کد خبر: 11019
1402/10/06 - 11:0


سرپرست بهزیستی استان زنجان اعلام کرد؛

بهره‌مندی پنج هزار معتاد از خدمات ۱۹ مرکز ترک اعتیاد زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۹ مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند و طی ۹ ماهه امسال بیش از پنج هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده اند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ روح الله خدابنده لو افزود: مرکز گذری شلتر بهزیستی یکی از مراکز فعال شهر زنجان محسوب می شود که علاوه بر ارائه خدمات روزانه کاهش آسیب به صورت شبانه نیز فعال است. وی اظهار داشت: مرکز شلتر و سرپناه شبانه معتادین زنجان در بخش جنوبی شهر فعال است که بیش از ۱۵۰ نفر به صورت روزانه و شبانه خدمات دریافت می کنند.

این مسوول ادامه داد: کاهش آسیب برای معتادین در جهت کاهش عوارض بهداشتی، عواقب منفی اجتماعی و اقتصادی ناشی از مصرف و وابستگی به مواد مخدر و روانگردان اعمال می شود.

وی آموزش و اطلاع رسانی و مشاوره به افراد دارای رفتار پرخطر، توزیع مواد ضد عفونی کننده، افزایش دسترسی به مصرف کنندگان سخت در دسترس با تشکیل تیم های سیار، در دسترس قرار دادن سرنگ، سر سوزن و وسایل تزریق استریل و ارجاع به مراکز مجاز درمان اعتیاد در مواردی که تمایل به درمان وجود دارد را از مهمترین خدمات کاهش آسیب ذکر کرد.

 سرپرست بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: خانواده ها در مواقع بحرانی و برای مشاوره می توانند با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ تماس حاصل کنند.

وی یادآور شد: این خط همه روزه از ساعت هشت تا ۲۰ آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشورو وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی ارائه می کند.

 

 

 

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمپ نگهداری معتادانسرپرست بهزیستی استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx11019


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»