کد خبر: 11120
1402/10/19 - 14:34


کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان :

تردد در مسیرهای کوهستانی زنجان نیازمند تجهیزات ایمنی است

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ هموطنان از سفرهای غیرضروری به محورهای کوهستانی این استان اجتناب کنند و در صورت وجود ضرورت تردد در این مسیرها تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری است، افزود: از اواخر وقت امروز پوشش ابرها و سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی یادآورشد: از فردا /چهارشنبه/ با نفوذ امواجی به جو منطقه شاهد آسمانی عمدتا ابری با بارش برف و باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود که عمده این بارش ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری پیش بینی شده است.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان اظهار داشت: بر این اساس هم استانی ها تا روز جمعه علاوه بر خودداری از سفرهای غیرضروری از صعود به ارتفاعات نیز پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه بیشینه دمای هوا نیز در استان به طور نسبی کاهش خواهد یافت، گفت:‌ طی شبانه روز گذشته نیک پی با منفی چهار درجه و گیلوان با ۱۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان زنجان بودند. این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۱۱ درجه، ابهر ۶ و ۱۶، خرمدره هفت و ۱۵ درجه، آببر هفت و ۱۴ درجه، سلطانیه چهار و ۱۲ درجه، قیدار منفی پنج و ۱۲ درجه و ماهنشان هشت و ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهواشناسیترددمسیر کوهستانی
sedayezanjannews.ir/nx11120


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»