کد خبر: 11030
1402/10/09 - 9:5


صدای زنجان از زندگی شهید سید رضی موسوی گزارش می‌دهد؛

رأس ساعت شهادت

مراسم شهید موسوی یکشنبه 10 دی‌ماه ساعت در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سردار شهید سید رضی موسوی که اصالت زنجانی داشتند روز دوشنبه چهارم دی ماه در سوریه با شلیک رژیم اسرائیل به شهادت رسیده است و حالا شهر زنجان برای گرامیداشت این شهید بزرگوار برنامه‌ریزی می‌کند.

سردار سید رضا موسوی معروف به سید رضی موسوی از مستشاران با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه چهارم دی‌ماه در سوریه در جریان حمله رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به شهادت رسید. این حمله تروریستی سومین تلاش رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن سردار موسوی بود که یکی از این حملات در دو سال گذشته و تلاش اول در سال‌ها قبل از آن صورت گرفته بود.

رژیم صهیونیستی ساعت 16 دوشنبه به وقت تهران با شلیک 3 موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت وی شد.

بنا به اطلاعات به دست آمده، قبل از انقلاب پدر این شهید بزرگوار به عنوان کارمند اداره راه به استان زنجان منتقل شد و با یک بانوی زنجان ازدواج کرد، سید رضی در سمنان به دنیا آمده است ولی دوران کودکی و تحصیل را در زنجان گذارنده و سال 1361 رسما عضو سپاه پاسداران اسلامی استان زنجان شد.

با توجه به تخصص سید رضی وی در واحد مخابرات سپاه مشغول به کار شد و در عملیات خیبر همراه سایر رزمندگان استان زنجان حضور داشتند. پس از جنگ نیز این شهید در ماموریت‌ها به لبنان اعزام شده و در جبهه مقاومت حضور یافت و قریب به 40 سال در آن منطقه مجاهدت کرده و در لبنان و سوریه نقش بسیار مهمی داشتند.

با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تلاش داشت نسبت به از بین بردن شخصیت‌های اثرگذار اقدام کند با شناختی که از نقش این شهید داشتند سالیان طولانی نقشه ترور را در سر داشته و بارها اقدام به ترور کردند ولی موفق نشدند تا روز حادثه.

پس از شهادت وی، فیلمی از این شهید وایرال شد که نشان می‌دهد سردار سلیمانی وعده شهادت به این رزمنده جبهه مقاومت داده بود و گفته بود با توجه به پیر شدن زمان شهادت وی رسیده است.

با وجود رایزنی‌های صورت گرفته برای تدفین و یا تشییع پیکر شهید در شهر زنجان، پس از خواندن نماز میت توسط رهبر انقلاب بر پیکر این شهید تصمیم خانواده وی تدفین پیکر این شهید در امامزاده صالح بوده است، همچنین براساس جلسات برگزار شده توسط مسئولان مربوطه با توجه به اصالت زنجانی این شهید بزرگوار رایزنی و هماهنگی برای برگزاری مراسم گرامیداشت این شهید در زنجان انجام و این مراسم روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

سید رضی سال‌های زیادی خادم حسینیه اعظم بوده است

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه پس از تشییع و مراسم یادبود شهید در تهران، نخستین مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار در کشور در زنجان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مراسم روز یکشنبه 10 دی‌ماه ساعت 14 و 30 تا 16 و 30  در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از سالیان قبل وی خادم حسینیه بوده است، اضافه کرد: به دلیل علایقشان به این مکان مذهبی مراسم گرامیداشت وی در این مکان و با حضور خانواده این شهید برگزار خواهد شد

 

یک خیابان به نام سید رضی

همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید رضی موسوی یک روز پس از شهادت وی خیابان تازه تاسیس و بازگشایی شده شهر زنجان در مجاورت پادگان ارتش زنجان به نام شهید نامگذاری شده است.

شهردار زنجان با اعلام این خبر افزوده است: بنر این نامگذاری نصب شده است و به زودی تابلو آن نیز نصب خواهد شد.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی تصویر تمثال این شهید در شهر نصب شده است، گفت: همچنین تبلیغ محیطی به مناسبت شهادت سید رضی نصب خواهد شد.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهادتسید رضیحمله تروریستی
sedayezanjannews.ir/nx11030


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»