کد خبر: 11109
1402/10/17 - 16:46


مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

لیست‌های حق بیمه کارفرمایان در استان زنجان به صورت هوشمند می‌شود

مديرکل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان گفت: از دي ماه ليست‌هاي حق بيمه ارسالي کارفرمايان در استان زنجان به صورت هوشمند خواهد بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مديرکل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان گفت: از دي ماه ليستهاي حق بيمه ارسالي کارفرمايان در استان زنجان به صورت هوشمند خواهد بود.

محمود عزيزخاني اعلام کرد: از دي ماه ليستهاي حق بيمه ارسالي کارفرمايان در استان زنجان به صورت هوشمند خواهد بود.

وي در مورد فرايند طراحي و توليد سامانه ليست هوشمند حقبيمه اظهار داشت: طراحي و ساخت پروژه هوشمندسازي ليستهاي حق بيمه ارسالي کارفرمايان از ابتداي سال 1401 آغاز و با توجه به گستردگي و اهميت پروژه، پس از طي کردن فاز آزمايشي در تعدادي از شعب به صورت آزمايشي آغاز شده بود که نهايتا به‌‌ صورت کامل عملياتي و مطابق برنامهريزي انجام شده بهتدريج در کليه شعب تأميناجتماعي سراسر کشور اجرايي خواهد شد.

مديرکل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان بيان کرد: در راستاي تحقق دولت الکترونيک و هوشمندسازي فرآيند ليست و پرداخت حق بيمه، سازمان تامين اجتماعي اقدام به طراحي و ساخت سامانه متمرکز ليست هوشمند نموده است که براي ارسال ليست و پرداخت حق بيمه، کارفرمايان محترم ميبايست با مراجعه به سامانه خدمات غيرحضوري سازمان تامين اجتماعي به نشاني اينترنتي es.tamin.ir و انتخاب گزينه ورود به سامانه، از منوي کارفرمايان -ليست حق بيمه -ارسال ليست حق بيمه، نسبت به انتخاب کارگاه مورد نظر اقدام و پس از انتخاب يک گزينه از فهرستي که شامل گزينه هاي مختلف ازجمله سوابق ليست ارسالي، بارگذاري فايل ليست حق بيمه، ايجاد ليست حق بيمه آنلاين، کپي ليست ازماه قبل، دريافت فايل راهنما و .... است گزينه مدنظر را انتخاب و فرآيند ارسال ليست را ادامه دهند.

پس از درج اطلاعات بيمه شدگان به صورت دستي يا بارگذاري فايل DBF ( برحسب انتخاب گزينه مربوطه) ميبايست گزينه ثبت ليست حق بيمه و تاييد وارسال را انتخاب نمايند .در صورت انجام صحيح مراحل فوق، سامانه ضمن نمايش موفقيت آميز بودن بارگذاري ليست و ارائه کد رهگيري، کارفرما را به صفحه جزئيات ليست هدايت مينمايد که وضعيت درخواست دراين مرحله ثبت اوليه است. صفحه مذکور داراي 3 سربرگ ريزاطلاعات ليست، کارکنان يا بيمه شدگان و خطاها وهشدارها ميباشد که در صورت وجود خطاي بازدارنده ليست قابل دريافت نبوده و ميبايست از قسمت جزئيات ليست نسبت به مشاهده خطاهاز و رفع آن اقدام نمود. ضمنا در اين صفحه کاربر ميبايست به جهت ادامه فرآيند و انجام محاسبات به صورت برخط و لحظه اي گزينه پردازش را انتخاب نمايد. سامانه پس از پردازش ليست و درصورت مغايرت در محاسبات، ضمن اصلاح آن و نمايش مبالغ صحيح در ستون پردازش، وضعيت ليست را در مرحله تاييد نهايي ليست هوشمند قرار خواهد داد که در صورت مورد تاييد بودن محاسبات، کارفرما ميبايست نسبت به انتخاب گزينه پذيرش نتايج پردازش سيستمي و ثبت ليست اقدام در غير اينصورت گزينه اصلاح ليست يا حذف ليست را انتخاب نمايد.

در صورت انتخاب ثبت ليست و تاييد نهايي ليست از سوي کارفرما، سامانه کاربر را به جهت پرداخت حق بيمه به مرحله بعدي هدايت مينمايد و ليست در اين مرحله در وضعيت در انتظار پرداخت ليست هوشمند قرار خواهد گرفت. کارفرما ضمن مشاهده مشخصات مربوط به پرداخت ميتواند از طريق گزينه پرداخت از طريق درگاه بانک رفاه نسبت به پرداخت حق بيمه کارکنان به صورت اينترنتي و بدون محدوديت مبلغ اقدام نمايد و پس از پرداخت حق بيمه توسط کارفرما وضعيت ليست به تائيد پرداخت تغيير مييابد.

نکته: لازم به ذکر است سامانه ليست هوشمند به گونهاي تعبيه شده است که تا زمانيکه پردازش و پرداخت توسط کارفرما موفقيتآميز نباشد هيچ گونه سابقه اي ايجاد نشده و ليست به شعبه ذيربط منتقل نخواهد شد.

در اين پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترلهايي که تاکنون بعد از تکميل و ارسال ليست حقبيمه، در شعب و درر غياب کارفرما بر روي ليستهاي دريافتي اعمال و در مواردي سبب ايجاد بدهي يا اعمال جريمه براي کارفرمايان ميشد، بهصورت برخط و در زمان ثبت ليست بر روي آن اعمال شود و بازخورد لازم براي اصلاح اشکالات و نواقص احتمالي به کارفرما داده شود.

در واقع با اجراي پروژه ليست هوشمند و تعميم آن بهصورت کشوري، تمامي پردازشهاي ليست حق بيمه کارفرمايان بهصورت متمرکز و هوشمند و همزمان باد تکميل ليست انجام ميشود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالي را پيش از ارسال آن رفع کند.

 مهمترين مزايا و دستاوردهاي ليست هوشمند شامل پرداخت برخط و آسان حقبيمه، جلوگيري از تضييع حقوق بيمهشدگان با ايجاد خطاي کاربري، انجام برخط پردازشهاي ليست و مطلع شدن برخط کارفرمايان از نتيجه پردازشها، کاهش ازدحام در شعب و پيشگيري از معطل شدن مراجعان، ايجاد نشدن بستانکاريهاي کاذب، جلوگيري از انباشت بدهيها و جرايم پرداخت ليست، کنترل عناوين شغلي و ريز دستمزدها، کنترل ميزان رشد دستمزدها و مزاياي مشمول کسر حق بيمه و جلوگيري از بروز خطا و اعتراض کارفرمايان است.

لازم به يادآوري است راهنماي نحوه ارسال ليست حق بيمه هوشمند علاوه بر سامانه خدمات غيرحضوري، در صفحه اصلي پايگاه اطلاع رساني سازمان تامين اجتماعي به نشاني tamin.ir قابل مشاهده و بهرهبرداري است.

 

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتامین اجتماعیهوشمندحق بیمه
sedayezanjannews.ir/nx11109


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»