز 195 دستگاه ماشین آلات جهت ارائه خدمات عمومی خبر داد و گفت: با حداقل 800 نیروی انسانی، آماده عملیات برف‌روبی و خدمات زمستانی هستیم.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ علیرضا فیروفر در مانور عملیات زمستانی شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری زنجان امسال از اواسط تابستان با تشکیل جلسات منظم شروع به برنامه‌ریزی برای تمهید عملیات زمستانی کرد. در عملیات زمستانی یک سری اقدامات پیش از بارش، اقدامات حین بارش و اقدامات پس از بارش وجود دارد. 
 
وی افزود: با تحولی که در سیستم عملیات زمستانی شهر از سال قبل صورت گرفت، توانستیم تا حدود زیادی بحث نمک و ماسه را از خیابان‌ها حذف کنیم؛ در بارش‌های با مقدار کم ما سعی می‌کنیم تا با دو کارخانه محلولی که سال قبل در شهر زنجان به احداث رسید، عملیات زمستانی شهر را با محلول پاشی انجام دهیم. 
 
شهردار زنجان گفت: زمانی که حجم بارش بالا می‌رود؛ باید بحث نمک پاشی و ماسه را داشته باشیم و امسال با لحاظ تمامی مسائل و سناریوهای محتملی که می‌تواند اتفاق بیفتد به یک جمع بندی رسیدیم به طوری که مجموعاً 195 دستگاه ماشین آلات را به صورت آماده باش برای عملیات زمستانی داریم. 
 
وی ادامه داد: این ماشین‌آلات شامل نمک پاش است و تعداد نمک پاش‌های شهر زنجان در عرض سال قبل سه برابر شده، سال 1400 کلاً 4 نمک‌پاش در شهر زنجان وجود داشت که سال گذشته به 11 نمک پاش مکانیزه و امسال به 15 نمک پاش مکانیزه رسید و این امر خود تا حد زیادی هم در نیروی انسانی و هم در حجم نمک و ماسه‌ای که به خیابون‌ها پاشیده می‌شود صرفه جویی می‌کند. 
 
فیروزفر گفت: 15 نمک پاش، 12 مینی لودر، 18 تیغه برف‌روب، 10 گریدر، 75 دستگاه خاور برای معابر فرعی و کوچه‌های تنگ، 7 نیسان، 11 لودر، 23 تانکر برای محلول پاشی معابر امسال آماده شده است. 
 
فیروزفر با بیان اینکه برای بحث برف روبی معابر مختلف برای پیاده‌روها و برای معابر اصلی بحث برف‌خور پیش‌بینی شده است، گفت: اگر حجم برف خیلی بالا رفت از برف‌خور نیز استفاده خواهیم کرد. برای رفاه حال شهروندان 85هزار کیسه ماسه و نمک امسال تدارک دیده شده است که در مخازن مختلف در سطح شهر قرار داده خواهد شد درخواست ما این است تا شهروندان این کیسه‌ها را پشت ماشین‌های خود داشته باشند. 
 
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در تمام معابر برای آبگرفتگی‌ها از ماه‌ها قبل مخصوصاً بعد از دو سیل جاری شده در شهر زنجان؛ 150 نقطه پروژه اجرا شد اذعان کرد: در تمام معابری که احساس می‌شد که آبگرفتگی وجود دارد معابر یا گذرهای ارزی ایجاد شد. وی افزود: برای اولین بار در یک سال شش کانال اصلی در شهر شروع به احداث شد و الان رو به اتمام است. 
 
وی با بیان اینکه در کنار سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی نیز امسال برنامه‌ریزی شده تا در مواقع بارندگی حتماً در کف میدان شهرداری حمل و نقل عمومی را داشته باشد، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم که در مواقع بارش، اندکی با تاخیر از منازل خارج شوند و اجازه دهند تا شهرداری به ارائه خدمت به بهترین نحو بپردازد. 
 
وی ادامه داد: با این وجود اگر بحران‌های آنچنانی اتفاق افتاده هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استان صورت گرفته و تامین لجستیکی کافی برای بحران‌های محتمل نیز انجام شده و با حداقل 800 نیروی انسانی امسال زمستان را برای برف‌روبی و عملیات زمستانی برنامه‌ریزی کردیم. 
 
شهردار زنجان گفت: همکاران بنده در شهرداری سعی خواهند کرد که زمستانی زیبا روزهای کم دردسر را برای همشهریان رقم بزنند تا همشهریان بتونند از زیبایی‌های زمستان استفاده کنند.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهرداری زنجانعلیرضا فیروزفرمانور زمستانی
sedayezanjannews.ir/nx10935


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»