کد خبر: 11119
1402/10/19 - 14:1


رئيس پليس فتا استان زنجان خبرداد:

کلاهبرداري اينستاگرامي با جعل حساب کاربران

رئيس پليس فتا استان زنجان از شناسايي و دستگيري فردي که با ايجاد اکانت جعلي به نام افراد سرشناس اقدام به کلاهبرداري 25 ميليارد ريالي کرده بود، خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سرهنگ "سيداحمدموسوي" رئيس پليس فتا استان زنجان در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت و مراجعه حضوري يکي از شهروندان زنجاني مبني بر کلاهبرداري اينترنتي، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: با بررسي‌هاي فني و اطلاعاتي معلوم شد شخصي به هويت نامعلوم با ايجاد اکانت جعلي و مشابه اکانت شاکي، با ارسال پيام به مخاطبين و درخواست واريز وجه از آنها، اقدام به کلاهبرداري کرده است.

اين مقام  انتظامي گفت: با اقدامات فني و پليسي، متهم به ‌هويت معلوم که اهل و ساکن استان‌هاي همجوار بود، شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي طي عمليات غافلگيرانه دستگير و به پليس فتا استان انتقال داده شد.

وي ادامه داد: متهم در تحقيقات اوليه منکر جرم خود شد ولي پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بيان کرد با شناسايي افراد معتبر در اينستاگرام و ايجاد اکانت جعلي به نام آنها و به بهانه نياز مبرم مالي با ارسال شماره کارت بانکي، از دنبال کنندگان و اقوام قربانيان درخواست واريز وجه مينمودم.

سرهنگ موسوي افزود: متهم در اظهارات خود به بيش از 80 فقره کلاهبرداري به ارزش مالي25 ميليارد ريال با اين شگرد اعتراف و ضمن ابراز پشيماني، انگيزه خود را از اين اقدام کسب مال نامشروع از اين طريق عنوان کرد.

وي با بيان اينکه افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌هاي اجتماعي و ايجاد هويت‌هاي مجازي جعلي قربانيان خود در صدد فريب و کلاهبرداري مي باشند، به شهروندان توصيه کرد: در صورت مواجهه با چنين پيام‌هايي حتما با فرد مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمينان از صحت موضوع اقدام به واريز وجه يا ارسال مدارک و اسناد هويتي کنند.

رئيس پليس فتا زنجان با بيان اينکه کاربران در صورت اطلاع از حساب کاربري جعلي به نام خودشان، بلافاصله موضوع را از طريق پيامک به کليه مخاطبين اطلاع رساني کرده تا از واريز وجه به حساب کلاهبرداران خودداري کنند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره ?????? يا سايت پليس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir  با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکلاهبرداریاینیستاگرامفوریت سایبری
sedayezanjannews.ir/nx11119


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»