کد خبر: 11047
1402/10/11 - 9:13


صدای زنجان جزئیات انتخاب شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر را بررسی می‌کند؛

شهردارالگو از نگاه دیگر!

شهروندان: نمی‌دانیم با چه آیتم و به چه دلیلی شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر انتخاب شده است/صدای زنجان: برداشت اولیه مردم انتخاب شهردار برتر در بین شهرداران کشور بود در حالی که جشنواره ارتباطی به ارزیابی عملکرد شهرداران نداشت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ در حالی که بنرهای تبریک انتخاب علیرضا فیروزفر شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر توجه بسیاری از شهروندان به این انتخاب را جلب کرده است اما تقریبا کسی از معیارهای این انتخاب اطلاعی ندارد.

نهم آذر‌ماه سال‌جاری بود که خبری با این عنوان در رسانه‌های استان زنجان منتشر شد «انتخاب شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر» و از فردای آن روز پیام‌های تبریک و بنرهای ریز و درشت بود که شهر را مزین کرد و خیلی از دستگاه‌ها و پیمانکاران در فضای مجازی و حقیقی این انتخاب را به علیرضا فیروزفر شهردار زنجان تبریک گفتند.

اما برداشتی که ابتدامردم از خبر«انتخاب شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر»داشتند و عوامل شهرداری هم با بنر پراکنی  به آن دامن زدند این بود که شهردار زنجان در بین شهرداران کشور بعنوان شهردار برتر انتخاب شده است! در حالیکه اصلا چنین خبری صحت نداشت و موضوع جشنواره هم ارتباطی به ارزیابی عملکرد عمرانی شهرداران نداشت. طبق خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در پایان مراسم هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان و دیگر مسئولان این نهاد انقلابی برگزار شد، از برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر سازمان بسیج مستضعفان و نیز خانواده شهدای مدافع حرم و فعالان حوزه مقاومت تجلیل شد و علیرضا فیروزفر شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو و موفق‌ترین مدیر دستگاه دولتی سال ۱۴۰۱ در جشنواره ملی مالک اشتر انتخاب و تجلیل شد.

تعدادی دیگری از برگزیدگان این جشنواره هم شامل افراد ذیل است که رسانه‌های محلی نسبت به اطلاع‎رسانی آن اقدام شده است.

«فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت پالایش نفت بندرعباس، به عنوان برترین فرمانده پایگاه بسیج کارگران و کارخانجات کشور انتخاب شد، شیبا سرگزی خبرنگار بسیج رسانه در سیستان و بلوچستان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان بسیج مستضعفین، منتخب هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر شد و عنوان خبرنگار الگو در راستای ماموریتهای انقلاب و بسیج را به خود اختصاص داد.

سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به فرماندهی سردار حسن شاهوارپور موفق به کسب رتبه اول و عنوان سپاه برتر در بین سپاه‌های استانی در هشتمین جشنواره مالک اشتر سازمان بسیج مستضعفین شد.

کسب عنوان موفق ترین حوزه مقاومت و صندوق مردمی وکارگاه تولیدی فدک در عملکرد ۱۴۰۱بسیج توسط بسیج جامعه زنان مهران، «مهدی ستوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل در راستای مأموریت‌های انقلاب و بسیج مدیر نمونه هشتمین جشنواره مالک اشتر انتخاب شد.»

البته در حالی که در سایر رسانه‌های استانی اطلاعاتی از نحوه انتخاب و ملاک‌های منتخین استان خود وجود دارد، اما رسانه‌های استان زنجان و مجموعه شهرداری زنجان از ملاک و معیار انتخاب  شهردار در جشنواره مالک اشتر خودداری کرده و تنها به انتخاب وی به عنوان شهردار الگو و موفق‌ترین مدیر دستگاه دولتی سال ۱۴۰۱ کفایت کردند و نگارنده این گزارش با وجود پیگیری و تماس با شهردار موفق به کسب اطلاعات تکمیلی از این انتخاب نشده است.

موضوعی که در کنار خوشحالی برای انتخاب شهردار زنجان به عنوان شهردار الگو و موفق‌ترین مدیر دستگاه دولتی سال ۱۴۰۱ وجود دارد، داشتن تحلیلی درست از این انتخاب است، ضمن اینکه باید پذیرفت این انتخاب آن هم با توجه به عدم تخصصی بودن این جشنواره و نگاهی معرفتی به برگزیدگان جشنواره نیازی به این حجم از تبریک گویی‌ها و بنرزنی‌ها نداشت.

در واقع برداشتی که ابتدا مردم از خبر«انتخاب شهردار زنجان به‌عنوان شهردار الگو در هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر» داشتند و عوامل شهرداری هم با بنر پراکنی  به آن دامن زدند این بود که شهردار زنجان در بین شهرداران کشور به عنوان شهردار برتر انتخاب شده است! در حالیکه اصلا چنین خبری صحت نداشت و موضوع جشنواره هم ارتباطی به ارزیابی عملکرد عمرانی شهرداران نداشت.


مردم بهترین قضاوت را از عملکرد مدیران خواهند داشت

موضوعی که صدای زنجان آن را از نگاه شهروندان جویا می‌شود و یک شهروند به این رسانه می‌گوید: ما که نمی‌دانیم این جشنواره‌ها و موضوع آنها چیست؟ فقط می‌بینیم بنرهای تقدیر و تشکر در شهر زده می‌شود.

جواد با اشاره به اینکه خیلی از این تقدیر و تشکرها در شهرها زیاد شده است، بیان می‌کند: گویا از این قبیل تشکرهای خودمانی، به یک فرهنگ بین مدیران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مثلا یک کار اجرایی که اتفاق می‌افتد بنر تقدیر اهالی از شهرداری و یا حتی پیمانکاران از شهرداران چاپ و در محل پرتردد نصب می‌شود، اضافه می‌کند: در حالی که این کارها به نظر من به عنوان یک شهروند صرفا یک وظیفه اداری و سیستمی است.

این شهروند با اشاره به اینکه مدیران باید از موضوعات حاشیه‌ای خودداری کرده و بیشتر به وظایف محوله خود بپردازند، ادامه می‌دهد: باید نشان و جایگاه را مدیران از مردم بگیرند نه از یکدیگر.

وی با اشاره به اینکه مردم بهترین افراد برای قضاوت در مورد عملکرد مدیران هستند، تاکید می‌کند: مسئولان باید ببینند مردم چه سخنی در مورد آنها می‌گویند و چگونه از آنها یاد خواهند کرد.

مریم دیگر شهروند زنجانی است در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با ابراز بی اطلاعی از جزئیات انتخاب شهردار زنجان به عنوان شهردار الگو و موفق‌ترین مدیر دستگاه دولتی سال ۱۴۰۱ اظهار می‌کند: کارهای خوبی در حال انجام است و ما قدردان تلاش مجموعه شهرداری هستیم.

این شهروند با اشاره به اینکه البته همیشه کار برای انجام دادن و پیشرفت وجود دارد، تصریح می‌کند: باید به جای تلاش برای کسب عناوین و برگزیده شدن در جشنواره‌های مختلف کار کرد تا رضایت مردم را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه دیر یا زود وی نیز باید مانند شهرداران سابق باید این پست را تحویل نفرات بعد داده و پرونده کار خود را به پایان برسانند، اضافه می‌کند: باید به نحوی کار کنند تا مردم به نیکی از وی یاد کنند چرا که تنها چیزی که ماندگار است همین رضایت شهروندان خواهد بود.

 

 ما هم بی خبریم

البته موضوع بی اطلاعی نسبت به آیتم‌ها و علت انتخاب شهردار زنجان به عنوان  شهردار الگو و موفق‌ترین مدیر دستگاه دولتی سال ۱۴۰۱ تنها مربوط به عامه مردم نشده و وقتی موضوع را از تقی سالک فعال و کنشگر اجتماعی زنجان جویا می‌شویم وی نیز از این موضوع اعلام بی اطلاعی می‌کند و می‎‌گوید: شنیدن این خبر ما را خوشحال کرد ولی کاش اطلاع رسانی این انتخاب به چه دلیل و شاخصی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بنده به دلیل جذابیت موضوع پیگیر بودم و علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه بودم ولی از جزئیات خبر منتشر نشد، بیان کرد: انتظار می‌رفت توضیحات بیشتری از این خبر در اختیار عموم قرار گیرد، چرا که این ابهامات و سئوالات در بین مردم وجود داشت و بنده بارها این موضوع را شنیده بودم که خیلی از شهروندان چون بنده علاقه‌مند به دریافت جزئیات بودند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنواره مالک اشترشهردار الگوبنر تبریک
sedayezanjannews.ir/nx11047


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»